Επιστρέφει η Ford στη Formula 1;
Έντονη φημολογία επικείμενης συνεργασίας της Red Bull με την Ford καθώς η Honda δηλώνει ανεξάρτητα επίσημο ενδιαφέρον στη Formula 1.
Η Honda δήλωσε επίσημα το ενδιαφέρον της να κατασκευάζει μονάδες ισχύος στη Formula 1, από το 2026 με τους νέους κανονισμούς, ανεξάρτητα από την Red Bull Powetrains, για την οποία αναπτύσσεται φημολογία επικείμενης συνεργασίας με την Ford.
Μετά την αναθέρμανση των σχέσεων μεταξύ Honda και Red Bull, παραμονές του Grand Prix Ιαπωνίας, το λογότυπο της Honda έχει πλέον επιστρέψει σε εμφανή σημεία των αυτοκινήτων της Red Bull, και θα παραμείνει εκεί για τις επόμενες τρεις σεζόν της Formula 1.
Πλην όμως, οι μονάδες ισχύος των Red Bull και Alpha Tauri, μολονότι βασίζονται στο μοτέρ της Honda, ονομάζονται πλέον επίσημα Red Bull Powertrains. Η ίδια η Red Bull ετοιμάζει το νέο της μοτέρ για το 2026 από λευκό χαρτί, ως τελείως ανεξάρτητος κατασκευαστής.
Και ξαφνικά, από χθες, ο Αμερικανικός και ο Βρετανικός Τύπος γέμισαν με δημοσιεύματα ότι η Ford προτίθεται να επιστρέψει στη Formula 1 ως στενός συνεργάτης της Red Bull, χωρίς να αποκλείεται η εξαγορά της Red Bull Powertrains και η μετονομασία σε Ford του νέου μοτέρ το 2026.
Μετά τον θάνατο τον περασμένο Οκτώβριο του Dietrich Mateschitz, πατριάρχη της Red Bull και ένθερμου φίλου της Formula 1, υπήρξαν φήμες ότι η νέα ηγεσία των αθλητικών δραστηριοτήτων του ομίλου, υπό τον Oliver Mintzlaff, πρώην δρομέα μεγάλων αποστάσεων, δε βλέπει το ίδιο ζεστά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Να υπενθυμίσουμε δε ότι η ομάδα της Red Bull στη Formula 1 ξεκίνησε την πορεία της το 1997 ως Stewart Ford, υπό τον Sir Jackie Stewart, πέρασε στη Ford το 2000 όπου μετονομάστηκε σε Jaguar, καθώς τότε η Jaguar ανήκε στη Ford, πριν αγοραστεί από τον Dietrich Mateschitz το 2005, οπότε απογειώθηκε με τιμονιέρηδες τους Christian Horner και Dr Helmut Marko, υπό την τεχνική ηγεσία του Adrian Newey, και με σπουδαίους Πρωταθλητές τους Sebastian Vettel και Max Verstappen.
Άραγε η ομάδα αυτή το 2026 θα επιστρέψει, ως κολοσσός πλέον της Formula 1, στους κόλπους της Ford, εκεί όπου ξεκίνησε;
Υπενθυμίζουμε ότι η Ford είναι μια σπουδαία κυρία των αγώνων αυτοκινήτου. Είναι μάλιστα ο μόνος κατασκευαστής που έχει κυριαρχήσει κατά καιρούς σε κάθε αξιόλογη μορφή αγώνων σε 4 τροχούς: Formula 1, WRC, LeMans, Indianapolis, NASCAR κλπ.
Στη Formula 1 τα μοτέρ της Ford έχουν αναδείξει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή 13 φορές, από το 1968 ως το 1994 – το τελευταίο Πρωτάθλημα της Ford ήταν το πρώτο του Michael Schumacher. Μόνο η Ferrari έχει αναδείξει περισσότερες φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, 15 φορές, αλλά διασκορπισμένες από το 1952 ως το 2007.
Όσον αφορά τις νίκες στη Formula 1, πρώτη είναι βεβαίως η Ferrari, με 243 νίκες από το 1951 ως το 2022, δεύτερη η Mercedes με 212 νίκες από το 1954 ως το 2022, και τρίτη παραμένει η Ford, με 176 νίκες από το 1967 ως το 2003 – τελευταίος νικητής ήταν ο Giancardo Fisichella με Jordan Ford.
Το γεγονός ότι οι νίκες της Ford αφορούν τόσο μικρότερο χρονικό διάστημα, φανερώνει το μέγεθος της απόλυτης κυριαρχίας της, κυρίως στο διάστημα 1967 – 1982, τα χρόνια των θριάμβων στη Formula 1 του θρυλικού V8 Ford Cosworth.
Αν όμως προχωρήσει η συνεργασία της Ford με την Red Bull, τι θα κάνει η άλλη σπουδαία κυρία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε 4 και 2 τροχούς, η Honda;
Δε μας βγαίνει από τον νου ότι η Honda κάτι ετοιμάζει με τους Αμερικανούς για την Formula 1, πιθανά με την οικογένεια Andretti. Μόλις πριν λίγους μήνες η Honda επέμενε να πάρει τη θέση στην Alpha Tauri ο Colton Herta, οδηγός της Andretti Honda στο Πρωτάθλημα Indycar – ο Nyck De Vries επελέγη μόνο όταν η FIA ξεκαθάρισε ότι δε θα κάνει εξαίρεση χορηγώντας υπεράδεια στον Herta – ενώ οι Andretti τονίζουν ότι το νέο τους στρατηγείο έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ομάδα Formula 1.
Μιλώντας δε για Αμερικανούς και Formula 1, ποιος μπορεί να αποκλείσει μελλοντική επέκταση της συνεργασίας της Penske με την Porsche στη Formula 1, μιας συνεργασίας που έχει ήδη ξεκινήσει με την Porsche 963 στο WEC και την IMSA. Θυμίζουμε ότι, μόλις ναυάγησε τον Αύγουστο η προοπτική συνεργασίας Red Bull – Porsche, οι Γερμανοί δήλωσαν ότι εξετάζουν και άλλους τρόπους εισόδου στη Formula 1, χωρίς να διευκρινίσουν ποιους.
Πολύφερνος νύφη λοιπόν η Red Bull Powertrains, και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα φέρει το μέλλον, καθώς μάλιστα ουδείς μπορεί να αποκλείσει νέα σύγκλιση Honda και Red Bull και διάψευση της φημολογίας των ημερών.
ΟΤΑΝ ΟΛΟΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΗΤΑΝ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21