Το Kadett δεύτερης γενιάς είναι ένα Opel φορτωμένο αναμνήσεις
Χαρακτηριστική φιγούρα των ελληνικών δρόμων τη δεκαετία του '70, το Opel Kadett αγαπήθηκε στη χώρα ως το αυτοκίνητο όλης της οικογένειας, ενώ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές και ως ταξί, με τον κλασικό γκρι χρωματισμό και τη λευκή λωρίδα περιμετρικά της καμπίνας.
Tο Kadett B παρουσιάστηκε από την Opel στο Motor Show της Φρανκφούρτης, στις αρχές φθινοπώρου του 1965. Αποστολή του ήταν να διαδεχθεί επιτυχημένα το Kadett A, από το οποίο είχε μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς η τιμή της βασικής του έκδοσης, με το δίθυρο sedan-saloon αμάξωμα, ανερχόταν στα 5.175 γερμανικά μάρκα. Για πρώτη φορά από το 1940 το μοντέλο προσφερόταν ξανά με τετράθυρο αμάξωμα (Limousine), ενώ από τον Σεπτέμβριο του 1967 οι επιλογές των υποψηφίων αγοραστών του εμπλουτίστηκαν και με μια fastback παραλλαγή, που με δίθυρο ή τετράθυρο αμάξωμα διανεμόταν ως Kadett LS. Η τρίθυρη station wagon έκδοση με την παραδοσιακή για την Opel ονομασία Caravan ήταν διαθέσιμη από το ξεκίνημα του μοντέλου στην αγορά, με την πεντάθυρη παραλλαγή της να προστίθεται στη γκάμα του Kadett το 1967. Eπίσης, από την αρχή προσφερόταν και με coupe αμάξωμα, εμπνευσμένο από το αμερικανικό Chevrolet Chevelle πρώτης γενιάς. Το επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα χάριζε στο coupe δυναμική φυσιογνωμία, ενώ οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου με την ονομασία gills coupe. Το γερμανικό μοντέλο κυκλοφόρησε στην αγορά σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Base, L, LS).
Βασικοί κινητήρες
Από την έναρξη παραγωγής του μοντέλου και ως τον Σεπτέμβριο του 1967 κάτω από το εμπρός καπό του είχε εγκατασταθεί ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 993 κ.εκ., το οποίο προερχόταν από το Kadett A του 1962. Ο κινητήρας εκείνος έδωσε τη θέση του σε έναν αντίστοιχο με μεγαλύτερη χωρητικότητα, των 1.078 κ.εκ., ο οποίος ανέβασε την απόδοση του αυτοκινήτου στους 45 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 135 χλμ./ώρα. Υπήρχαν βέβαια και άλλες δύο εκδόσεις ισχύος, μία των 54 ίππων (1100 S) και μία των 40, με τη δεύτερη να εφοδιάζει τις βασικές εκδόσεις σε όσα Kadett B εξάγονταν στις ευρωπαϊκές χώρες που δεν ανήκαν στο δυτικό συνασπισμό. Μια ακόμη έκδοση, πιο ιδιαίτερη και με δύο καρμπιρατέρ της Solex, έφτανε τη μέγιστη ισχύ στους 59 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και την ανώτατη ταχύτητα στα 140 χλμ./ώρα (1100 SR). Τον Αύγουστο του 1971 το μοντέλο απέκτησε κινητήρα με μεγαλύτερη χωρητικότητα, των 1.196 κ.εκ., με τον οποίο η μέγιστη ισχύς του ανερχόταν στους 60 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. (1200 S). 95.000 μονάδες του Kadett B φόρεσαν αυτό το μηχανικό σύνολο, που από τον Μάρτιο του 1972 εξόπλισε τις βασικές εκδόσεις των Ascona και Manta πρώτης γενιάς.
To 1972 και το 1973 10.000 Κadett Β προς εξαγωγή έβαλαν ξανά τον κινητήρα των 993 κ.εκ., προκειμένου να γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις των χωρών για τις οποίες προορίζονταν, με σημαντικότερη από αυτές την Ιταλία. Το μοντέλο παρήχθη κατόπιν αδείας και στη Νότια Αφρική, με τον κινητήρα των 997 κ.εκ. της Vauxhall, καθώς και με το κιβώτιο ταχυτήτων της θυγατρικής της General Motors στη Μεγάλη Βρετανία. Μεταξύ των ετών 1967 και 1970 44.000 μονάδες του μοντέλου εξήχθησαν στην Αυστρία, στη Σουηδία και στις ΗΠΑ με τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων που απέδιδε 64 ίππους. Oι μεγαλύτεροι κινητήρες που δέχθηκε κάτω από το εμπρός καπό του ήταν οι τετρακύλινδροι των 1.7 και 1.9 λίτρων, αμφότεροι από το Rekord και με τον δεύτερο να γίνεται διάσημος στην έκδοση Rally, η οποία σημείωσε και σημαντικές αγωνιστικές επιτυχίες. Επιπλέον του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, από το 1968 το Kadett ήταν διαθέσιμο και με ένα αυτόματο των τριών, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, αυτό συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες των 1.7 και 1.9 λίτρων. Ένα χρόνο αργότερα, μπορούσαν να το επιλέξουν και οι αγοραστές της έκδοσης των 1.1 λίτρων με τους 60 ίππους.
Σταδιοδρομία
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής το αυτοκίνητο πουλιόταν από τους κατά τόπους αντιπροσώπους της Buick, μέχρι το φθινόπωρο του 1972. Πιο δημοφιλές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήταν το coupe αμάξωμα, με τις τετράθυρες εκδόσεις του μοντέλου να εισάγονται σποραδικά στη χώρα (για λίγους μήνες, από το 1966 έως το 1967 και από το 1971 έως το 1972). Υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ διατέθηκαν συνολικά περίπου 430.000 Opel Kadett B. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1973, αριθμώντας συνολικά 2.691.300 μονάδες. Το Kadett B έγινε άμεσα δημοφιλές, με την παραγωγή του τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τις 105.000 μονάδες. Η επιτυχία του ταξίδεψε πέρα από τα γερμανικά σύνορα, με περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής να εξάγεται. Kυκλοφόρησε σε 120 χώρες, χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ένα διεθνές μοντέλο.
Rallye
Ξεχώριζε από την έκδοση coupe χάρις στον κινητήρα των 1.1 λίτρων με το διπλό καρμπιρατέρ, στο σπορ εσωτερικό του και στην εντυπωσιακή σχεδίαση με μαύρο ματ καπώ, καθώς επίσης και στις ελκυστικές πλαϊνές και πίσω λωρίδες που έφερε. Το Νοέμβριο του 1966, το πρώτο Kadett Rallye πέρασε από τη γραμμή παραγωγής, στις εγκαταστάσεις της Οpel στο Bochum. Ένα δελτίο τύπου της εποχής εκείνης το αποκαλούσε το πιο σπορ νέο μοντέλο «καυτή έκδοση της δεύτερης γενιάς Kadett» και συνέχιζε: «Χρησιμοποιώντας το Kadett Coupé σαν βάση, η Opel αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα ήταν έτοιμο για δράση και παράλληλα να κάνει τα σπορ χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου προσιτά στους πολλούς, μέσω της μαζικής παραγωγής». Η Opel τήρησε και τις δύο υποσχέσεις της, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο σε ελκυστική τιμή. Με κινητήρα 60 ίππων, 1.1 λίτρου SR (Super Rallye), το Rallye είχε τελική ταχύτητα 148 χιλιομέτρων την ώρα και η τιμή του ξεκινούσε από τα 7.175 γερμανικά μάρκα. Έφερε εμπρός δισκόφρενα και σύστημα φρένων διπλού κυκλώματος με σερβόφρενο στάνταρ. Για τη διασφάλιση καλής πρόσφυσης σε δύσκολες συνθήκες, το Kadett Rallye ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά 155-SR13 σε φαρδιές, γκρι-ασημί, σπορ ζάντες. Η συνολική εμφάνιση του νέου μοντέλου πρόδιδε τη διάθεσή του να γίνει σημαντικός παίκτης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μαύρα, ματ τμήματα στο καπό και έντονες πλαϊνές λωρίδες κέρδισαν το σεβασμό των αγωνιζόμενων από την πρώτη στιγμή. Το Kadett Rallye έφερε σπορ χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό, με όλο σχεδόν τον εξοπλισμό σε ματ μαύρη απόχρωση που εμποδίζει τις αντανακλάσεις, μεταξύ των οποίων η επένδυση οροφής, τα αλεξήλια και η κονσόλα του επιλογέα ταχυτήτων. Ανάμεσα στα στάνταρ χαρακτηριστικά ήταν μία κολόνα τιμονιού ασφαλείας με τρεις μεταλλικές ακτίνες και μη θρυμματιζόμενη στεφάνη, στροφόμετρο, δείκτης παρακολούθησης πίεσης λαδιού και αμπερόμετρο στην κονσόλα ενδείξεων, καθώς και μια σπορ λαβή επιλογέα ταχυτήτων. Το φθινόπωρο του 1967, παρουσιάστηκε ένα ακόμα ισχυρότερο «Rallye» με κινητήρα 1.9 λίτρων και ισχύ 90 ίππων, γνωστό από το Opel Rekord. Αυτός προσέφερε επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 13 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 168 χιλιόμετρα την ώρα. Το LS-Rallye Coupé παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1968, έχοντας έντονα κεκλιμένα πίσω παράθυρα αλλά χωρίς πλευρική αυλάκωση.
OPEL KADETT B 1.1 (1972) Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 1.078 κ.εκ.Διάμετρος x διαδρομή: 72 mm x 61 mm Καρμπιρατέρ: 1 Solex 35 PDSI Σχέση συμπίεσης: 8.8:1 Ισχύς: 49 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.Ροπή: 7,2 χλγμ. στις 2.700 σ.α.λ.Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος: 4.190 χλστ.Πλάτος: 1.590 χλστ.Ύψος: 1.420 χλστ.Μεταξόνιο: 2.400 χλστ. Βάρος: 760 κιλά