Formula 1: Toto Wolff
Αν μαθαίνουμε από τις ήττες μας στη Formula 1, τότε οι αντίπαλοί μας θα μετανιώσουν για αυτές. Βεβαίως το να το κάνεις πράξη είναι δύσκολο, κι εκεί δοκιμάζονται οι αξίες σου.
Επί ηγεσίας του Toto Wolff η Mercedes πήρε 115 νίκες, 8 συνεχόμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 7 Πρωταθλήματα Οδηγών Formula 1.
Για σύγκριση, η Ferrari έχει 6 συνεχόμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, από το 1999 ως το 2004 ενώ οι McLaren και Red Bull από 4, στα διαστήματα 1988 – 1991 και 2010 – 2013 αντίστοιχα.
49 ετών ο Toto Wolff, κρατά πλέον ζηλευτά ρεκόρ. Πρόσφατα ανοίχτηκε στο επίσημο δίκτυο της Formula 1. Σας μεταφέρουμε τις πιο ενδιαφέρουσες από αυτές τις δηλώσεις.
Είμαι ο άνθρωπος που βλέπω το ποτήρι μισοάδειο. Η νίκη είναι ένα όμορφο συναίσθημα που όμως διαρκεί μια νύχτα, όσο και οι πανηγυρισμοί, και από το επόμενο πρωί συγκεντρώνεσαι στον επόμενο αγώνα. Το να χάνουμε το εισπράττω ως προσωπική ήττα και το επώδυνο συναίσθημα διαρκεί μέρες.
Δεν πήραμε χάπι βλακείας και ξαφνικά ξεχάσαμε να φτιάχνουμε αυτοκίνητα. Δεν έχει νόημα να κρυβόμαστε. Η χρονιά μας πήγε άσχημα επειδή ερμηνεύσαμε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς πολύ λάθος ενώ άλλοι τους ερμήνευσαν πολύ σωστά. Ακόμη και οι ικανότεροι άνθρωποι μπορεί να κάνουν λάθος.
Κοιτώντας την κυριαρχία της Red Bull στο δεύτερο μισό του 2022, γνωρίζουμε πως δε θα είναι εύκολος αντίπαλος ούτε το 2023. Πρέπει να πετύχουμε μια τροχιά εξέλιξης πιο απότομη από τη δική τους, και αυτό δε θα είναι εύκολο. Ούτε η Ferrari θα είναι εύκολος αντίπαλος.
Τα 8 χρόνια της κυριαρχίας μας στη Formula 1 γνωρίζαμε ότι, αναπόφευκτα θα έφτανε κάποτε η στιγμή που θα χάναμε, και προετοιμαζόμαστε πώς θα αντιδρούσαμε. Η στιγμή αυτή ήρθε το 2022, και είμαι περήφανος για τον τρόπο με την οποία η ομάδα συγκρατήθηκε μονιασμένη και την μεθοδικότητα με την οποία εργαστήκαμε επιχειρώντας την επιστροφή μας στην κορυφή.
Πρέπει να κάνεις λάθη πριν ευημερήσεις. Οι μέρες που χάνουμε είναι οι μέρες που μαθαίνουμε τα περισσότερα. Αν μαθαίνουμε από τις ήττες μας, τότε οι αντίπαλοί μας θα μετανιώσουν για αυτές. Βεβαίως το να το λες είναι ένα πράγμα και να το κάνεις πράξη είναι άλλο, κι εκεί δοκιμάζονται οι αξίες σου.
Δεν ήταν δυνατόν στο 2022 να λύσουμε όλα τα προβλήματα της Mercedes W13, μπορούσαμε μόνο να τα αμβλύνουμε. Για το 2023 έχουμε αλλάξει μέρος της αρχιτεκτονικής του αυτοκινήτου μας και πιστεύουμε ότι θα είναι πιο εύκολο να τα θέσουμε υπό έλεγχο.
Όπως είναι τα πράγματα, με τους ισχύοντες κανονισμούς της Formula 1, κάποιες φορές δε μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για τη φύση του προβλήματος, και γι αυτό πρέπει να παραμένεις ταπεινός, δε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι θα πρωταγωνιστήσουμε το 2023.
Δε θα άλλαζε τίποτα στην W13 αν δεν υπήρχε το όριο εξόδων της σύγχρονης Formula 1, γιατί ο εντοπισμός του προβλήματος δεν ήταν ζήτημα κόστους αλλά χρόνου. Είμαι περήφανος για τις τολμηρές ιδέες που δοκιμάσαμε στο αυτοκίνητο.
Το τέλος του 2021 (με τα περιστατικά του Abu Dhabi) ήταν πιο δύσκολα για εμάς. Φέτος απλώς κάναμε λάθος στη Φυσική του αυτοκινήτου μας.
Για τον Daniel Ricciardo: Δε γίνεται να ξεμάθεις να οδηγείς. Αυτό που του συνέβη στην McLaren, παραμένει μυστήριο.
Για τον Niki Lauda, που ήταν ο άνθρωπος που στρατολόγησε τον Wolff στη Mercedes: Μου λείπει. Θα του άρεσε αυτό το δύσκολο διάστημα που περνάμε. Του άρεσαν οι δύσκολες περίοδοι στη Formula 1, που έπρεπε να βρούμε λύση στα προβλήματα. Ήταν πολύ ικανός στο να απλοποιεί τα πράγματα και να εντοπίζει το σημείο που έπρεπε να εστιάσουμε. Όταν όλα ήταν εύκολα, βαριόταν.
Για την οδό Niki Lauda, όπως ονομάστηκε πρόσφατα ο δρόμος που οδηγεί στο εργοστάσιο της ομάδας: Σκεφτήκαμε εκείνη τη μέρα πως, αν ζούσε ο Niki, θα μας έλεγε, τι ανοησίες είναι αυτές, και θα ήθελε να το γελοιοποιήσει, και για τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο, που ήρθαν όλοι εκεί, να αποτίσουν τιμή, θα έλεγε, τι μαζεύτηκαν εδώ αυτοί, δεν έχουν δουλειά να κάνουν; Κι εκεί νιώσαμε σχεδόν σα να ήταν μαζί μας ο Niki, οπότε κρεμάσαμε το δικό του τζόκεϊ στον οδοδείκτη.
Για τον Lewis Hamilton: Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο συνέβαλε φέτος στην ανασυγκρότηση της ομάδας. Έχει εξελιχθεί σε κάποιον βαθμό σε αυτό που ήταν παλιά ο Michael (Schumacher), σε κάτι παραπάνω από οδηγό,
Χαίρομαι που ο George (Russell) νίκησε φέτος αγώνα, και ρέφαρε για την ατυχία που είχε στο Bahrain πρόπερσι (στον αγώνα που αντικατέστησε τον Hamilton, που είχε νοσήσει από κορωνοϊό). Ο George είναι εκπληκτικά γρήγορος στις καλές του μέρες. Είναι αυτό που περίμενα, τόσο από πλευράς ταχύτητας όσο και συμπεριφοράς.
Αυτό που συνέβη στο Abu Dhabi το 2021 θα το θυμόμαστε και με τον τρόπο του ίσως μας επηρεάζει για πάντα. Οι αποφάσεις του αλυτάρχη στα τελευταία λεπτά του αγώνα ήταν ασύμβατες με το ήθος του αθλήματος. Έγιναν λάθη, η FIA τα παραδέχτηκε, ο Max είναι ένας άξιος Πρωταθλητής, όπως και ο Lewis, και συνεχίζουμε.
Δεν έχει διαφορά αν είσαι 2ος ή 3ος, μας ενδιαφέρει η πρωτιά. Αλλά βέβαια, είμαστε ανταγωνιστικοί από την φύση μας και έχουν σημασία τα επιπλέον χρήματα του μερίσματος που παίρνει ο 2ος σε σχέση ,με τον 3ο.
Ο Binotto άντεξε περισσότεροι από όσο νόμιζα πως θα αντέξει στην ηγεσία της Ferrari. Είναι η πιο συναρπαστική δουλειά στην Ιταλία και όποιος πει πως δεν τον ενδιαφέρει λέει ψέματα, αλλά η Ferrari εκπροσωπεί μια ολόκληρη χώρα και η κριτική που ασκείται από τον Ιταλικό Τύπο είναι τόσο σκληρή που είναι ίσως πιο καλά να μην είσαι Ιταλός ώστε να μη διαβάζεις αυτά που γράφουν.
Δε θα μπορούσε να τον προσλάβουμε εμείς, παρά τις ικανότητές του στο τεχνικό μέρος, επειδή η σχέση μας έχει σοβαρές ρωγμές ύστερα από τις συγκρούσεις μας τα προηγούμενα χρόνια.
Η αγαπημένη μου νίκη είναι εκείνη στο Αυστριακό Grand Prix του 2014, όπου τις 4 πρώτες θέσεις κατέλαβαν οι δύο Mercedes και οι δύο Williams. (Εκείνη την περίοδο ο Toto Wolff διατηρούσε κάποιες μετοχές της Williams ενώ η σύζυγός του, Susie, ήταν αναπληρωματική οδηγός της ομάδας).
Μου αρέσει ο Mick Schumacher, ο χαρακτήρας του, ο τρόπος που τον διαπαιδαγώγησαν οι γονείς του, και ως οδηγός έχει νικήσει τις μικρές κατηγορίες (Πρωταθλητής Formula 2 και Formula 3) και πιστεύω ότι δικαιούται μια ευκαιρία. Η Formula 1 είναι σκληρό άθλημα, και ίσως αν αναλάβει ρόλο 3ου οδηγού σε εμάς να κατορθώσει να ανασυγκροτήσει τον εαυτό του και να επιστρέψει σε ρόλο κανονικού οδηγού.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21