Τι ζητά η Γερμανία ώστε να μην καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035
Η Γερμανία σηκώνει το γάντι αλλά και το ανάστημά της και ζητά από την Ευρώπη να άρει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις την απόφασή της που αφορά την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 και μετά.
Η Γερμανία ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να εισάγει τη σχετική νομοθεσία που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ουδέτερα από πλευράς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καύσιμα να πωλούνται στην Ευρώπη μετά το 2035, ημερομηνία κατά την οποία η ΕΕ έχει συμφωνήσει ότι όλα τα νέα οχήματα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία που συμφωνήθηκε από την ΕΕ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιτύχουν 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα, κάτι που πρακτικά καθιστά αδύνατη τη διάθεση νέων οχημάτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το χρονικό ορόσημο του 2035 και μετά.
Αν μη τι άλλο, η συγκεκριμένη απόφαση στοχεύει στην επιτάχυνση της στροφής της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα με στόχο την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η Γερμανία αναζητά τρόπους ώστε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να παραμείνουν εν ζωή.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει μια πρόταση για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτροκαύσιμα ή πώς μπορούν να επιτραπούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Michael Theurer.
Μιλώντας κατά την άφιξή του σε μια συνάντηση των υπουργών Μεταφορών και Ενέργειας της ΕΕ στη Στοκχόλμη, ο Michael Theurer είπε ότι η Γερμανία είναι πεπεισμένη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι «ο σωστός δρόμος» αλλά θα ήθελε να δει να υποστηρίζονται και άλλες, καθαρές τεχνολογίες χωρίς εκπομπές CO2.
«Χρειαζόμαστε την τεχνολογία υδρογόνου και επίσης τα e-fuels, ειδικά στα βαρέα οχήματα, στις μεταφορές με φορτηγά», προσέθεσε.
Τα e-fuels, τα οποία μπορούν να παραχθούν χρησιμοποιώντας δεσμευμένες εκπομπές CO2 – κάτι που εξισορροπεί το CO2 που εκπέμπεται κατά την καύση του καυσίμου, ώστε το συνολικό αποτέλεσμα να είναι «ουδέτερο» – αναπτύσσονται για να επιτρέψουν σε τροποποιημένες εκδόσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται.
Το τι θα αποφασιστεί και αν τελικά οι προτάσεις των Γερμανών όσον αφορά τα e-fuels θα εισακουστούν από τις Βρυξέλλες, μένει να αποδειχθεί…
Σηκώνεται η αυλαία της F1 - Ανάλυση και των 10 ομάδων | Speedzone Podcast EP23 (κάντε κλικ για να δείτε το επεισόδιο)