MG4 Electric: Οδηγούμε το πρώτο value for money ηλεκτρικό
Το made in China MG4 προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού στην τιμή ενός σουπερμίνι.
Πριν περάσουμε στις οδηγικές εντυπώσεις του MG4 αξίζει να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν της ιστορικής βρετανικής φίρμας, που σε δύο χρόνια συμπληρώνει εκατό χρόνια από την ίδρυσή της. Η MG, που έκλεισε το 2005 ύστερα από οικονομικό αδιέξοδο, αποκτήθηκε το 2007 από την κινεζική SAIC Motor, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Κίνα και τον 10ο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το πρώτο νέο MG παρουσιάστηκε το 2011, μετά από ένα διάλειμμα δεκαέξι ετών. Η MG της νέας εποχής ουσιαστικά διέγραψε το παρελθόν της, ξεκινώντας να προσφέρει προσιτά αυτοκίνητα για τον μέσο αγοραστή. Εντούτοις, το 2017 η SAIC αποφάσισε να αναθεωρήσει ριζικά το προφίλ της εταιρείας, θέλοντας να αποτελέσει μια πιο έξυπνη επιλογή για τον Ευρωπαίο αγοραστή, στρατηγική που περιλάμβανε και την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων.
Η αρχή έγινε στα τέλη του 2019 με το MG ZS EV, ένα ηλεκτρικό B–SUV βασισμένο στην αντίστοιχη συμβατική του έκδοση. Μόλις πέρυσι, κατά τη διάρκεια του Tannistest, είχαμε την πρώτη μας επαφή με το επίσης ηλεκτρικό MG Marvel, το οποίο μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Σήμερα πλέον η εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε δεκαεπτά ευρωπαϊκές χώρες, διαθέτει στην γκάμα της τρία ηλεκτρικά μοντέλα, ένα plug–in υβριδικό και δύο συμβατικά, ώστε να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού, ενώ τα αυτοκίνητά της πλέον σχεδιάζονται τόσο στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στην Αγγλία όσο και στην Σανγκάη.
MG 4: Δεν περνάει απαρατήρητο
Φέτος, στο Τάνις της Δανίας, εκεί όπου πραγματοποιείται η προκριματική διοργάνωση του θεσμού για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, η MG είχε μια πολύ ισχυρή παρουσία, παρατάσσοντας τέσσερα αυτοκίνητα από τα δύο νέα ηλεκτρικά της μοντέλα, το χάτσμπακ MG4 και το πιο αδιάφορο για την ελληνική αγορά στέισον MG5. Και τα τρία MG4 ήταν βαμμένα σε ένα φωτογενές πορτοκαλί, που σε συνδυασμό με τον αιχμηρό σχεδιασμό του αμαξώματος τραβούσε τα βλέμματα. Ιδιαίτερη πινελιά για την περίσταση, η πινακίδα του αυτοκινήτου μας με τα 4 «τεσσάρια», αφιερωμένη στα 44 χρόνια του Tannistest.
Πρόκειται για ένα τυπικό C–hatchback, με μήκος 4.287 χλστ., όσο ακριβώς του Golf, ανεπαίσθητα πιο κοντό και φαρδύ από το ID.3, σε σχέση όμως με το οποίο είναι χαμηλότερο κατά 5 εκ.· το γεγονός ότι δεν ακολουθεί την τάση των υπερυψωμένων κατασκευών αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη. Σε αυτό βοηθάει και το μικρό πάχος (μόλις 11.εκ.) της συστοιχίας των συσσωρευτών.
Το MG4 προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 51 ή 64 kWh, με την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ να διαμορφώνεται αντίστοιχα στους 170 και τους 204 ίππους. Η ισχυρότερη έκδοση διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Comfort και Luxury -όπως το δικό μας-, με την πιο πλούσια έκδοση να διαφοροποιείται και εμφανισιακά, διαθέτοντας διχρωμία, τη διπλή αεροτομή οροφής και τα ενιαία πίσω φωτιστικά σώματα.
Περνώντας στο εσωτερικό, παρ’ ότι έχουμε να κάνουμε με μια πρόταση από μια εταιρεία χαμηλού κόστους, ξαφνιάζει η ποιότητα των υλικών, τα οποία σε καμία περίπτωση δε δείχνουν φθηνά. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι λιτός αλλά ευχάριστος, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών και την ευκρινέστατη κεντρική οθόνη των 10,25΄΄ να διακόπτουν την απλότητα του σχεδιασμού.
Ακριβώς από κάτω συναντάμε κάποιους φυσικούς διακόπτες και τη μικρή αιωρούμενη κονσόλα πάνω στην οποία βρίσκεται ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου. Τα καθίσματα είναι μαλακά και συγκρατούν καλά το σώμα, ενώ στην αίσθηση άνεσης συμβάλλει και ο μεγάλος χώρος για τους πίσω επιβάτες. Αντίθετα, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 363 λίτρων (350 στην έκδοση Luxury) υπολείπεται ελαφρώς του ηλεκτρικού ανταγωνισμού.
Το MG4 βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της SAIC, την MSP (Modular Scalable Platform), η οποία μπορεί να προσαρμοστεί σε διάφορους τύπους αμαξωμάτων και σε οχήματα των κατηγοριών από A έως και D.
Αναμφίβολα, το VW ID.3 αποτέλεσε σημείο αναφοράς για το σχεδιασμό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αφού οι συγγένειες δεν περιορίζονται μόνο στις διαστάσεις ή στη διάταξη των μηχανικών μερών (κινητήρας/κίνηση πίσω), αλλά συνεχίζονται στις ταυτόσημες τιμές των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. / τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), της αυτονομίας (450 χλμ.), ακόμα και της μέγιστης ισχύος φόρτισης (135 kW).
Οι τιμές αυτές, φυσικά, διαμορφώνονται διαφορετικά για την έκδοση του MG4 με τη μικρότερη μπαταρία, που ζυγίζει 1.655 αντί για 1.685 κιλά: 0-100 σε 7,7 δλ., τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα, αυτονομία 350 χλμ., μέγιστη ισχύς φόρτισης 117 kW. Στο μέλλον αναμένεται να παρουσιαστεί μια ισχυρότερη, τετρακίνητη έκδοση του MG4, με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, που θα του εξασφαλίζει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο, διαθέτοντας το σχετικό νεύρο που συναντάμε σε όλα τα ηλεκτρικά, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ο θόρυβος γίνεται λίγο πιο αισθητός. Ο οδηγός μπορεί μέσα από το εύχρηστο μενού του infotainment να επιλέξει ένα από τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης ή τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης. Αξίζει να επισημάνουμε πως το σύστημα πέδησης αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, όταν ο γερμανικός ανταγωνισμός υιοθετεί ταμπούρα για τους πίσω τροχούς. Συνολικά ή αίσθηση πίσω από το τιμόνι του MG4 είναι αυτή μιας στιβαρής κατασκευής.
Η ανάρτηση, με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, κάνει πολύ καλή δουλειά προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανωμαλίες του δρόμου, κι αυτό χωρίς υποχωρήσεις στην οδική συμπεριφορά. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η μάζα του αμαξώματος είναι ισομοιρασμένη στους δύο άξονες, ενώ σύμφωνα με την MG το αυτοκίνητο διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους έναντι του ανταγωνισμού. Γεγονός είναι πως σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα στις στροφές, τις οποίες διαγράφει με το αμάξωμα να παίρνει ελάχιστες κλίσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι στο τεστ αποφυγής του ταράνδου, που πραγματοποιήθηκε στο Tannistest, το MG4 έδειξε πολύ καλή συμπεριφορά, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία με ταχύτητα εισόδου 70 χλμ./ώρα, παρουσιάζοντας μόνο κάποιες υπερστροφικές αντιδράσεις.
Η ώρα του ηλεκτρικού
Το MG4, που εξελίχθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά, αποτελεί αναμφίβολα μια ευχάριστη έκπληξη, και δύσκολα θα βρει στο δρόμο του αντίπαλο, καθώς προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού στην τιμή ενός σουπερμίνι, αφού αυτή ξεκινά από τα 28.990 ευρώ πριν από τις σχετικές επιδοτήσεις που παρέχονται στις περισσότερες χώρες. Προκειμένου ο άλλοτε εμβληματικός Βρετανός κατασκευαστής προσιτών σπορ αυτοκινήτων και νυν value for money εξ Ανατολών να πείσει τους διστακτικούς, προσφέρει το MG4 με εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ.).
Η εταιρεία όμως σκοπεύει να επενδύσει και στο συναίσθημα, αφού θα λανσάρει προσεχώς ένα ηλεκτρικό ρόουντστερ, βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα, το οποίο θα πραγματοποιεί την απαραίτητη γέφυρα με την κληρονομιά της MG._ Μ. Σ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ
MG4 Electric
ΙΣΧΥΣ: 203 ίπποι >ΡΟΠΗ: 250 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 64 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.287×1.836×1.504 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.685 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >AYTONOMIA (WLTP): 435 χλμ.