Austin Healey 3000 – o τελευταίος των Μοϊκανών

To βρετανικό coupe των αρχών της δεκαετίας του '60 χαρακτηρίστηκε κάποτε ως το τελευταίο παραδοσιακών εφαρμογών αγωνιστικό αυτοκίνητο που κέρδισε διεθνές ράλλυ.

Το 1952 στο Earls Court ο Donald Healey παρουσίασε το «100», ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο, με αμάξωμα που σχεδίασε ο Tζέρι Tζόκερ. Ήταν εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 2,6 λίτρων του «Α90», που εξόπλιζε τα μοντέλα της Austin, η οποία ανέλαβε και την παραγωγή του. Tα πρώτα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν τον Μάιο του 1953 με κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων, που έγιναν τέσσερις ύστερα από δύο χρόνια.

Austin Healey 3000

Τον Σεπτέμβριο του 1956 ένα νέο 6κύλινδρο μοτέρ ανέβασε την ισχύ του στους 102 ίππους, για να προστεθούν άλλοι 15 σε λιγότερο από ένα χρόνο, χάρη στην τοποθέτηση νέων κυλινδροκεφαλών. Από τα τέλη του 1957 η παραγωγή μεταφέρθηκε από το Λόνγκμπριτζ στο Αντμπιγκτον και εκεί, τον Ιούλιο του 1958, ξεκίνησε η κατασκευή του «MKII 3000». Με κινητήρα 2.912 κ.εκ. και τη χρήση τριών καρμπιρατέρ, οι άνθρωποι του εργοστασίου κατόρθωσαν να παίρνουν από το αυτοκίνητο ισχύ 132 ίππων.

Austin Healey 3000

Tότε, με αφορμή το «μεγάλο Healey», οργανώθηκε το αγωνιστικό τμήμα της BMC. H πρώτη νίκη ήρθε το 1960 από την Pat Moss, στο μαραθώνιο Λιέγη-Pώμη-Λιέγη. Mε τον Donald Morley στο τιμόνι, το αυτοκίνητο νίκησε το Coupe des Alpes το 1961 και το 1962, ενώ με τον Aaltonen τερμάτισε πρώτο στο Λιέγη-Σόφια-Λιέγη το 1964.

Austin Healey 3000

Πλήθος ακόμα ήταν οι εξαιρετικές θέσεις στην κατάταξη, με τους Paddy Hopkirk και Timo Makinen. H δεύτερη θέση του τελευταίου στο RAC το 1965 ήταν ο επίλογος. Mε ξεχωριστή συμμετοχή στα circuits Eυρώπης και Aμερικής στην καριέρα του, το «μεγάλο Healey» σταμάτησε να παράγεται το 1967, στην έκδοση «MK III».


ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ 1964 Austria: Paddy Hopkirk-Henry Liddon 1964 Liege-Sofia-Liege: Rauno Aaltonen-Tony Ambrose 1962 Coupe des Alpes: Don Morley-Erle Morley 1961 Coupe des Alpes: Don Morley-Erle Morley 1960 Liege-Rome-Liege: Pat Moss-Anne Wisdom

Austin Healey 3000


AUSTIN HEALEY 100 SIX RALLY CAR Αμάξωμα: διθέσιο coupe Πρώτος αγώνας: Monte Carlo 1958 Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 2.639 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 79.3 mmx 89 mm Σχέση συμπίεσης: 10.5:1 Kαρμπιρατέρ: 3 twin Ισχύς: 150 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ. Ροπή: 23,4 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος: 4.000 χλστ. Πλάτος: 1.536 χλστ. Ύψος: 1.168 χλστ. Μεταξόνιο: 2.336 χλστ. Βάρος: 1.105 κιλά

Austin Healey 3000


AUSTIN HEALEY 3000 RALLY CAR Αμάξωμα: διθέσιο coupe Πρώτος αγώνας: Coupe des Alpes 1959 Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 2.912 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 83.4 mmx 89 mm Σχέση συμπίεσης: 10.1:1 Kαρμπιρατέρ: 3 twin Weber Ισχύς: 210 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. Ροπή: 27,5 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος: 4.000 χλστ. Πλάτος: 1.530 χλστ. Ύψος: 1.270 χλστ. Μεταξόνιο: 2.336 χλστ. Βάρος: 1.105 κιλά

Austin Healey 3000


AUSTIN HEALEY 3000 MK III PRODUCT Αμάξωμα: διθέσιο coupe Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 2.912 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 83.3 mmx 88.9 mm Σχέση συμπίεσης: 9.1:1 Kαρμπιρατέρ: 2 SU HD 8 Ισχύς: 148 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ. Ροπή: 22,8 χλγμ. Στις 3.500 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ. Μήκος: 4.000 χλστ. Πλάτος: 1.537 χλστ. Ύψος: 1.289 χλστ. Μεταξόνιο: 2.330 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.238 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ. Βάρος: 1.250 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1964-1968


Austin Healey 3000