H αφρόκρεμα των B-SUV
Με την ευκαιρία της δοκιμής του Audi Q2 ανατρέχουμε στα σημαντικότερα μοντέλα της κατηγορίας των B-SUV, που πρωταγωνιστούν αυτή την στιγμή, αλλά και σε εκείνα που θα παρουσιαστούν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Audi Q2
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Audi Q2 κατάφερε να ξεχωρίσει, αν και ποτέ δε χρειάστηκε να υιοθετήσει μια έντονη και αιχμηρή εμφάνιση, ποντάροντας στην κομψότητα και τη διαχρονικότητα μιας εμφάνισης όπου δεσπόζει περίφημο πολυγωνικό μοτίβο της singleframe μάσκας.
Πέρα από την αρχική έκδοση, υπάρχουν οι εναλλακτικές Advanced και S Line, που διαθέτουν ακόμα πιο ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές, με επιπλέον λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες να πλαισιώνουν τους στάνταρντ προβολείς LED, ενώ προαιρετικά το SUV της Audi εξοπλίζεται με εξελιγμένους προβολείς Matrix LED.
Στο εσωτερικό το πρώτο που εισπράττεις είναι αυτή η εξαιρετική εικόνα ποιότητας και προσοχής στις επιμέρους λεπτομέρειες και στο φινίρισμα, ενώ δε λείπει και η απαραίτητη δόση ψηφιοποίησης σε σημεία όπως είναι ο πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων.
Ένα απρόσμενο χαρακτηριστικό για B–SUV είναι η πλούσια γκάμα εκδόσεων του Q2, που περιλαμβάνει δύο ντίζελ επιλογές, τετρακίνηση, καθώς και έναν μικρό 1.000άρη βενζινοκινητήρα.
Μια χρυσή τομή αποτελεί η έκδοση με τον 1.500άρη TFSI των 150 ίππων, που προσφέρει αρκούντως ικανοποιητικές επιδόσεις (8,6 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 218 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), στην οποία μάλιστα είναι στάνταρντ το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Όσοι βέβαια θέλουν κάτι με έναν έντονο σπορτίφ προσανατολισμό, μπορούν να στραφούν στο SQ2, το οποίο, χάρη στον 2λιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του, προσφέρει μια απόδοση 300 ίππων, με αντίστοιχες επιδόσεις.
Δείτε εδώ: Σηκώνεται η αυλαία της F1 - Ανάλυση και των 10 ομάδων | Speedzone Podcast EP23
AUDI Q2 35 TFSI S TRONIC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.208×1.794×1.537 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.601 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405-1.050 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.380 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 218 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 137 γρ./χλμ.
DS 3
Το ανανεωμένο DS 3 αναμένεται το επόμενο διάστημα στην ελληνική αγορά. Αν δυσκολεύεστε να το ξεχωρίσετε, τότε δεν έχετε παρά να ρίξετε μια δεύτερη ματιά στο όνομα και στα φώτα ημέρας.
Βλέπετε, από την ονομασία του μικρού SUV της DS, απουσιάζει πια ο χαρακτηρισμός «Crossback», ενώ εμφανισιακά οι αλλαγές επικεντρώνονται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το νέο DS 3 να αποκτά την υπογραφή LED DRL «DS Wings».
Πέρα από την ανανεωμένη σχεδίαση, το DS 3 αποκτά περισσότερα στοιχεία τεχνολογίας και μια νέα, πιο ισχυρή ηλεκτρική έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία.
Φυσικά, αυτή θα πλαισιώνεται από την καταξιωμένη γκάμα των θερμικών συνόλων, που περιλαμβάνει τις ήδη γνωστές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, με τον 1.200άρη κινητήρα PureTech να αποδίδει 100 ή 130 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων αντίστοιχα, και τον 1.5 BlueHDi να παράγει 130 ίππους, επίσης σε συνδυασμό με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Ford Puma
Το μικρό μοντέλο της Ford, από τη στιγμή που αναγεννήθηκε ως ένα μικρό SUV crossover με μια αύρα από κουπέ, κατάφερε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με το σουπερμίνι μοντέλο στο οποίο βασίζεται, όπου ειδικά στο εσωτερικό οι οικογενειακοί δεσμοί με το Fiesta είναι προφανείς.
Το ίδιο ισχύει και στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, όπου το Puma ξεχωρίζει με την ακρίβεια των αντιδράσεων, αλλά και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Σε ό,τι αφορά τη διαθέσιμη γκάμα του Puma, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Η ραχοκοκαλιά της γκάμας είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων, που συνοδεύεται από ένα μικροϋβριδικό σύστημα και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το αυτόματο κιβώτιο Powershift των 7 σχέσεων.
Η μοναδική διαθέσιμη εναλλακτική αυτού του κινητήρα είναι η έκδοση των 155 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται μία έκδοση με ακόμα πιο σκληροπυρηνικό προσανατολισμό, που δεν είναι άλλη από την ST των 200 ίππων.
Hyundai Kona
Η νέα γενιά του Hyundai Kona, που αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα της χρονιάς που διανύουμε, φαίνεται πως μάλλον δείχνει να ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο της κατηγορίας B-SUV, αφήνοντας περισσότερο (εμπορικό) χώρο για το Bayon.
Αυτή η μετάβαση αρχικά υποστηρίζεται από το μήκος, που έχει αυξηθεί και φτάνει πλέον στα 4.355 χλστ., καθώς και από την εντυπωσιακή σχεδίαση, την εικόνα του εσωτερικού και, φυσικά, τον έντονο εξηλεκτρισμό.
Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, η Hyundai δηλώνει ότι το νέο Kona εξελίχθηκε αρχικά ως EV, και αργότερα προστέθηκαν στην γκάμα του full hybrid και βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Η κάθε έκδοση θα ξεχωρίζει από ορισμένες εξωτερικές λεπτομέρειες, κάτι που θα ισχύει και για τις σπορτίφ παραλλαγές N–Line.
Jeep Renegade
Με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας e-Hybrid στο Renegade, η Jeep ακολουθεί τις επιταγές της εποχής προσφέροντας μία σύγχρονη τεχνολογικά πρόταση στην κατηγορία των B-SUV, χωρίς ωστόσο να απαρνείται την ταυτότητά της.
Το e-Hybrid δεν είναι ένα απλό μικροϋβριδικό σύστημα, αλλά μία ισχυρότερη εκδοχή που επιτρέπει την αμιγή ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας την κατανάλωση.
Το σύστημα της Jeep στο Renegade συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 15 kW, ο οποίος επιτρέπει στο ηλεκτρικό σκέλος της μονάδας κίνησης να κινεί το όχημα ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας.
Το υβριδικό σύστημα e-Hybrid τoυ Jeep Renegade, που ξεκινάει από τα 28.300 ευρώ, έρχεται να πλαισιώσει τη δυνατότερη τετρακίνητη plug–in έκδοση 4xe των 190 ίππων και των 240 ίππων.
Kia Niro
Με βασικό σλόγκαν «Υπάρχει ένα Niro για τον καθένα», το νέο CUV (Crossover Utility Vehicle) της Kia κάνει πράξη τον εξηλεκτρισμό, καθώς διατίθεται σε full hybrid (HEV), plug–in hybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρική (EV) έκδοση.
Κατ’ αρχάς, μικρές αλλαγές διαφοροποιούν την καθεμία από τις τρεις εκδόσεις, αν και τα βασικότερα στοιχεία της ξεχωριστής σχεδίασης είναι η αισθητική της τρίτης κολόνας και, φυσικά, του ρύγχους με τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας.
Η αλήθεια είναι ότι το crossover της Kia δείχνει να ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο της κατηγορίας Β, κάτι στο οποίο συνηγορούν το μέγεθος (μήκος 4.420 χλστ.), η εικόνα του εσωτερικού και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.
Opel Mokka
Το Opel Mokka έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στην κατηγορία των B-SUV, αφού συνδυάζει με επιτυχία την Bold ; Pure σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel και τη γερμανική τεχνολογία αιχμής.
Στο εξωτερικό κυριαρχεί η εντυπωσιακή μάσκα που η εταιρεία ονομάζει «Opel Vizor», ενώ στο εσωτερικό το Pure Panel εξασφαλίζει την απαραίτητη δόση ψηφιοποίησης και εργονομικού ελέγχου.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις βασίζονται εξ ολοκλήρου στον 3κύλινδρο 1.2 κινητήρα, σε χειροκίνητες παραλλαγές 100 ίππων και 130 ίππων, ενώ το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι διαθέσιμο μόνο στις εκδόσεις των 130 ίππων, βενζίνης και 110 ίππων πετρελαίου. Φυσικά, δε λείπει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των 136 ίππων.
Peugeot 2008
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μικρότερου μέλους της οικογένειας των SUV της Peugeot, το «2008» κατάφερε να δημιουργήσει έναν πολύ επιτυχημένο συνδυασμό ξεχωριστής σχεδίασης και οικογενειακού χαρακτήρα, που υποστηρίζεται κατά κύριο λόγο από την άνετη κύλιση και την εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων.
Στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό, το βλέμμα πέφτει αμέσως στο i–Cockpit με τον ιδιαίτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης και την πληθώρα πρακτικών λύσεων για τα διάφορα μικροαντικείμενα.
Η κινητήρια γκάμα του «2008» βασίζεται στον 1.200άρη PureTech κινητήρα σε χειροκίνητες εκδόσεις 100 ίππων και 130 ίππων, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται με τις ισχυρότερες παραλλαγές των 130 ίππων, βενζίνης και πετρελαίου.
Το e-2008 δεν είναι άλλο από την αμιγώς ηλεκτρική υλοποίηση των 136 ίππων.
Renault Captur
Με το Captur η Renault προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό ποιότητας και πρακτικότητας στα σύγχρονα compact B-SUV. Ξεχωριστό και γεμάτο στιλ σε εμφάνιση, το Captur διαθέτει ένα ευρύχωρο αμάξωμα ακόμα και για πέντε επιβάτες. Μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ που φθάνει έως και τα 536 λίτρα, χάρη και στην δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα.
Το κυριότερο όμως σημείο διαφοροποίησης του Captur σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι η πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών στο θέμα των κινητήριων μονάδων. Σίγουρα το πιο χαμηλό κόστος χρήσης προσφέρει η έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου. Από εκεί και πέρα τον λόγο έχουν οι εξηλεκτρισμένες μονάδες που καλύπτουν όλες τις βαθμίδες υβριδισμού, με mild hybrid, full hybrid και plug in hybrid υλοποιήσεις.
Toyota Yaris Cross
Η Toyota, βασιζόμενη στην καταξιωμένη υβριδική της τεχνολογία και χάρη στην ευελιξία της αρχιτεκτονικής TNGA, μπορεί να δημιουργεί πρωταγωνιστές σε κάθε κατηγορία. Το Yaris Cross δεν είναι απλώς μια ψηλωμένη παραλλαγή του best–seller σουπερμίνι της Toyota, αλλά ένα αυθυπόστατο μοντέλο με τη δική του προσωπικότητα. Αυτό φαίνεται αμέσως στο θέμα της εξωτερικής σχεδίασης, ενώ και στο εσωτερικό το Yaris Cross διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά.
Ως προς το μήκος, τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας (μήκος 4.180 χλστ.), κάτι που ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους επιβατών και αποσκευών, οι οποίοι είναι σαφώς βελτιωμένοι σε σχέση με εκείνους του απλού Yaris, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο (2.560 χλστ.).
Μπορεί η διαθέσιμη γκάμα να περιλαμβάνει χειροκίνητες και αυτόματες παραλλαγές του ατμοσφαιρικού μοτέρ του 1,5 λίτρου με 125 ίππους που ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.00 ευρώ, θεωρούμε όμως ότι όλο το ενδιαφέρον, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση (ειδικά εντός πόλης) και τις εκπομπές CO2, εστιάζεται στη full hybrid έκδοση των 116 ίππων, η οποία φυσικά είναι αυτόματη.
Αξίζει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και η εναλλακτική της τετρακίνητης έκδοσης (χάρη σε ένα επιπλέον μικρό ηλεκτρικό μοτέρ στους πίσω τροχούς), που επίσης συμφέρει, με δεδομένες τις χαμηλές εκπομπές CO2.
VW T-Roc
Μπορεί πίσω στο 2017, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το T–Roc να οριοθετούσε το κατώτερο άκρο της γκάμας των SUV μοντέλων της VW, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει πια, αφού στο ενδιάμεσο η γκάμα εμπλουτίστηκε με το μικρό SUV Τ-Cross και με το κουπέ crossover Taigo.
Η επιτυχία του Τ-Roc βασίστηκε κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι, ενώ διατηρούσε τις κόμπακτ διαστάσεις του (δημιουργώντας πάντοτε την απαραίτητη απόσταση από το T–Cross), απέπνεε μια εικόνα που παρέπεμπε στα καταξιωμένα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας.
Με μια φρέσκια εμφάνιση, αναβάθμιση στην εικόνα του εσωτερικού (βλέπε υλικά), εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης και μια πλήρη γκάμα ψηφιακών υπηρεσιών, η VW ανανέωσε το success story του T–Roc.
Μπορεί στη βάση να υπάρχει ο 1.000άρης TSI των 110 ίππων αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο (από 25.600 ευρώ), το T–Roc όμως δεν αρκείται σε αυτόν.
Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο 1.500άρης των 150 ίππων, ενώ υπάρχουν και 2λιτρα σύνολα βενζίνης με 190 ίππους και πετρελαίου με 150 ίππους, τα οποία μάλιστα συνδυάζονται και με τετρακίνηση.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που τείνει πλέον να εκλείψει είναι η ύπαρξη της cabrio έκδοσης με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή για τις εκδόσεις 1,0 και 1,5 λίτρων.