Η προδιαγραφή Euro 7 είναι «άχρηστη και αντιπαραγωγική»
Υπάρχουν στελέχη στην αυτοκινητοβιομηχανία που δεν μασούν τα λόγια τους όταν μιλούν για το Euro 7.
Πολλές είναι οι ζητήσεις και οι ενστάσεις που έχει εγείρει το Euro 7, η νέα με άλλα λόγια προδιαγραφή εκπομπών ρύπων που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη το 2025, σφίγγοντας ακόμα περισσότερο τη θηλιά στο λαιμό των αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ένας από τους… παραδοσιακούς επικριτές της νέας νόρμας είναι και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος για μια ακόμα φορά «επιτέθηκε» στους νομοθέτες δηλώνοντας χθες ότι τα αυστηρότερα όρια εκπομπών για ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου και το μονοξείδιο του άνθρακα στο προτεινόμενο πρότυπο Euro 7 είναι «άχρηστα και αντιπαραγωγικά» σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να παράγει οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το νέο πρότυπο Euro 7 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούλιο του 2025, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δηλώνουν ότι ο χρονικός ορίζοντας των μόλις δύο ετών δεν τους δίνει αρκετό χρόνο προκειμένου να αναπτύξουν και να εγκρίνουν συμβατά με την προδιαγραφή συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Διαβάστε επίσης: Ευλογία ή ταφόπλακα για την αυτοκινητοβιομηχανία το Euro 7;
«Δεν είναι χρήσιμο, είναι δαπανηρό, δεν φέρνει οφέλη στους πελάτες, δεν φέρνει περιβαλλοντικό όφελος», δήλωσε χαρακτηριστικά χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος ο Carlos Tavares. «Το κομμάτι των προδιαγραφών που αναφέρεται στους κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι κάτι που δεν έχει λογική».
Ο Carlos Tavares είχε στο πολύ πρόσφατο παρελθόν επικρίνει τα πρότυπα Euro 7 λέγοντας ότι αποτελούν «χάσιμο χρόνου και χρημάτων», καθώς θα απαιτούσαν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε καταλυτικούς μετατροπείς, φίλτρα σωματιδίων και συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου των εκπομπών σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να απαγορεύσει μετά από λίγα χρόνια.
Περιγράφοντας μάλιστα την στρατηγική του ομίλου στον οποίο ηγείται, ο Carlos Tavares είπε ότι η Stellantis θα περιορίσει στο ελάχιστο τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα πληρούν την προδιαγραφή Euro 7, ενώ στοχεύει να επιταχύνει τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Euro 7: Ναι μεν, αλλά…
Παρά τη σκληρή του στάση απέναντι στο νέο πρότυπο, ο Carlos Tavares επαίνεσε τις προτάσεις που «εμπεριέχει» η προδιαγραφή Euro 7 όσον αφορά τα στάνταρ που θέτει για τα σωματίδια από τα τακάκια των φρένων και τα ελαστικά.
Οι ρυθμιστικές αρχές πάντως ξεκαθαρίζουν ότι ο περιορισμός των ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές στο μέλλον. Το 2035, δηλώνει η ΕΕ, οι κανονισμοί Euro 7 θα μειώσουν τις εκπομπές NOx στα επιβατικά και van οχήματα κατά 35% και κατά 56% στα λεωφορεία και τα φορτηγά, ενώ τα σωματίδια των φρένων θα μειωθούν κατά 27%.