Αποκάλυψη για τα νέα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid
Περισσότερη οικονομία και απόδοση για τα νέα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid.
Τόσο το Peugeot 3008 όσο και το μεγαλύτερο 5008 αποκτούν τώρα ένα εντελώς νέο αυτοφορτιζόμενο και υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες έως και 15% σε σχέση με τις προγενέστερες βενζινοκίνητες εκδόσεις – αλλά και υψηλότερη απόδοση.
Ο οδηγός των 3008 Hybrid και 5008 Hybrid ενημερώνεται για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος μέσω του i-Cockpit και οι διάφορες λειτουργίες του μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόματα. Στην καθημερινή οδήγηση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται ή λειτουργούν ξεχωριστά για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης ο ηλεκτροκινητήρας αντιστρέφει τη λειτουργία του σε γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας των 48 V. Κίνηση με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές επιτυγχάνεται στην πόλη για μικρές αποστάσεις και κατά τη διάρκεια των ελιγμών των δύο οχημάτων.
Peugeot 3008 και 5008 Hybrid: Τα οφέλη σε κατανάλωση
Σύμφωνα με την Peugeot οι απαιτήσεις σε καύσιμο είναι – όπως αναφέραμε και προηγουμένως – έως και 15% λιγότερες, ενώ οι εκπομπές CO2 «εκκινούν» στο 3008 Hybrid από τα 126 gr/χλμ. και από τα 128 για 5008 Hybrid. Σε σύγκριση με έναν μη εξηλεκτρισμένο κινητήρα βενζίνης με συγκρίσιμα χαρακτηριστικά, το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 1 λίτρο/100 χλμ. Αυτή η εξοικονόμηση επιτυγχάνεται κυρίως στην πόλη (- 2,5 λιτ./100 χλμ.) και στον ανοιχτό δρόμο (-0,7 λιτ./100 χλμ.), ενώ η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο παραμένει αμετάβλητη.
Peugeot 3008 και 5008 Hybrid: Τεχνικά και άλλα
Με εξαίρεση την 48βολτη μπαταρία, η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη κάτω από το εμπρός δεξί κάθισμα των νέων Peugeot 3008 Hybrid και 5008 Hybrid, όλα τα υπόλοιπα «εξαρτήματα» του υβριδικού συστήματος είναι εγκατεστημένα κάτω από το εμπρός καπό.
Εκεί θα βρει κανείς τη νέα γενιά του γνωστού βενζινοκινητήρα 1,2 PureTech, ο οποίος εξακολουθεί να είναι 3κύλινδρος αποδίδοντας όμως τώρα 100 kW, δηλαδή 136 ίππους και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Το εν λόγω σύνολο διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργεί στον κύκλο Miller.
Το υβριδικό σύστημα συμπληρώνεται από ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την ονομασία e-DSC6, το οποίο «στεγάζει» τον ηλεκτροκινητήρα. Πρόκειται ένα σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, το οποίο αποδίδει μέγιστη ισχύ 21 kW, δηλαδή 28 ίπποι, σε συνδυασμό με ροπή 55 Nm.
Σε ότι αφορά την μπαταρία, η Peugeot αναφέρει ότι η μικτή χωρητικότητά της είναι 898 W/h και η ωφέλιμη 432 W/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω 48βολτη μπαταρία δεν καταργεί την «παραδοσιακή» 12βολτη.
Όπως ανακοίνωσε η Peugeot, ο κινητήρας αντικαθιστά τον PureTech 130 EAT8 και σύντομα θα είναι διαθέσιμος σε άλλα μοντέλα της, όπως τα 208, 2008, 308, 308 SW και 408.
Τα νέα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid θα παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Sochaux και θα πωλούνται στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2023.