Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST
O Craig Breedlove ήταν 13 ετών όταν με δανεικό κράνος οδήγησε για πρώτη φορά σε drag strip στην California. Αργότερα, το 1959, ο Breedlove αγοράζοντας έναν jet κινητήρα από τα σκραπ του πόλεμου της Κορέας έναντι 500 δολαρίων ξεκίνησε να γράφει την ιστορία του με βάση τη Santa Monica.
Το 1962 προσπάθησε ανεπιτυχώς να σπάσει το ρεκόρ των 394 μιλίων του John Cobb. Το πρώτο ρεκόρ που κατέρριψε ο Craig Breedlove ήταν το 1963, με 407,45 μίλια όταν εκείνος ήταν 26 ετών και το ρεκόρ ήταν 15 χρόνων.
Την επόμενη χρονιά ο Breedlove με το Spirit of America, όπως λεγόταν το τρίτροχο αεριοθούμενο όχημά του, έγινε ο πρώτος που στις αλυκές της Bonneville πέρασε το όριο των 500 μιλίων την ώρα και σε μια σειρά από αλλεπάλληλα ρεκόρ έναντι των αδελφών Afron σημείωσε νέα επίδοση – ρεκόρ με 526,277 μίλια τον Οκτώβριο του 1964, αλλά τα φρένα και τα αλεξίπτωτα επιβράδυνσης του Spirit κατέρρευσαν και με περισσότερα από 400 μίλια έπεσε σε μια σειρά από τηλεφωνικούς στύλους και κατέληξε μισοβουλιαγμένο με την μύτη σε έναν λάκκο βάθους κάπου 7 μέτρων. Ο Breedlove χωρίς σοβαρό τραυματισμό κολύμπησε ως την… αλμυρή όχθη.
Ο Craig Breedlove σε έξι μήνες είχε έτοιμο το τετράτροχο πλέον Spirit of America – Sonic 1, και έγινε με αυτό ο πρώτος άνθρωπος που πέρασε και τα 600 μίλια τον Νοέμβριο του ’65.
Παράλληλα η Lee Breedlove, τότε σύζυγος του Craig, έγινε η ταχύτερη γυναίκα στον πλανήτη οδηγώντας το Sonic 1 μέχρι τα 308 μίλια ανά ώρα το 1965.
Αφού αγωνίστηκε και σε άλλες κατηγορίες και αφού κατέκτησε και το ρεκόρ για το 1/4 του μιλίου της FIM, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, με ταχύτητα εξόδου 377 μίλια την ώρα και χρόνο 4,65 δευτ., ο Craig Breedlove αποσύρθηκε.
O Breedlove δεν σταμάτησε όμως να σχεδιάζει τον τρόπο που θα του επέτρεπε να ξεπεράσει αρχικά τα 700 και μετέπειτα τα 763 μίλια που αντέχουν ως ρεκόρ από το 1997. Το 2009 εισήχθη στο Automotive Hall of Fame ως εμβληματική προσωπικότητα.
H προσπάθεια του 1964 όπως αποτυπώθηκε σε φιλμ της εποχής:
Την είδηση του θανάτου του στις 4 Απριλίου 2023 ανακοίνωσε η Southern California Timing Association.