10 εμβληματικά μοντέλα αυτοκινήτων, άλλοτε και τώρα

Συγκρίνουμε τις διαστάσεις σε 10 εμβληματικά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία και διαπιστώνουμε πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα αναφορικά με τις διαστάσεις και το βάρος.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia, Διαστάσεις

Η Alfa Romeo Giulia είναι μία ειδική περίπτωση, με την καριέρα της να χωρίζεται σε δύο διαφορετικές περιόδους, πάντα ως ένα μεγάλο οικογενειακό σπορ σεντάν προσαρμοσμένο στις επιταγές αυτών των δύο πολύ διαφορετικών εποχών.

Η παλιά περίοδος διήρκεσε από το 1962 έως το 1978 και, για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, ένα τέτοιο μεγάλο οικογενειακό όχημα είχε μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.560 χλστ. και ύψος 1.430 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έφτανε στα 2.510 χλστ. Η γκάμα των κινητήρων ξεκινούσε από τα 1,3 λίτρα, ζυγίζοντας λιγότερο από 980 κιλά.

Σε αυτήν τη σύγχρονη εποχή η αναβίωση του ονόματος «Giulia» συνοδεύτηκε από έναν ριζικό επαναπροσδιορισμό του μήκους της. Η σημερινή Giulia, λοιπόν, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016, έχει μήκος 4.643 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.436 χλστ., ενώ το μεταξόνιό της φτάνει στα 2.820 χλστ.

Alfa Romeo Giulia 2.0TB 200 PS

Η γκάμα ξεκινάει πια από έναν 2λιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 200 ίππων, ενώ, με το αυτόματο κιβώτιο να είναι πλέον στάνταρντ, το βάρος ξεκινάει από τα 1.504 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού.

Audi 100 vs Α6

Μπορεί να πρόκειται για ένα σεντάν που βρίσκεται πια στη σκιά των SUV, δεν ήταν όμως πάντοτε έτσι. Πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλη ιστορία, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1968 και ύστερα από οκτώ γενιές και μία αλλαγή ονομασίας (στο μέσον της 4ης γενιάς υιοθέτησε τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας, και έτσι το «100» έγινε Α6 ) συνεχίζει μέχρι τις ημέρες μας.

Audi 100 MY 1982

Θα προσπεράσουμε τις δύο πρώτες γενιές και θα εστιάσουμε στην περίφημη 3η γενιά, που παρουσιάστηκε το 1982 και ξεχώριζε για το πολυδιαφημισμένο αεροδυναμικό του αμάξωμα. Εκείνη την εποχή ένα τόσο μεγάλο σεντάν είχε μήκος 4.793 χλστ., πλάτος 1.814 χλστ. και ύψος 1.420 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έφτανε στα 2.682 χλστ. Η γκάμα των κινητήρων ξεκινούσε από έναν 1.800άρη 90 ίππων (στην καταλυτική έκδοση με ψεκασμό), με το συνολικό βάρος να φτάνει στα 1.090 κιλά.

Audi 100 MY 1982

Σήμερα η 8η πια γενιά του Α6 βασίζεται στην πλατφόρμα MLB evo του γερμανικού γκρουπ, με τις διαστάσεις να έχουν φτάσει αισίως στα 4.939 χλστ. μήκος, 1.886 χλστ. πλάτος και 1.457 χλστ. ύψος, και μεταξόνιο 2.924 χλστ., ενώ υπάρχει και η «μακριά» (LWB) έκδοση, με μήκος 5.050 χλστ. και μεταξόνιο 3.024 χλστ. Η γκάμα κινητήρων ξεκινάει από τον 2λιτρο TFSI των 265 ίππων με στάνταρντ mild hybrid 48V σύστημα και βάρος 1.720 κιλών.

BMW 3 Series

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

H «3άρα» που κυκλοφορεί αυτήν τη στιγμή αφορά ουσιαστικά την ανανεωμένη εκδοχή της τελευταίας γενιάς που παρουσιάστηκε το 2019 και η οποία έχει ήδη καταγράψει 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις στην εμπορική της σταδιοδρομία (κυρίως βέβαια σε αγορές της Αμερικής και της Κίνας, όπου τα σεντάν διατηρούν ακόμη την αίγλη τους). Αυτό είναι το επιστέγασμα της περίφημης «3άρας» της BMW, που αποτελεί το πλέον επιτυχημένο μοντέλο των Βαυαρών, το οποίο από το 1975 έχει παραχθεί σε περισσότερο από 16 εκατομμύρια αντίτυπα μέσα από συνολικά επτά γενιές.

BMW 3 Series 1970

Η πρώτη γενιά που εγκαινίασε τη Σειρά 3 με τον κωδικό «Ε21» παρουσιάστηκε το 1975 και ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε δίπορτες (ανοιχτές και κλειστές) εκδοχές. Το αμάξωμά της είχε μήκος 4.355 χλστ., πλάτος 1.610 χλστ. και ύψος 1.380 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έφτανε στα 2.563 χλστ. Η γκάμα των κινητήρων ξεκινούσε από τα 1,6 λίτρα και το βάρος από τα 1.020 κιλά.

Σήμερα η ανανεωμένη εκδοχή της τελευταίας γενιάς έχει φυσικά τέσσερις πόρτες (οι δίπορτες εκδοχές αποτελούν εδώ και μερικά χρόνια τη Σειρά 4) και έχει μεγαλώσει με μήκος 4.713 χλστ., πλάτος 1.827 χλστ. και ύψος 1.440 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έφτανε στα 2.851 χλστ. Πλέον οι διαθέσιμες εκδοχές ξεκινούν από 2λιτρους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, με την «318» να αποδίδει 156 ίππους, ενώ, χάρη και στο στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο, το βάρος βρίσκεται στα 1.575 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού).

Citroen DS vs C5 X

Στην περίπτωση του κορυφαίου μοντέλου στην γκάμα της Citroen, έχουμε να κάνουμε με μια ριζική διαφοροποίηση σχεδίασης, εικόνας και γενικότερης φιλοσοφίας, με τον συνδετικό κρίκο να είναι φυσικά το θέμα της άνεσης.

 

Πίσω στο πολύ μακρινό 1955 παρουσιάστηκε η Citroen DS, μια αναμφίβολα επαναστατική δημιουργία που έμεινε στην ιστορία, εκτός από τη χαρακτηριστική της σχεδίαση, και για την περίφημη άνεση που εξασφάλιζε η προηγμένη υδροπνευματική ανάρτησή της. Το αμάξωμα με την αεροδυναμική σιλουέτα είχε μήκος 4.826 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.464 χλστ., ενώ διέθετε ένα μεγάλο μεταξόνιο 3.124 χλστ.(!). Η γκάμα των κινητήρων ξεκινούσε με έναν 1.900άρη βενζινοκινητήρα 70 ίππων, με το βάρος της κατασκευής να ανέρχεται στα 1.270 κιλά.

Citroen C5 X

Στη σύγχρονη ιστορία της γαλλικής εταιρείας, προτού ακόμη δημιουργηθεί ο γίγαντας της Stellantis, η Citroen αποφάσισε να αυτονομήσει την DS δίνοντάς της μία premium υπόσταση. Έτσι, αυτήν τη στιγμή στην κορυφή της γκάμας της Citroen δε βρίσκεται κάποιο μοντέλο με το όνομα «DS», αλλά ένα με την κωδική ονομασία «C5 X».

Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά saloon και estate αμαξωμάτων, το Citroen C5 X προσεγγίζει με crossover τρόπο τις ανάγκες στην κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων. Και όταν λέμε μεγάλων, κυριολεκτούμε, καθώς το C5 X έχει μήκος 4.805 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ. και ύψος 1.485 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει στα 2.785 χλστ. Εκτός από τη δυνατότερη plug-in υβριδική έκδοση των 225 ίππων, υπάρχει και η μικρότερη αυτόματη εκδοχή με τον 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα των 130 ίππων, που ζυγίζει 1.418 κιλά.

Citroen C5 X

Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, σκεφθείτε ότι ο βενιαμίν της γκάμας της Citroen, το C3, έχει μήκος 3.996 χλστ., πλάτος 1.829 χλστ. και ύψος 1.474 χλστ., το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.540 χλστ., ενώ με τον επίσης 1.200άρη Puretech κινητήρα, ζυγίζει 1.055 κιλά.

Mercedes A-Class

 

Η A-Class είναι ένα μοντέλο που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη ιστορία της Mercedes, καθώς κατάφερε να διευρύνει το προφίλ των υποψήφιων αγοραστών, χαμηλώνοντας παράλληλα τον ηλικιακό τους μέσο όρο. Η ιστορία της πάντως περιλαμβάνει μία μεγάλη διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά το χαρακτήρα των δύο πρώτων γενιών της, σε σχέση με τις δύο μεταγενέστερες.

Όλα ξεκίνησαν το 1997, όταν η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να ασπαστεί το downsizing, θέλοντας να δημιουργήσει ένα MPV αυτοκίνητο που θα προσέφερε όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση χώρων, με ένα μικρό ογκομετρικό αποτύπωμα, υιοθετώντας μερικές επαναστατικές σχεδιαστικές λύσεις αναφορικά με το πλαίσιο και τους κινητήρες.

Mercedes A-Class 1977

Το μήκος λοιπόν εκείνης της πρώτης A-Class βρισκόταν κάτω από τα 3,6 μ. (3.575 χλστ. για την ακρίβεια), με ένα σχετικά μικρό πλάτος 1.719 χλστ. και ένα μεγάλο ύψος που έφτανε στα 1.590 χλστ., με το μεταξόνιο να φτάνει στα 2.423 χλστ. (αργότερα παρουσιάστηκε και η μακριά έκδοση με μεταξόνιο 2.593 χλστ.). Το πλεονέκτημα των συμμαζεμένων διαστάσεών της είχε άμεσο αντίκτυπο στο βάρος, αφού η Α140 ζύγιζε μόλις 1.020 κιλά.

Το 2004 ή 2η γενιά συνέχισε στο ίδιο μήκος κύματος, αλλά με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, ενώ η 3η γενιά, που παρουσιάστηκε το 2012, άλλαξε φιλοσοφία ακολουθώντας τις αναλογίες ενός τυπικού μικρομεσαίου χάτσμπακ.

Η 4η γενιά, που παρουσιάστηκε το 2018 και φτάνει μέχρι τις μέρες μας, συνεχίζει να βαδίζει στα πρότυπα των χάτσμπακ, έχοντας μήκος 4.428 χλστ., πλάτος 1.796 χλστ. και ύψος 1.423 χλστ., όπου το μεταξόνιό της φτάνει στα 2.729 χλστ. Μετά και την πρόσφατη ανανέωσή της, η μικρότερη έκδοση πλέον είναι η Α200, με τον 1.300άρη κινητήρα των 163 ίππων και στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο, που ζυγίζει 1.365 κιλά.

Honda Civic

Το Civic θα έλεγε κανείς ότι ανήκει στους θεσμικούς στυλοβάτες της κατηγορίας, χάρη στη μεγάλη προϊστορία των 51 ετών και των δέκα γενεών, που του χάρισαν περισσότερες από 28 εκατομμύρια πωλήσεις σε 170 διαφορετικές χώρες από το 1972 έως σήμερα.

Η εξέλιξή του θα έλεγε κανείς ότι αντικατοπτρίζει την εξέλιξη των κόμπακτ αυτοκινήτων γενικότερα. Δεν μπορούμε να μιλάμε για μία συγκεκριμένη κατηγορία, αφού η πρώτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 1972, ξεκίνησε ως ένα μικρό αυτοκίνητο, έχοντας μήκος κάτω από 3,5 μ., πλάτος 1.505 χλστ., ύψος 1.325 χλστ. και μεταξόνιο 2.200 χλστ. Με τον μικρό 1.200άρη κινητήρα και έναν τόσο συμμαζεμένο όγκο, δεν είναι διόλου περίεργο ότι ανήκε στην κατηγορία φτερού, με ένα βάρος 740 κιλών.

Honda Civic

Οι επόμενες γενιές προσαρμόστηκαν σταδιακά στα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, για να φτάσουμε σε αυτή την τελευταία 11η γενιά, που έκανε το παραπάνω βήμα σπάζοντας το όριο των 4,5 μ. (4.561 χλστ.), κάτι που το τοποθετεί στη μεσαία κατηγορία D, με τις υπόλοιπες διαστάσεις να έχουν φτάσει στα 1.802 χλστ. για το πλάτος, στα 1.408 χλστ. για το ύψος, ενώ το μεταξόνιο έχει μήκος 2.734 χλστ.

Η γκάμα των εκδόσεων σε ό,τι αφορά τη Γηραιά Ήπειρο έχει πλέον συρρικνωθεί στις εξής δύο εκδόσεις: την κορυφαία σκληροπυρηνική Type-R και την υβριδική τεχνολογίας e:HEV συνδυαστικής απόδοσης 184 ίππων, όπου το βάρος έχει φτάσει πια στα 1.517 κιλά.

Opel Astra

Το Astra είναι ο εκπρόσωπος της Opel στη μικρομεσαία κατηγορία, που πήρε τη σκυτάλη από τον πρόγονό του, το Kadett. H πρώτη γενιά του Astra παρουσιάστηκε το 1992 και το καμπυλόγραμμο χάτσμπακ αμάξωμά του είχε μήκος 4.050 χλστ., πλάτος 1.696 χλστ., ύψος 1.410 χλστ. και μεταξόνιο 2.517 χλστ. Η γκάμα ξεκινούσε από έναν 1.400άρη 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και το βάρος βρισκόταν στα 960 κιλά.

Opel Astra

Έκτοτε μεσολάβησαν άλλες τέσσερις γενιές, για να παρουσιαστεί το 2021, υπό την αιγίδα του ομίλου Stellantis, η 6η γενιά, η οποία έχει μήκος 4.374 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.441 χλστ., όπου το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.675 χλστ. Με τον 1.200άρη κινητήρα το βάρος ξεκινάει από τα 1.376 κιλά.

Opel Atra plug in hybrid 180 ps

Το μικρότερο αδελφάκι του, το Opel Corsa, στην τελευταία του γενιά έχει μήκος 4.060 χλστ., πλάτος 1.960 χλστ. και ύψος 1.435 χλστ., όπου το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.538 χλστ.

Peugeot 205 vs 208

Peugeot 208

Τα 200άρια αυτοκίνητα της Peugeot έχουν αναλάβει την εκπροσώπηση της γαλλικής εταιρείας στη μικρή κατηγορία. Η ιστορία τους ξεκίνησε το 1983, με το «205», που παρουσιάστηκε ως ο αντικαταστάτης του «104» (και όχι του «204», το οποίο ήταν ένα μικρό σεντάν) και έμεινε στην παραγωγή για 16 χρόνια(!).

Το αμάξωμα του «205», που μέχρι και σήμερα μνημονεύεται για την πετυχημένη του σχεδίαση, είχε μήκος 3.705 χλστ., πλάτος 1.572 χλστ. και ύψος 1.373 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έφτανε στα 2.420 χλστ. Η γκάμα ξεκινούσε από την έκδοση του 1,0 λίτρου 45 ίππων, με το βάρος να βρίσκεται στα 740 κιλά.

Κατόπιν η σκυτάλη πέρασε διαδοχικά: το 1998 στο «206», το 2007 στο «207», ενώ το 2012 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του «208», που αντικαταστάθηκε το 2019 από το υπάρχον μοντέλο. Το σημερινό «208», όπως και τα περισσότερα σουπερμίνι, έχει φυσικά σπάσει το ψυχολογικό όριο των 4 μ., φτάνοντας τα 4.055 χλστ. σε μήκος, τα 1.745 χλστ. σε πλάτος, τα 1.430 χλστ. σε ύψος, με ένα μεταξόνιο 2.540 χλστ., όπου με τον πασπαρτού 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech κινητήρα, το βάρος ξεκινάει από τα 1.055 κιλά.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Με το 50.000.000ό αντίτυπο της Toyota Corolla να έχει ήδη πωληθεί το 2021, το ιαπωνικό μοντέλο μετράει μία εμπορική σταδιοδρομία 57 ετών και διατηρεί επάξια τον τίτλο του best-seller μοντέλου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η πρώτη Corolla παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το 1966 και κυκλοφόρησε σε δύο τύπους αμαξώματος (δίθυρο ; τετράθυρο sedan, δίθυρο station wagon). Εκείνη την εποχή ήταν ουσιαστικά ένα μικρό αυτοκίνητο, καθώς είχε μήκος 3.845 χλστ., πλάτος 1.485 χλστ., ύψος 1.380 χλστ. με μεταξόνιο 2.285 χλστ.

Σήμερα πλέον έχει παρουσιαστεί η ανανεωμένη εκδοχή της 12ης(!) γενιάς, η οποία είναι διαθέσιμη σε χάτσμπακ, σεντάν και στέισον βάγκον παραλλαγές αμαξώματος. Η χάτσμπακ παραλλαγή έχει μήκος 4. 370 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ., ύψος 1.435 χλστ. με μεταξόνιο 2.640 χλστ., η οποία στην υβριδική έκδοση των 1,8 λίτρων ζυγίζει 1.285 κιλά.

Toyota Corolla

Για να έχετε μία τάξη μεγέθους, σκεφθείτε ότι το αμέσως μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Toyota, το Yaris, έχει μήκος 3.940 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ., με ένα μεταξόνιο του φτάνει στα 2.560 χλστ.

VW Golf

Ήταν 29 Μαρτίου 1974, όταν στο εργοστάσιο της Volkswagen, που βρίσκεται στο Wolfsburg, ξεκίνησε η παραγωγή του Golf. Ενός οχήματος που παρέλαβε βαριά κληρονομιά, αφού προοριζόταν για αντικαταστάτης του θρυλικού Beetle, του γνωστού σε όλους μας «Σκαραβαίου».

Όπως αποδείχθηκε, το VW Golf MK1 αποτέλεσε ξεχωριστή πρόταση εκείνη την εποχή, ουσιαστικά δημιουργώντας μία κατηγορία οικογενειακών οχημάτων με κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, ήτοι μήκος 3.705 χλστ., πλάτος 1.610 χλστ. και ύψος 1.395 χλστ., με μεταξόνιο 2.400 χλστ., όπου με τον κινητήρα 1.1 το βάρος ξεκινούσε από τα 790 κιλά.

Σήμερα η 8η γενιά έχει μεγαλώσει αρκετά όπως είναι φυσικό, έχοντας φτάσει στα 4.284 χλστ. μήκος, 1.789 χλστ. πλάτος, 1.491 χλστ. ύψος, ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.619 χλστ.

Με τον TSI κινητήρα του 1,0 λίτρου 110 ίππων και ήπιο υβριδικό 48V σύστημα, το βάρος ανέρχεται στα 1.302 κιλά. Το αμέσως μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της VW, το Polo, έχει μήκος 4.074 χλστ., πλάτος 1.751 χλστ. και ύψος 1.451 χλστ., με ένα μεταξόνιο στα 2.549 χλστ.

VW Golf