Οδηγούμε στην Κύπρο το νέο Nissan X-Trail
Το νέο X-Trail ενθουσιάζει τον οδηγό με την άνεση, ποιότητα και συμπεριφορά του στο δρόμο, ενώ διαθέτει δύο ισχυρά τεχνολογικά ατού: το υβριδικό σύστημα e-Power και την ηλεκτρική τετρακίνηση e-4orce.
Στην τέταρτη γενιά του το νέο X-Trail έρχεται σήμερα να αποτελέσει ένα ακόμα επίλεκτο μέλος στο ολιγομελές κλαμπ των 7θέσιων D-SUV. Συγχρόνως, τοποθετημένο εξ ορισμού και με δεδομένες τις διαστάσεις του πιο «ψηλά» από το Qashqai, το νέο X-Trail έρχεται να υποστηρίζει ιδανικά και το εξηλεκτρισμένο δόγμα των Ιαπώνων.
Υψηλή ακαμψία, άριστη ποιότητα κύλισης και μεγάλοι χώροι για έως και 7 επιβάτες, ενώ ξεχωριστή προσοχή έχει δοθεί στον τομέα της αεροδυναμικής.
Η καμπίνα του νέου Nissan X-Trail προσφέρει αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα, ξεχωριστή σχεδίαση και βελτιωμένη χρηστικότητα. Εδώ, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εργονομική και απτική ποιότητα στους διακόπτες και στα χειριστήρια, προσδίδοντας μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Το επάνω επίπεδο της διάταξης της κεντρικής κονσόλας διαθέτει το e-shifter, τον επιλογέα λειτουργίας οδήγησης και δύο ποτηροθήκες, καθώς και μια ασύρματη βάση φόρτισης 15W για smartphone.
Η μεγαλύτερη, υψηλότερης ανάλυσης οθόνη των 12,3 ιντσών του Nissan Connect είναι μια ψηφιακή πύλη στις ρυθμίσεις πλοήγησης, ψυχαγωγίας και των λειτουργιών του οχήματος και είναι συμβατή τόσο με το Android Auto όσο και με το Apple CarPlay, όπου στο τελευταίο διατίθεται ασύρματη σύνδεση. Επίσης, μια νέα υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT με διαγώνιο επίσης 12,3 ιντσών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την εμφάνιση πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή λειτουργιών του οχήματος, όλα ελεγχόμενα από έναν νέο διακόπτη απτικής κύλισης στο τιμόνι. Παράλληλα, το Head-Up Display των 10,8 ιντσών, παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.
Όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται, ο χώρος του πορτμπαγκάζ που προκύπτει τοποθετεί το X-Trail μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία του με συνολική χωρητικότητα 585 λίτρων.
Με τρανούς συμμάχους τα e–Power, e-4orce και e-pedal
Πόλος έλξης στο νέο X-Trail είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power, το οποίο είναι το ίδιο με εκείνο του Qashqai. H εν λόγω μονάδα αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 1,8 kWh και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και εμπρός ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 150 kW. Αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι.
Η τελική ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 330 Nm (στην τετρακίνητη η ισχύς διαμορφώνεται στους 213 ίππους), ενώ το μοναδικό στοιχείο του e-Power είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός ενός βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας υψηλή απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου, ειδικά στην πόλη.
Χάρη στην «καθαρή» ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην απόκριση όπως συμβαίνει με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα.
Αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιασμού στο e-Power είναι η αυτό που η Nissan αποκαλεί ως «γραμμική μελωδία», η οποία διέπει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, αποφεύγοντας το φαινόμενο των «υψηλών στροφών» των παραδοσιακών υβριδικών μονάδων όταν υπάρχει απότομη επιτάχυνση. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με τις στροφές που χρειάζεται, οι οποίες είναι συνήθως σε χαμηλά επίπεδα όταν οδηγούμε στην πόλη. Εκτός από αυτά τα πλεονεκτήματα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power εγγυάται μια αθόρυβη οδήγηση, όπου για παράδειγμα στα 40 χλμ./ώρα ο ήχος στο αυτοκίνητο μειώνεται κατά 8 db σε σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Το «παρών» δίνει εδώ και το γνωστό επίσης σύστημα e-Pedal (που πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα) το οποίο επίσης ενθουσιάζει τον οδηγό. Με το πάτημα του γκαζιού το αυτοκίνητο επιταχύνει ως συνήθως, αλλά με την απελευθέρωσή του, το e-Pedal φρενάρει το Χ-Trail με επιβράδυνση 0,2 g, που είναι αρκετή για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και να επιβραδύνει το όχημα σε μια ταχύτητα «ερπυσμού» – κάτι που διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Ιδιαίτερα διασκεδαστική είναι η χρήση του e-pedal και στους ελικοειδείς δρόμους, όπου ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ένα μόνο πετάλι.
Το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW, δηλαδή 213 ίππους, χάρη στον πίσω κινητήρα των 100 kW, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δλ. (5θέσιο) και 7,2 δλ. (7θέσιο). Σύμφωνα με την Nissan, έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD, ενώ επιπλέον η συνεχής ανακατανομή της ροπής προσφέρει έξτρα πόντους σε επίπεδο πρόσφυσης και ασφάλειας. Αξιοσημείωτη επίσης εδώ είναι η προσθήκη αναγεννητικής πέδησης στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, σε σχέση με το συνηθισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στον εμπρός κινητήρα.
Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι του νέου X-Trail είναι ανάλογη των προδιαγραφών του. Η σφικτή αλλά διόλου κουραστική με τον τρόπο που αποσβαίνει τις ανωμαλίες ανάρτηση, ελέγχει με αποτελεσματικό τρόπο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τη «σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ιθύνοντες της Nissan.
Από εκεί και πέρα, στο ύψος των περιστάσεων, παρά το αυξημένο μικτό βάρος που κυμαίνεται από 2,1 έως και σχεδόν 2,5 τόνους, ανάλογα με την έκδοση, την παρουσία ή μη τετρακίνησης και την 5θέσια ή 7θέσια διάταξη των καθισμάτων στην καμπίνα, στέκονται τόσο τα φρένα όσο και το μεστό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.
Τα εύσημα πηγαίνουν και στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Κατ’ αρχήν, θετικές εντυπώσεις δημιουργεί όχι μόνο το καλό δέσιμο του συνόλου, αλλά και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του, με τον θερμικό κινητήρα να ακούγεται… όσο πρέπει στο πιο βαθύ πάτημα του γκαζιού και τον ηλεκτρικό να έχει τον πρώτο λόγο στις πιο «καθημερινές» και «αγχολυτικές» μετακινήσεις – κάτι που προσφέρει την απαραίτητη γαλήνη και ησυχία στην καμπίνα.