Η Ferrari αποκαλύπτει την SF-23

Η Scuderia Ferrari παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο ευελπιστεί να βάλει τα πράγματα στη θέση τους μετά την απογοητευτική περσινή σεζόν και ευχή όλων των tifosi είναι η νέα «κόκκινη» να φέρει τις δάφνες της νίκης στο Maranello, 125 χρόνια μετά τη γέννηση του θρυλικού της ηγέτη.

Σε μια εκδήλωση που ολοκληρώθηκε νωρίτερα σήμερα στο Maranello, η Scuderia Ferrari αποκάλυψε το νέο της μονοθέσιο, παρουσία του νέου της αρχηγού, Fred Vasseur, και των δύο της πιλότων Charles Leclerc και Carlos Sainz.

Η SF-23 αποτελεί εξέλιξη της περσινής F1-75 η οποία υπήρξε ένα ιδιαίτερα ταχύ μονοθέσιο που εξασφάλισε στην ομάδα 12 pole positions.

Η Ferrari θα θέλει, όμως, μετά την απογοητευτική σεζόν του 2022 (προβλήματα αξιοπιστίας, στρατηγικών αποφάσεων, λάθη από πλευράς πιλότων κ.λπ.) να πετύχει πολύ περισσότερες από 4 νίκες εάν όντως επιθυμεί να τα βάλει με την υπερομάδα της Red Bull Racing.

Ο Mattia Binotto παραιτήθηκε πριν από τα Χριστούγεννα και αντικαταστάθηκε από τον πρώην επικεφαλής της Alfa Romeo, Fred Vasseur, ο οποίος θα θέλει να διορθώσει τα λάθη του 2022 χωρίς να ξηλώσει όσα καλά έχει με κόπο χτίσει η ομάδα. Το γεγονός ότι ο Γάλλος προέρχεται από τον χώρο των αγώνων (με επιτυχίες στην F3 και στο GP2) αποτελεί καλά νέα για τη Scuderia και ο ίδιος γνωρίζει πως δεν πρέπει να κάνει ριζικές αλλαγές εάν θέλει να πετύχει η Ferrari.

«Είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι η Ferrari διαθέτει όσα χρειάζονται για να κατακτήσει τον τίτλο», είπε ο Vasser. «Πρέπει να κάνουμε όλα αυτά να λειτουργήσουν σωστά έτσι ώστε να έρθει αυτή η επιτυχία».

Η Ferrari έχει επικεντρωθεί με τη νέα SF-23 στην αεροδυναμική βελτίωση, στη μείωση του βάρους (κατά 2-3 κιλά) και στην αύξηση της αξιοπιστίας του ήδη ισχυρού κινητήρα της, ο οποίος είχε «φιμωθεί» στην πιο κρίσιμη καμπή της περσυνής σεζόν, προκειμένου να παραμείνει αξιόπιστος.

Εντύπωση προκάλεσε το νέο μπροστινό πτερύγιο του νέου μονοθέσιου, με τη Ferrari να βρίσκει τον τρόπο να κάνει νόμιμο το περσυνό μη νόμιμο πτερύγιο της Mercedes.

Με τη σειρά του, το σχέδιο των πλαϊνών αεραγωγών φαίνεται να επιτρέπει τη μείωση της αντίστασης του αέρα, ενώ παράλληλα φαίνεται να είναι σε θέση να διατηρήσει καθαρή τη ροή του προς την πίσω πτέρυγα.

Στόχος της σχεδιαστικής ομάδας ήταν να αυξηθεί επιπλέον η κατώθηση (δυνατό χαρτί για τη Ferrari από πέρσι) και να ενισχυθεί ο τομέας της καλής διαχείρισης των ελαστικών.

 

Ο υπεύθυνος σχεδιαστής, Enrico Cardile, είπε ότι η εξέλιξη σε σύγκριση με την F1-75 είναι πολύ μεγάλη και πρόσθεσε επιπλέον: «Έχουμε αυξήσει την κατώθηση, ενώ η ανάρτηση έχει επίσης επανασχεδιαστεί για να υποστηρίζει την αεροδυναμική και να αυξάνει το εύρος των ρυθμίσεων που μπορούν να γίνουν στο set-up».

Ο Charles Leclerc κέρδισε το δικαίωμα να δοκιμάσει πρώτος την SF-23, στην πίστα της ομάδας στο Fiorano, αφού το νέο αφεντικό της ομάδας πραγματοποίησε μια «ρίψη νομίσματος» μεταξύ του Μονεγάσκου πιλότου και του Ισπανού ομόσταβλού του Carlos Sainz.

Η συμφωνία ήταν ότι όποιος οδηγούσε πρώτος το μονοθέσιο θα συμπλήρωνε δύο γύρους, ενώ ο δεύτερος πιλότος θα συμπλήρωνε τρεις.

«Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές», δήλωσε ο Leclerc. «Όλα κύλησαν ομαλά με το δοκιμαστικό στο Fiorano. Προφανώς με δύο γύρους είναι δύσκολο να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά έχω ήδη δώσει τα σχόλιά μου στους μηχανολόγους για να σχηματίσουν την πρώτη εικόνα».