Η Richard Mille για να συρρικνώσει τις διαστάσεις του ρολογιού, έπρεπε να διανέμει τα εξαρτήματα σε μια μεγάλη επιφάνεια αντί να τα στοιβάζει το ένα πάνω στο άλλο, όπως σε μια παραδοσιακή δομή. Αυτό ωστόσο ήταν μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία καθώς όσο πιο λεπτά είναι τα εξαρτήματα και η πλάκα της βάσης, τόσο λιγότερο στιβαρό γίνεται ένα ρολόι.
Το Richard Mille RM UP-01 Ferrari δοκιμάστηκε εκτενώς ώστε να αντέχει σε επιταχύνσεις άνω των 5.000G, ενώ παράλληλα έγιναν εκτενείς εργαστηριακές δοκιμές για να διασφαλιστεί ότι τα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται το ρολόι προσέφεραν την απαιτούμενη αντοχή παρά τη μείωση του υλικού σε στρατηγικά σημεία.
Ο Yves Mathys, επικεφαλής παραγωγής της Richard Mille δήλωσε πως: «Όπως η Ferrari, που συνεχώς επιδιώκει να κερδίσει συνεχώς μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου στους αγώνες, έτσι και η ελβετική φίρμα προσπάθησε να βρει τα απαραίτητα χιλιοστά ώστε να δημιουργήσει το πιο λεπτό ρολόι στον κόσμο». Το κρύσταλλο από ζαφείρι πάνω από το καντράν και ο ρυθμιστής μειώθηκαν σε πάχος 2 δέκατων του χιλιοστού, ενώ ο μηχανισμός που αναπτύχθηκε πρόσφατα αναδιαμορφώθηκε ώστε να συνδυάζει ορισμένες λειτουργίες μαζί, μειώνοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των εξαρτημάτων.