Βιωσιμότητα και ψηφιακή τεχνολογία για τον σχεδιασμό των νέων ηλεκτρικών μοντέλων της Cupra
Η Cupra επαναπροσδιορίζει τα υλικά και τους δίνει μια νέα αξία στα μελλοντικά της μοντέλα Terramar, Tavascan και UrbanRebel.
Στην Terramar, στη Sitges, εκεί όπου όλα ξεκίνησαν πριν από τέσσερα χρόνια, η Cupra αποκάλυψε το όραμά της για το 2025 πριν από λίγους μήνες, σχεδιάζοντας το μέλλον της με τρία νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα για μια νέα εποχή, το Cupra Terramar, το Cupra Tavascan και το Cupra UrbanRebel. Αυτό το μέλλον δεν θα είναι μόνο ηλεκτρικό, αλλά και πιο βιώσιμο, ειδικά όσον αφορά στη σχεδίαση των μοντέλων. Εφαρμόζοντας νέες ψηφιακές τεχνολογίες, η Cupra δημιούργησε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία όπου τα υλικά μεταμορφώνονται για να αποκτήσουν νέα αξία, αποδεικνύοντας ότι η βιωσιμότητα και το συναίσθημα ενώνονται τέλεια για να γοητεύσουν τις νέες γενιές.
Ερμηνεύοντας εκ νέου τη βιωσιμότητα
Μια νέα εποχή ηλεκτρικών μοντέλων απαιτεί μια ολοκληρωμένη ερμηνεία εκ νέου του εσωτερικού και του εξωτερικού σχεδιασμού, με κύριο στόχο τη βιωσιμότητα. Η ομάδα Color ; Trim της Cupra εργάζεται πάνω σε αυτό το concept. «Θέλουμε να απομακρυνθούμε από τους τυπικούς κώδικες υλικών αυτοκινήτων για να επικεντρωθούμε σε αυτό που ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τις προτιμήσεις των νέων γενιών, που εκτιμούν τα φυσικά στοιχεία, σέβονται το περιβάλλον και προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πιστεύουμε ότι η βιωσιμότητα μας δίνει την ευκαιρία να ερμηνεύσουμε εκ νέου την αυθεντικότητα της Cupra», λέει η Francesca Sangalli, επικεφαλής Color ; Trim Concept ; Strategy της Cupra.
Ελαφριά απόδοση
Η βιωσιμότητα είναι αναπόσπαστο μέρος της φιλοσοφίας της Cupra και τώρα προχωράει ένα βήμα παραπέρα στα μελλοντικά της μοντέλα. «Πειραματιζόμαστε με φυσικά στοιχεία που δεν χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στην αυτοκινητοβιομηχανία», λέει η Francesca. Για παράδειγμα, οι σχεδιαστές εργάζονται με φυσικές ίνες από φυτά όπως το λινάρι ή η κάνναβη για να κατασκευάσουν μέρη που μέχρι τώρα ήταν κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Αυτά τα φυτά έχουν επίσης την ιδιότητα να απορροφούν μεγάλη ποσότητα CO2, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάπτυξή τους είναι ευεργετική για το περιβάλλον. «Και η απόδοση των εξαρτημάτων που κατασκευάζουμε είναι συγκρίσιμη με το Kevlar ή με ανθρακονήματα», εξηγεί η σχεδιάστρια.
Μια νέα αξία
Με παρόμοιο τρόπο, τα ανακυκλωμένα πλαστικά χρησιμοποιούνται επίσης αντισυμβατικά. «Δημιουργούμε εξαρτήματα για το εσωτερικό του αυτοκινήτου με προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή χωρίς ποτέ να καλύπτουμε τη φυσική τους εμφάνιση, ερμηνεύοντας εκ νέου το πλαστικό για να το κάνουμε όμορφο και βιώσιμο», λέει η Francesca. Ορισμένα εσωτερικά μέρη έχουν μεταμορφωθεί με την εισαγωγή μεταλλικών σωματιδίων που τους δίνουν ένα εντελώς νέο φινίρισμα.
Συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η νέα ερμηνεία του σχεδιασμού, η βιωσιμότητα έχει πάει χέρι-χέρι με τη δημιουργικότητα και τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες. Ο παραμετρικός σχεδιασμός ήταν το κλειδί για αυτόν τον μετασχηματισμό, όπως και η τρισδιάστατη εκτύπωση. «Η ψηφιακή τεχνολογία μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε επιφάνειες που ζωντανεύουν στην αφή, δημιουργώντας μια αίσθηση κίνησης. Περάσαμε από το σχεδιασμό 2D σε 4D με τις νέες τεχνικές, πετυχαίνοντας δομές που έχουν γίνει πραγματικά εκθέματα» σύμφωνα με τη Francesca.
Λιγότερα σημαίνει περισσότερα
Τα υφάσματα παίζουν επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη. Στην ομάδα Color ; Trim συνεχίζουν την πορεία που ξεκίνησαν με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον χρησιμοποιώντας vegan δέρμα στο Cupra Born. Και προχωρούν ένα βήμα παραπέρα με την εισαγωγή της τεχνολογίας 3D επίπεδης πλέξης, στην οποία τα υφάσματα δημιουργούνται εξ ολοκλήρου στα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί η σπατάλη. «Κοιτάμε μια διαφορετική αρχιτεκτονική όσον αφορά στο σχεδιασμό, για να δημιουργήσουμε ένα προϊόν από διαφορετική οπτική γωνία, χάρη στην προσθετική κατασκευή. Εκτός από τη δημιουργία ενός νέου, ελαφρού υλικού, δεν υπάρχει σπατάλη και μπορούμε να δημιουργήσουμε γραφικά μέσα στο ίδιο το υλικό με ένα μοναδικό αποτέλεσμα», λέει η Francesca, η οποία καταλήγει λέγοντας ότι «η βιωσιμότητα δεν είναι μόνο η ανακύκλωση, πρέπει επίσης να μειώσουμε το αποτύπωμα».