Formula 1: ρεκόρ που δύσκολα θα σπάσουν
Στο Grand Prix της Αυστραλίας είδαμε να ισοφαρίζονται ρεκόρ, όπως αυτό του Αyrton Senna, καθώς ο Max Verstappen με το βάθρο – νίκη, έχει τον ίδιο αριθμό βάθρων με τον Βραζιλιάνο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Δημιουργήθηκαν όμως και καινούργια, όπως αυτό του Fernando Alonso, καθώς ο Ισπανός έγινε ο πρώτος πιλότος στην ιστορία που δεν βρέθηκε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου στην 101η του εμφάνιση σε αυτό. Μαζέψαμε 5 ρεκόρ που δύσκολα θα σπάσουν σύντομα, κάποια ίσως και ποτέ, και σας τα παρουσιάζουμε.
Νεαρότερος οδηγός
O Max Verstappen κατέρριψε το πρώτο του ρεκόρ στο ντεμπούτο του με την Torro Rosso στην Αυστραλία το 2015, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών, κάνοντάς τον τον νεότερο οδηγό στην ιστορία του αθλήματος. Στον επόμενο αγώνα εκείνης της χρονιάς, σε ηλικία 17 ετών και 180 ημερών έγινε ο νεαρότερος πιλότος που βαθμολογείται σε Grand Prix, σε αυτό της Μαλαισίας. Ένα ρεκόρ που πιθανόν δεν θα σπάσει ποτέ, καθώς στα κριτήρια εισαγωγής στην Formula 1 για έναν οδηγό, μεταξύ άλλων, είναι και να έχει κλείσει τα 18 έτη.
Γηραιότερος οδηγός
Στην Formula 1 στις μέρες μας η καριέρα ενός οδηγού ξεκινά από πολύ μικρή ηλικία και αν αποδειχθεί αρκετά καλός, έχει και διάρκεια. Μπορεί στο φετινό grid ο γηραιότερος οδηγός να είναι ο Fernando Alonso, σε ηλικία 41 ετών, αλλά ο Ισπανός θα πρέπει να συνεχίσει στην ενεργό δράση για άλλα 14 χρόνια για να σπάσει αυτό το ρεκόρ. Ο Louis Chiron, o Mονεγάσκος οδηγός της Lancia, έγινε ο γηραιότερος οδηγός στην ιστορία, όταν συμμετείχε στο Grand Prix του Μονακό το 1955 σε ηλικία 55 ετών και 292 ημερών.
Περισσότερες συνεχόμενες εγκαταλείψεις
Η αξιοπιστία ενός μονοθεσίου είναι το Α και το Ω. Είναι από τους βασικότερους λόγους που οι ομάδες ξοδεύουν υπέρογκα ποσά ετησίως για να το καταφέρνουν. Κατά τις σεζόν 1985-1986 όμως συνέβη το ακριβώς αντίστροφο, όταν ο Andrea De Cesaris εγκατέλειψε 18 συνεχόμενες φορές. Σαν να μην έφτανε ο αυτό, ο Ιταλός οδηγός κατέχει και το ρεκόρ για τις περισσότερες εγκαταλείψεις έχοντας συνολικά 148. Ένα ρεκόρ που στις μέρες μας είναι δύσκολο να καταρριφθεί, αλλά τίποτα δεν είναι απίθανο.
Μικρότερη διαφορά στις κατατακτήριες
Στις τελευταίες κατατακτήριες δοκιμές, κυνηγώντας την πολυπόθητη pole position της χρονιάς του 1997 στη πίστα της Jerez, έγινε κάτι το ανεπανάληπτο. Οι 3 πρώτοι οδηγοί έκαναν ακριβώς τον ίδιο χρόνο. Συγκεκριμένα, ο Michael Schumacher με Ferrari και οι δυο Williams των Heinz- Herald Fretzenκαι Jacques Villeneuve έθεσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο (1:21:072). Η FIA αποφάσισε να ορίσει τις θέσεις με το ποιός πιλότος έκανε πρώτος τον χρόνο. Έτσι, στην πρώτη θέση εκκίνησε ο Villeneuve και ακολούθησαν ο Schumacher και ο Fretzen.
Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά θάνατον
Ο Jochen Rindt είναι ο μοναδικός πιλότος στην ιστορία του αθλήματος που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής μετά θάνατον. Τη σεζόν 1970, ο Γερμανός (αλλά με αυστριακή υπηκοότητα) οδηγός της Lotus, ερχόταν στο Grand Prix της Monza με 5 νίκες, από τους 10 αγώνες συνολικά της σεζόν και είχε μεγάλο προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του. Στις ελεύθερες δοκιμές όμως, είχε μια άσχημη έξοδο στην Ρarabolica, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Ο αντίπαλός του στη διεκδίκηση του τίτλου Jacky Ickx, δεν μπόρεσε να νικήσει τους τελευταίους δυο αγώνες. Ο Jochen Rindt έγινε ο μοναδικός πιλότος που πήρε το παγκόσμιο πρωτάθλημα χωρίς να είναι εν ζωή. Στη μνήμη του, η προτελευταία στροφή στο Red Bull Ring της Αυστρίας, φέρνει το όνομά του.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST