Preview GP Μπαχρέιν: Ανοίγει η αυλαία στην έρημο!
Από το Σακχίρ θα ξεκινήσει το πρωτάθλημα της Formula 1, σε έναν αγώνα που πάντοτε προσφέρει όμορφες αγωνιστικές ιστορίες.
Η F1 είναι ένα παγκόσμιο άθλημα, που ταξιδεύει σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, αλλά ακόμα και για τα δικά της δεδομένα, το να διοργανώνει αγώνα στη μέση της ερήμου είναι κάτι το μοναδικό. Το 2002, το Μπαχρέιν ήρθε σε συμφωνία με το σπορ και το 2004, η πίστα του Σακχίρ φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα στη Μέση Ανατολή.
Στην πρεμιέρα του GP, ο Michael Schumacher ήταν εκείνος που είχε υπερισχύσει, ενώ το 2014 η πρώτη στροφή πήρε το όνομά του, ως φόρος τιμής. Έκτοτε, οι Fernando Alonso και Sebastian Vettel έχουν κερδίσει από τρεις φορές, με τον Ισπανό να κατακτά εκεί την πρώτη του νίκη για λογαριασμό της Ferrari, στον πρώτο κιόλας αγώνα με τη Scuderia.
Από το 2014, ο αγώνας έγινε νυχτερινός, μετά τη Σιγκαπούρη το 2008 και το Άμπου Ντάμπι το 2009, κάνοντας την αρχή με μία φοβερή μάχη ανάμεσα στους Lewis Hamilton και Nico Rosberg, στην -κατά πολλούς- αρχή της μεταξύ τους κόντρας.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά στοιχεία, η πίστα, σχεδιασμένη από τον περίφημο Hermann Tilke, συνδυάζει άριστα τις μεγάλες ευθείες με τις απαιτητικές καμπές. Το δεύτερο sector, σχεδιασμένο να θυμίζει μία όαση με το μπλε χρώμα πίσω από τα kerbs, αποτελείται από αρκετά γρήγορες στροφές, αλλά κι έντονα φρεναρίσματα. Δε λείπει η ροή στη χάραξη, αφού τα γρήγορα κομμάτια διαδέχονται τα πιο αργά, σε μία διαδρομή που ζητά την απόλυτη συγκέντρωση του οδηγού.
Από τη σκοπιά των ελαστικών
Για την πρεμιέρα της σεζόν, η Pirelli επέλεξε να προμηθεύσει σε ομάδες κι οδηγούς τη μεσαία γκάμα των γομών της, φέρνοντας τις C2 (σκληρή), C3 (μέση) και C4 (μαλακή) γόμα.
Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:
«Μόλις τέσσερις μήνες μετά τους δύο αγώνες στο Μπαχρέιν, και δύο εβδομάδες μετά τις δοκιμές, είμαστε και πάλι εδώ για τον πρώτο αγώνα του 2021. Κατά τη διάρκεια του τεστ, είδαμε αρκετές ομάδες να επικεντρώνονται στα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα και στο Grand Prix, αλλά οι συνθήκες των δοκιμών ενδέχεται να μην είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικές του αγώνα.
«Οι ομάδες έβγαλαν και μία σειρά από άλλα προγράμματα σε αυτό το πολύ περιορισμένο τεστ, σε αντίθεση με το παρελθόν, που σε μεγαλύτερης διάρκειας δοκιμές, το δεύτερο μέρος αυτών θα αφιερωνόταν στα ελαστικά.
«Επομένως, είναι δύσκολο να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Με τα νέα μονοθέσια και ελαστικά, καθώς και με τις πιο σύντομες δοκιμές στη σύγχρονη ιστορία του σπορ, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος: ειδικά εδώ στο Μπαχρέιν, όπου τα χαρακτηριστικά της πίστας οδηγούν συνήθως σε ενδιαφέρουσες στρατηγικές, με διαφορετικές τακτικές εν δράσει.»
Όλα θα φανούν το τριήμερο 26-28 Μαρτίου.
Το πρόγραμμα του τριημέρου:
Παρασκευή 26/3
FP1: 13:30-14:30
FP2: 17:00-18:00
Σάββατο 27/3
FP3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες: 17:00-18:00
Κυριακή 28/3
Αγώνας: 18:00
Πληροφορίες για την πίστα:
- Μήκος Γύρου: 5,412 χλμ
- Γύροι: 57
- Απόσταση αγώνα: 308,238 χλμ
- Μέγιστη ταχύτητα: 329,6 χλμ/ώρα
- Απόσταση από το grid στην Τ1: 336,49 μέτρα
- Γκάζι: 72% του γύρου
- Μεγαλύτερη απόσταση με γκάζι: 1.205 μέτρα
- Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 56
- Κιλά καυσίμου ανά γύρο: 1.7 κιλά
- Χρόνος χαμένος στο pitlane: 18.9 δλ.