Τα plug-in hybrid χάτσμπακ της αγοράς
Αν είστε διστακτικοί απέναντι σε ηλεκτρικά και τα κάθε λογής SUV μοντέλα αλλά θέλετε να εκμεταλλευτείτε τα οφέλη του εξηλεκτρισμού, τότε υπάρχει η άκρως ενδιαφέρουσα προοπτική των plug-in hybrid χάτσμπακ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA
Τα plug-in hybrid χάτσμπακ μπορεί να αποτελούν μία ιδανική λύση για μία μερίδα αγοραστών. Μπορεί τα χάτσμπακ να βρίσκονται στη σκιά των SUV, δεν παύουν όμως και αυτά να επωφελούνται από το εγχώριο καθεστώς της ευνοϊκής φορολογικής αντιμετώπισης των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων, που απευθύνεται σε εταιρικούς χρήστες. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην πολύ καλή εμπορική εικόνα του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς.
Με αφορμή τη δοκιμή του Opel Astra Hybrid των 180 ίππων, ας θυμηθούμε τα κυριότερα plug–in hybrid μοντέλα που προσφέρονται αυτήν τη στιγμή με χάτσμπακ αμάξωμα.
Από πλευράς ανταγωνισμού, ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με λίγα, αλλά πολύ ισχυρά βασικά αντίπαλα στρατόπεδα. Η Mercedes δεν ανήκει σε κάποιον κατασκευαστικό όμιλο, αλλά έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια δική της ομάδα μοντέλων (πέρα από την B–Class, η A–Class προσφέρεται σε χάτσμπακ, σεντάν, shooting brake και coupe sedan) γύρω από το plug-in hybrid σύστημα με εγκάρσιο κινητήρα.
Από εκεί και πέρα, το παζλ συμπληρώνουν: το γκρουπ VW (με τα Audi A3, Cupra Leon, Skoda Octavia και VW Golf), ο όμιλος Stellantis (με τα Opel Astra και Peugeot 308), ενώ εσχάτως προστέθηκαν τα plug-in hybrid crossover της παρέας, που δεν είναι άλλα από το DS 4 (το οποίο όμως προσφέρεται μόνο στην ισχυρότερη παραλλαγή των 225 ίππων) και το Kia Niro.
Σίγουρα σε σχέση με τα ογκώδη SUV προσφέρουν συγκριτικά μικρότερους χώρους, από την άλλη όμως εξαργυρώνουν τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος, προσφέροντας μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Αυτό έρχεται να «κουμπώσει» ιδανικά με τη συνδυαστική δύναμη των υβριδικών τους συστημάτων, με επιδόσεις που παλιότερα θα μπορούσες να βρεις στα περίφημα hot hatch, με έντονο το σπορτίφ στοιχείο. Αυτό μάλιστα δε συνεπάγεται απαγορευτικές τιμές κατανάλωσης βενζίνης (αρκεί ο οδηγός να φροντίζει για την τακτική φόρτιση της μπαταρίας) και υψηλών εκπομπών ρύπων.
Opel Astra Hybrid
H Opel ξεκινάει την υβριδική γκάμα του Astra από τους 180 ίππους, αφήνοντας το περιθώριο στην επερχόμενη ισχυρότερη plug-in hybrid παραλλαγή των 225 ίππων να «χρωματιστεί» με σπορ πινελιές.
Για αυτό η Opel θα αναβιώσει την ονομασία «GSe» μέσω μιας νέας υπο-μάρκας που θα έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση και διάθεση εξηλεκτρισμένων μοντέλων σπορ χαρακτήρα, με πρώτα δείγματα γραφής τα Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe (ενώ ήδη ανακοινώθηκε ότι τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσει με αντίστοιχη έκδοση και το Grandland), τα οποία θα διαθέτουν πιο σπορτίφ προσανατολισμό σε σχέση με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, του τιμονιού, των φρένων αλλά και της μικρότερης απόστασης από το έδαφος. Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι αργότερα θα παρουσιαστεί και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Opel Astra.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο περισσότερο οδηγούμε το νέο Astra, τόσο ανανεώνεται η πίστη μας στα κλασικά χάτσμπακ. Δεν αναφερόμαστε στην έτσι και αλλιώς εντυπωσιακή εμφάνιση μέσα και έξω, όσο στα ευχάριστα συναισθήματα που πηγάζουν από τη θέση οδήγησης και την οδική συμπεριφορά.
OPEL ASTRA HYBRID
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.598 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 110 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 320 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 180 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 360 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 12 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 8 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.374 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 352 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.678 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,7 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 225 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 49 χλμ.*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,8 λτ./100 χλμ.*
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 24 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ
(Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία)
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Audi A3 40 TFSI e
Είναι το μόνο μοντέλο του γερμανικού γκρουπ που έχουμε δοκιμάσει στην plug-in hybrid έκδοση των 204 ίππων, ενώ φυσικά διαθέτει και την ισχυρότερη παραλλαγή 45 TFSI e των 245 ίππων. Μετά την αναβάθμιση της τελευταίας γενιάς, η χωρητικότητα της μπαταρίας εναρμονίστηκε με τα επίπεδα του ανταγωνισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο θα θέλαμε μία παράλληλη αναβάθμιση σε ό,τι αφορά περισσότερο το κιβώτιο (και ειδικότερα την κλιμάκωσή του), και λιγότερο το βενζινοκινητήρα. Το Α3 αποπνέει τον αέρα ποιότητας που περιμένεις, ενώ στο δρόμο με το πακέτο S line δίνει το κάτι παραπάνω σε έναν σπορτίφ χαρακτήρα.
AUDI A3 40 TFSI e
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.395 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm 250
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 109 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 330 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 204 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 350 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 13 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεις
ΜΗKΟΣ 4.343 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 280 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.635 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,6 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 227 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 41 χλμ.*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,1 λτ./100 χλμ.*
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 24 γρ./χλμ.
TIMH: ΑΠΟ 43.900 ΕΥΡΩ
*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ
(Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία).
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Cupra Leon 1.4 e–Hybrid 204 PS
Το ισπανικό παρακλάδι του γερμανικού γκρουπ βάζει σε σειρά τις προτεραιότητές του, μιας και το plug–in Leon απουσιάζει πια από τον τιμοκατάλογο της Seat. Φορώντας τα «χάλκινα» σήματα της Cupra, χτίζει τις βάσεις μιας γκάμας που διαθέτει τις δύο εκδοχές του plug-in hybrid συστήματος (με 204 και 245 ίππους) και την κορυφαία, αμιγώς βενζινοκίνητη παραλλαγή των 300 ίππων.
Αν σε αυτή την παρέα έπρεπε να δοθεί σε κάποιον ο τίτλος του «best value for money», τότε σίγουρα αυτός θα ήταν το συγκεκριμένο Cupra Leon.
CUPRA LEON 1.4 E–HYBRID 204
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.395 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 116 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 330 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 204 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 350 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 12,8 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.398 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 270 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.614 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,5 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 220 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 60 χλμ.**
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 1,2 λτ./100 χλμ.**
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 26 γρ./χλμ.
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Kia Niro PHEV
Η γκάμα της Kia εμπλουτίζεται διαρκώς, καθώς τα crossover XCeed και Niro απέκτησαν επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις.
Το νέο Kia Niro δεν είναι φυσικά το κλασικό χάτσμπακ, αλλά ούτε και ένα τυπικό SUV, ακροβατώντας κάπου ανάμεσα, με μια ριζικά ξεχωριστή εικόνα αμαξώματος και καμπίνας.
Η τετραγωνισμένη σιλουέτα εξασφαλίζει κορυφαία χωροταξία, ενώ το υβριδικό σύστημα κίνησης δίνει μάλλον προτεραιότητα στην οικονομία, παρά στην απόδοση, όντας και το μόνο στο οποίο το θερμικό κομμάτι του υβριδικού συστήματος αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα).
Αξίζει πάντως να υπενθυμίσουμε ότι το Kia Niro διαθέτει μία πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, η οποία αποτελείται από ένα full hybrid, ένα plug-in hybrid και ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
KIA NIRO PHEV
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.580 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 105 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 144 Nm
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 84 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 203 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 183 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 265 Nm 350
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 11,1 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.420 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 348 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.519 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,6 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 168 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 65 χλμ.**
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 0,8 λτ./100 χλμ.**
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 19 γρ./χλμ.
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Mercedes A 250e
Μπορεί η Mercedes να διαθέτει μόνο μία παραλλαγή του plug-in hybrid συστήματος, το προσφέρει όμως σε μια τόσο μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αμαξωμάτων, που κανένας ανταγωνιστής δεν μπορεί να πλησιάσει.
Τη δεδομένη στιγμή, χωρίς να είναι η ακριβότερη, διαθέτει τα καλύτερα επιμέρους στοιχεία σε ό,τι αφορά το βενζινοκινητήρα και την μπαταρία (κάτι που αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις και την αυτονομία).
Αν μάλιστα είχε και μια καλύτερη ποιότητα κύλισης σε σχέση με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, τότε θα πλησίαζε το τέλειο. Όλα αυτά βέβαια μένει να τα επιβεβαιώσουμε ξανά, μιας και πλέον στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη η ανανεωμένη γενιά της A–Class, που συνοδεύεται από μια νέα (και αρκετά υψηλότερη) τιμολογιακή πολιτική.
MERCEDES A 250 e
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.332 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 160 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 102 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 300 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 218 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 450 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 15,6 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 8 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.419 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 310 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.680 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,6 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 235 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 58 χλμ.*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,8 λτ./100 χλμ.*
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 22 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ
(Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία).
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Peugeot 308 Hybrid 180 e-ΕΑΤ8
Το Peugeot 308 της τρίτης γενιάς ήταν το πρώτο χάτσμπακ το οποίο υιοθέτησε την plug-in υβριδική τεχνολογία του ομίλου Stellantis, λανσάροντας ταυτόχρονα την αρχική έκδοση των 180 ίππων, έπειτα από εκείνη των 225 ίππων.
Η μοναδική ουσιαστική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι η υψηλότερη ισχύς του βενζινοκινητήρα (στους 180 από 150 ίππους).
Η μέγιστη συνδυαστική ροπή διατηρείται στα 360 Nm και, μαζί με την εξαιρετική λειτουργία του εξηλεκτρισμένου EAT κιβωτίου, εξασφαλίζουν έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Από την άλλη, η ισχυρότερη plug-in hybrid έκδοση των 225 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που με τον sport εξοπλισμό του σε προκαλεί να το οδηγείς σε ρυθμούς σύγχρονου GT στο καλό οδόστρωμα, ενώ δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του στο κακό, λόγω βάρους και τροχών.
PEUGEOT 308 HYBRID 180
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.598
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 110 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 320 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 180 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 360 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 12,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 8 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.367 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 361 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.678 κιλά 2
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,6 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 225 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 44 χλμ.*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,1 λτ./100 χλμ.*
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 24 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 36.000 ΕΥΡΩ
*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ
(Η μέση κατανάλωση βενζίνης μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία).
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
VW Golf eHybrid 204 PS
Στην περίπτωση του Golf, έχουμε έναν ξεκάθαρο διαχωρισμό. Η alter ego εκδοχή του γνωστής παραλλαγής θρυλικού μοντέλου με το διακριτικό «GTI» φέρει στη plug-in hybrid υλοποίηση τον κωδικό «GTE», που αντιστοιχεί στη δυνατότερη έκδοση των 245 ίππων.
Στη σκιά αυτή της έκδοσης βρίσκεται η παραλλαγή των 204 ίππων, χωρίς κάποιον ειδικό κωδικό, αλλά και χωρίς τις εξωτερικές διαφοροποιήσεις του GTE. Η κατάσταση δυσκολεύει περαιτέρω για το γερμανικό χάτσμπακ από το θέμα της υψηλής τιμής, κάτι που αναπόφευκτα φέρνει στο προσκήνιο μερικούς ανταγωνιστές.
VW GOLF E–HYBRID 204
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ 1.395 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ β/κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ β/κ 250 Nm 250
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ 110 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ 330 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 204 ίπποι
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ 350 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 13 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων
ΜΗKΟΣ 4.284 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 273 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.592 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,4 δλ.**
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 220 χλμ./ώρα**
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 68 χλμ.**
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 0,9 λτ./100 χλμ.**
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 21 γρ./χλμ.
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA