MotoGP: Πως η Yamaha θα λύσει το πρόβλημα απόδοσης του Franco Morbidelli
Η Yamaha πιστεύει ότι το νόμισμα έχει δύο όψεις.
Η Yamaha θα αποκαλύψει τη νέα της μοτοσικλέτα για το MotoGP του 2023 την Τρίτη 17 Ιανουαρίου στην Τζακάρτα της Ινδονησίας.
Η ιαπωνική ομάδα με επικεφαλής τον Lin Jarvis, αφού έχασε το στέμμα στο Πρωτάθλημα Αναβατών την περασμένη σεζόν, θέλει φέτος να κάνει το μεγάλο comeback με αιχμή του δόρατος τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021, Fabio Quartararo, και τον ομόσταβλό του στην Monster Energy Yamaha MotoGP Team, Franco Morbidelli, ο οποίος ολοκλήρωσε την αγωνιστική σεζόν του 2020 στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, πίσω από τον Joan Mir.
Ωστόσο, κρίνοντας από την απόδοση του Ιταλού αναβάτη την περασμένη σεζόν – αλλά και από εκείνη στους τελευταίους αγώνες του 2021 – τα μηνύματα για το 2023 δεν είναι αισιόδοξα.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο crash.net, o επικεφαλής της ιαπωνικής ομάδας, Lin Jarvis, σχολίασε τι ακριβώς συμβαίνει με την μειωμένη αγωνιστική απόδοση του Franco Morbidelli και ποιες είναι οι λύσεις που πρέπει να βρεθούν ένθεν κακείθεν προκειμένου ο 28χρονος Ιταλός να επιστρέψει στα βάθρα.
«Ο τραυματισμός στο γόνατο ήταν το σημείο καμπής, με την έννοια ότι ο Franco έμεινε εκτός δράσης για πέντε αγώνες. Μετά τον φέραμε στην εργοστασιακή ομάδα μετά την αποχώρηση του Vinales. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη κατάσταση: φέραμε τον Franco στην εργοστασιακή ομάδα στο Misano το 2021 και έκανε τους τελευταίους πέντε αγώνες της σεζόν μαζί μας, αλλά δεν ήταν έτοιμος… Ήταν πολύ νωρίς. Στην πραγματικότητα, δεν ήταν έτοιμος να αγωνιστεί σε εκείνη τη φάση. Άρα, αυτός ήταν ο λόγος για τη μειωμένη του απόδοση.
«Αλλά για το 2022, δεν ήταν αυτό το θέμα. Έκανε καλή προετοιμασία όλο το χειμώνα. Αλλά κάτι έλειπε και ποτέ δεν μπόρεσε πραγματικά να νιώσει εμπιστοσύνη με τη μοτοσυκλέτα», υποστήριξε ο Lin Jarvis, διευκρινίζοντας ότι ο Ιταλός «δεν κατάφερε να βρει την ταχύτητα, την επιθετικότητα στο φρενάρισμα και τη υψηλή ταχύτητα μέσα στις στροφές που χρειάζεται για να οδηγήσεις γρήγορα τη Yamaha».
«Χρειάζεσαι να έχεις μεγάλη αυτοπεποίθηση για να το κάνεις αυτό, και αυτό είναι κάτι που θα έλεγα ότι είναι το φόρτε του Fabio. Έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο μπροστινό της μοτοσυκλέτας, και ο Franco δυσκολεύτηκε σε αυτόν τον τομέα. Έψαξε για διαφορετικές λύσεις και προσπάθησε να αλλάξει τις ρυθμίσεις τις μοτοσικλέτας, αλλά τελικά αυτό δεν απέδωσε».
Παρά την υποτονική του απόδοση πέρσι, η Yamaha γνωρίζει περισσότερο από κάθε άλλον τις δυνατότητες του Franco Morbidelli και τι είναι σε θέση να προσφέρει στην ομάδα:
«Ξέρουμε ότι ο Franco μπορεί να είναι γρήγορος. Έχει κερδίσει νίκες στο MotoGP και τερμάτισε δεύτερος το 2020, άρα η δυναμική υπάρχει. Αλλά πρέπει να ξαναβρεί τον εαυτό του και πρέπει να του δώσουμε καλύτερα εργαλεία για να τον βοηθήσουμε σε αυτή τη διαδικασία.
«Στόχος είναι να του δώσουμε μια καλύτερη μοτοσικλέτα. Πρέπει να κάνουμε την μοτοσικλέτα πιο φιλική στον αναβάτη. Μέρος αυτού είναι η δημιουργία μεγαλύτερων περιθωρίων όσο αφορά την απόδοση. Γιατί τώρα, για να διατηρήσεις υψηλή τελική ταχύτητα, πρέπει να μπορείς να βγαίνεις από τις στροφές πολύ γρήγορα, καθώς δεν έχουμε την απόλυτη ιπποδύναμη. Κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να έχεις περισσότερη ταχύτητα στη στροφή.
«Ο Fabio είναι πολύ έξυπνος αξιοποιώντας τις δυνατότητες της μοτοσικλέτας. Μένει να δούμε λοιπόν. Ο Franco μπορεί να το κάνει, αλλά πρέπει να ξαναβρεί την αυτοπεποίθησή του. Σίγουρα, δεν είναι εύκολο να έχεις για ομόσταβλο έναν τόσο γρήγορο αναβάτη όπως ο Fabio».
Ήδη πάντως έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν φήμες που θέλουν τον Jorge Martin να βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την Yamaha προκειμένου ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Racing να αντικαταστήσει τον Franco Morbidelli το 2024.
Ο ΝΕΑΡΟΣ ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΡΙΕΡΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)