Λευκός καπνός: Η Ευρωπαϊκή Ένωση τα βρήκε με τη Γερμανία
Είναι πλέον επίσημο: τα ηλεκτροκαύσιμα θα δώσουν μια ανάσα ζωής, έστω και μικρή, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA
Η Γερμανία κατέληξε σε συμβιβαστική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συνεχίζει να απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά να είναι ουδέτερα σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επιλύοντας μια διαφωνία της τελευταίας στιγμής που απείλησε να υπονομεύσει το φιλόδοξο σχέδιο των Βρυξελλών για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως την παραπάνω ημερομηνία και τον μηδενισμό τους από το 2035 και μετά, η εν λόγω συμφωνία επιτρέπει τελικά τις πωλήσεις συγκεκριμένων μόνο αυτοκινήτων που θα τροφοτοφούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η μεγαλύτερη οικονομία της είχαν διαφωνία σχετικά με την προγραμματισμένη σταδιακή κατάργηση πώλησης των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, με την Γερμανία να ζητά ρητές διαβεβαιώσεις ότι θα επιτραπεί η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εάν τα τελευταία καταναλώνουν e-Fuels – ένα αίτημα που υποστηρίζεται από την Porsche και άλλα μέρη της ισχυρής αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας. Όπερ και εγέντο.
«Βρήκαμε μια συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση των ηλεκτροκαυσίμων στα αυτοκίνητα., δήλωσε μεταξύ άλλων στο Twitter ο Frans Timmermans, επικεφαλής της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε από τη μεριά του ότι «ο δρόμος είναι ξεκάθαρος» με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά την Παρασκευή.
«Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν ακόμα να ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά το 2035, εάν γεμίζουν αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα σε CO2. Εξασφαλίζουμε ευκαιρίες για την Ευρώπη διατηρώντας σημαντικές επιλογές για κλιματικά ουδέτερη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα», ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter.
Καμία αλλαγή πλεύσης στον στόχο μηδενικών εκπομπών του 2035
Η συμφωνία με τη Γερμανία δεν αλλάζει το κείμενο του κανονισμού που συμφωνήθηκε μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πέρυσι. Αφού το υπογράψουν οι υπουργοί, η Επιτροπή θα παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες για τα επόμενα βήματα για την εφαρμογή της διάταξης για τα e-Fuels, σύμφωνα με αξιωματούχο της ΕΕ.
Αυτή η ψηφοφορία αναμένεται να διεξαχθεί την προσεχή Τρίτη, όταν οι υπουργοί Ενέργειας συναντηθούν στις Βρυξέλλες.
Από τη μεριά της, η Ιταλία ζήτησε περαιτέρω διαβεβαιώσεις ζητώντας αντίστοιχες εξαιρέσεις όχι μόνο για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν e-Fuels αλλά και εκείνα που καταναλώνουν βιοκαύσιμα.
«Η μάχη για την τεχνολογική ουδετερότητα έχει κερδηθεί, η οποία είναι η προϋπόθεση για την αναγνώριση των βιοκαυσίμων», δήλωσε στους δημοσιογράφους η πρωθυπουργός της Ιταλίας Giorgia Meloni μετά τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ. «Δείχνουμε επίσης ότι τα βιοκαύσιμα έχουν μηδενικές εκπομπές, επομένως δεν χρειάζεται να μπούμε στις τεχνικές λεπτομέρειες. Εάν η τεχνολογία πετύχει τον στόχο, τότε μπορεί κανείς να τη χρησιμοποιήσει».
Από τη μεριά τους, οι περιβαλλοντικές ενώσεις δεν άργησαν να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους για τον συμβιβασμό ΕΕ και Γερμανίας. Εν προκειμένω, ο Benjamin Stephan της Greenpeace είπε ότι η συμφωνία αποτελεί ένα βήμα πίσω στην προστασία του κλίματος.
«Αυτός ο βρώμικος συμβιβασμός υπονομεύει την προστασία του κλίματος στις μεταφορές και βλάπτει την Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Pascal Canfin, επικεφαλής της επιτροπής περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κάλεσε την Επιτροπή να διασφαλίσει ότι οι επερχόμενοι κανόνες για τα e-Fuels θα σέβονται τη συμφωνία που επιτεύχθηκε πέρυσι για τα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων.
«Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθιστώντας την προηγούμενη συζήτηση για το θέμα παράλογη και βλάπτοντας την αξιοπιστία της Γερμανίας», δήλωσε το Σάββατο ο Michael Bloss, μέλος του κόμματος των Πρασίνων κα μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.