Grand Prix Αυστραλίας: Νίκη Verstappen στο χάος της Μελβούρνης
Ο αγώνας της Formula 1 στην Μελβούρνη, με τέσσερις επανεκκινήσεις και μόνο 12 οδηγούς στον τερματισμό, κράτησε το ενδιαφέρον των θεατών αμείωτο μέχρι και μετά την καρό σημαία.
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Max Verstappen έχασε την 1η θέση τόσο από τον George Russell όσο και από τον Lewis Hamilton, πριν το Safety Car ξεκινήσει τις εμφανίσεις του, αρχικά λόγω του Charles Leclerc που αποσύρθηκε μετά από μια σύγκρουση με τον Lance Stroll που χαρακτηρίστηκε ως αγωνιστικό συμβάν.
Η επανεκκίνηση βρήκε τις δύο Mercedes με άμεση αντίδραση να απομακρύνονται από την Red Bull πριν την ενεργοποίηση του DRS, ενώ και ο Alonso έδειχνε να τηρεί στάση αναμονής.
Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε ο Albon στον 8ο γύρο έφερε αλλαγή στις στρατηγικές. Η Mercedes επέλεξε να βάλει στα pit πρώτα τον προπορευόμενο Russell, ο οποίος βγήκε 7ος με τη σκληρή γόμα, όπως έκανε και ο Sainz με την Ferrari που βγήκε στην πίστα 11ος. Η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε, και η διακοπή για να καθαριστεί η πίστα, έδειξε να μην δικαιώνει την επιλογή αυτή.
Με αυτές τις ανακατατάξεις, ανάμεσα στις δύο Mercedes βρέθηκαν οι αλώβητοι και χωρίς αλλαγή ελαστικών Verstappen, Alonso και Stroll, Gasly και Hulkenberg. Οι ομάδες ετοιμάστηκαν για αυτό που φαινόταν ως ένα σκέλος μέχρι τέλους τοποθετώντας την σκληρή γόμα στα μονοθέσια, εκτός από τους Sargeant και De Vries που δοκίμασαν την μεσαία.
Κερδισμένες έδειχναν οι δύο McLaren που μπήκαν στη δεκάδα και ο Hulkenberg που κέρδισε τέσσερις θέσεις, όντας προσωρινά 6ος.
Άλλη μία στατική επανεκκίνηση….
Ο Russell με το βλέμμα στην εξωτερική βρέθηκε στην 5η θέση την στιγμή που η επαφή με τον Ocon έριξε τον De Vries 17o. Χρειάστηκε μόλις δύο γύρους προκειμένου ο Verstappen να κάνει με την χρήση DRS ένα εύκολο προσπέρασμα στον Hamilton, προϊδεάζοντας τους θεατές για έναν περίπατο στο Πάρκο προς την πρώτη του νίκη εδώ. Ή έτσι νομίζαμε.
Η ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στον 18ο γύρο λόγω εγκατάλειψης του Russell ευνόησε τον ανερχόμενο Perez που εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της Red Bull με το DRS ανοικτό δίνοντας του τέσσερις θέσεις σε τέσσερις γύρους – έτσι ο Μεξικανός μπήκε στην βαθμολογούμενη 10αδα.
Συμπληρώνοντας τα μισά του αγώνα είδαμε τον Verstappen να σημειώνει ταχύτερους γύρους ανεβάζοντας την διαφορά από τον Hamilton στα 7 δευτερόλεπτα (ή χρόνο μισού pit stop, σε περίπτωση που το χρειαζόταν;) και ένα τραινάκι τριών οδηγών να πλησιάζει τον Alonso που έδειχνε να κάνει οικονομία ελαστικών πίσω από την Mercedes. Sainz, Gasly και Stroll, όταν βρήκε ρυθμό, έχοντας ενεργοποιημένο το DRS, άρχισαν να πλησιάζουν τους πρωτοπόρους.
Τέσσερις γύρους πριν το τέλος, όμως, η αξιοσημείωτη δυναμική της Haas παίρνει τέλος με την επαφή του Kevin Magnussen στον τοίχο στην έξοδο της 2ης στροφής, η οποία ενεργοποίησε το Safety Car και την κόκκινη σημαία εκ νέου, οπότε με καθαρούς δύο γύρους να απομένουν, όλοι επέστρεψαν στα πιτς και επέλεξαν μαλακές γόμες.
Από το λεγόμενο midfield ξεχώριζε o Gasly δείχνοντας ωριμότητα και υπομονή πίσω από τον Sainz και μπροστά από τον Stroll επί 10+ γύρους ενώ βαθμούς στην Alpine έδινε, προς ώρας και ο Ocon.
H καταστροφή και των δύο μονοθεσίων της Alpine που ακολούθησε την επανεκκίνηση έφερε βαθμολογική ανταμοιβή και στις δύο McLaren κάνοντας τους Αυστραλούς θεατές να πανηγυρίσουν για την εμφάνιση του Oscar Piastri και την ομάδα να συλλέξει πολύτιμους βαθμούς.
Ο Max όντας στην αγωνιστική γραμμή έφυγε μπροστά καθαρά, ακολουθούμενος από τον Hamilton, αλλά η επαφή της μοναδικής Ferrari που συνέχιζε τον αγώνα με την Aston Martin του Fernando Alonso ξεκίνησε ένα ντόμινο που, εκτός από τις δύο Alpine άφησε εκτός αγώνα και τον Logan Sargeant.
Η τρίτη στατική εκκίνηση για ένα σπριντ 2 γύρων χωρίς DRS, όπου όλοι είχαν κάτι να κερδίσουν και πολλά να χάσουν, έφερε χάος, γέμισε συντρίμμια την πίστα και έβαλε τους Αγωνοδίκες να ανοίξουν τους τόμους των Κανονισμών και των δεδικασμένων.
Rolling start
Τελικώς αποφασίστηκε οι 12 οδηγοί να επιστρέψουν στην προηγούμενη σειρά εκκίνησης, μείον τα αυτοκίνητα που δεν θα μπορούσουν να εκκινήσουν. Rolling start / Εκκίνηση πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μετά από τρεις στατικές με γύρο σχηματισμού, με αυτόν να είναι ο τελευταίος γύρος. Οπότε τα μονοθέσια εκκίνησαν και τερμάτισαν με την ίδια σειρά χωρίς περαιτέρω δράματα.
Ο Max Verstappen πέρασε πρώτος την γραμμή του τερματισμού, με τους Lewis Hamilton και Fernando Alonso να τον ακολουθούν στο βάθρο των νικητών.
Εν τω μεταξύ, ποινή 5 δευτερολέπτων δέχθηκε ο Sainz για την επαφή με τον Alonso, η οποία εφαρμόστηκε άμεσα και καθώς ο τερματισμός φέρνει όλα τα μονοθέσια μαζεμένα να περνούν την γραμμή του τερματισμού τον κατατάσσει 12ο, εκτός βαθμών.
O Stroll έφερε τους πολύτιμους βαθμούς της 4ης θέσης στην Aston Martin, ο Sergio Perez ανέβηκε τελικά 5ος και η McLaren είδε τον Norris να τερματίζει στην 6η θέση μπροστά από την Haas του Hulkenberg. O Piastri βαθμολογήθηκε στην πρώτη του παρουσία ως οδηγός στον αγώνα της πατρίδας του και τους τελευταίους βαθμούς έλαβαν οι Zhou και Tsunoda, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν ενστάσεις και ανατροπές.
Στην κατάταξη του Πρωταθλήματος Οδηγών προηγείται ο Verstappen με 69 βαθμούς.
Ακολουθεί ο Perez με 54 και 3ος ο Alonso με 45.
Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Red Bull με 3/3 νίκες είναι στην 1η θέση με 123 βαθμούς και την ακολουθούν οι Aston Martin με 65 και η Mercedes με 56.
Μετά το τέλος του αγώνα οι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
“Είχαμε μια πολύ κακή εκκίνηση, στον πρώτο γύρος ήμουν προσεκτικός καθώς είχα πολλά να χάσω. Μετά από αυτό, ο ρυθμός του αυτοκινήτου ήταν γρήγορος. Με αυτές τις κόκκινες σημαίες, δεν ξέρω, δεν καταλαβαίνω πραγματικά. Ήταν χαωτικό, αλλά είχαμε καλό ρυθμό και κερδίσαμε, οπότε αυτό είναι σημαντικό. Είναι υπέροχο να κερδίζεις εδώ, η πρώτη μου νίκη [εδώ] επίσης“.
Max Verstappen, Red Bull
“Άτυχος ο George (Russell) σήμερα, πραγματικά άτυχος. Δεν περίμενα να είμαι δεύτερος, οπότε είμαι πολύ ευγνώμων για αυτό. Εξακολουθώ να νιώθω άβολα στο αυτοκίνητο, όμως, οδηγώ όσο καλύτερα μπορώ και δουλεύω όσο πιο σκληρά μπορώ, αλλά παρόλα αυτά, δεδομένου ότι έχουμε πέσει σε επιδόσεις και σε ταχύτητα στην ευθεία ρυθμό, το να είμαστε ψηλά παλεύοντας με την Aston είναι φοβερό. Μπορούμε να κλείσουμε αυτό το χάσμα – θα είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο”.
Lewis Hamilton, Mercedes
“Είχαμε τρομερή εναλλαγή συναισθημάτων σήμερα, πολλά πράγματα συνέβησαν στην αρχή και την τελευταία μισή ώρα! Η Mercedes ήταν πολύ γρήγορη και ο Lewis έκανε απίστευτη δουλειά – δεν μπορούσα να βρω τον κατάλληλο ρυθμό, αλλά πήραμε την P3. Η πρώτη κόκκινη σημαία μάς βοήθησε να πάρουμε θέσεις, ενώ η δεύτερη δεν βοήθησε. Οι 3η και 4η θέση για την ομάδα είναι, αυτό που λέμε, μια καταπληκτική Κυριακή.”
Fernando Alonso, Aston Martin
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του αγώνα από το επίσημο κανάλι της Formula 1 στο YouTube.
Ο επόμενος αγώνας πραγματοποιείται το Σαββατοκύριακο 28 με 30 Απριλίου στο Baku του Αζερμπαϊτζάν και περιλαμβάνει το πρώτο Sprint Race της σεζόν.