H Honda αποκαλύπτει τις προδιαγραφές του νέου Civic Type R
Η Honda δίνει στη δημοσιότητα τον πλήρη τεχνικό φάκελο του νέου Civic Type R, του τελευταίου των Μoϊκανών στην κατηγορία των «καυτών» χάτσμπακ.
Η κορυφαία έκδοση του νέου Honda Civic έρχεται να συνεχίσει τον μύθο του ονόματος Type R που ήδη απαριθμεί 25 χρόνια ζωής στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.
Η νέα γενιά του «όπλου» της Honda στη μικρομεσαία κατηγορία «κάθεται» 8 χλστ. πιο χαμηλά από το Civic e:HEV διαθέτοντας την ίδια στιγμή αυξημένο κατά 90 χλστ. πλάτος. Σε σχέση με το προηγούμενο Type R, το νέο είναι κατά 13 χλτστ. χαμηλότερο και κατά 15 χλστ. φαρδύτερο. Η μυώδης εμφάνιση του αυτοκινήτου ενισχύεται από τις νέες, υψηλής ακαμψίας μαύρες ματ ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S σε διαστάσεις 265/30.
Την κίνηση στο νέο Civic Type R προσφέρει μια ανανεωμένη εκδοχή του 2λιτρου και 4κύλινδρου εν σειρά VTEC κινητήρα της Honda (K20C1) που τροφοδοτούσε με την αρωγή υπερσυμπιεστή την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Η ομάδα εξέλιξης της Honda έχει επανασχεδιάσει τον υπερσυμπιεστή για να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των στροβίλων και τη βελτιστοποίηση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια εντός της μονάδας έχει μειωθεί, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το περίβλημα της τουρμπίνας.
Νέο είναι και το σύστημα εξαγωγής που επιτυγχάνει βελτιστοποιημένη κατά 15% ροή καυσαερίων, καταλήγοντας στο πίσω μέρος σε τρεις απολήξεις με ενεργή βαλβίδα. Από εκεί και πέρα, ο 2λιτρος κινητήρας διαθέτει επίσης βελτιωμένο έλεγχο θερμοκρασίας και ψύξης αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου ψυγείου, εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση σε συνθήκες υψηλού φορτίου, χάρη και στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα που προσφέρει η νέα μάσκα και η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα. Ταυτόχρονα, μια νέα εισαγωγή με μεγαλύτερη διάμετρο επιτρέπει τη βελτίωση της ροής του αέρα εισαγωγής κατά 10%.
Το συνολικό αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι η καλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές (σ.σ.: μέση τιμή 8,2 λιτ./100 χλμ.), ενώ υψηλότερη είναι και η αναλογία ισχύος προς βάρος. Εν προκειμένω, ο VTEC κινητήρας του νέου Type R αποδίδει 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ τα 420 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα σταθερά από τις 2.200 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ. Το όριο περιστροφής της μονάδας είναι οι 7.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Honda, το νέο Type R είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα και να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 275 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο διαθέτει ελαφρύτερο κατά 18% βολάν, γεγονός που μειώνει την αδράνεια κατά 25%. Το «παρών» δίνει επίσης και το καθιερωμένο στα αυτοκίνητα του είδους σύστημα rev-match.
Το κατά 35 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων συνδυάζονται με ένα σημαντικά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο προκειμένου προσφέρουν βελτιωμένη ευστάθεια στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Σε ότι αφορά την ανάρτηση, η Honda αναφέρει ότι ο εμπρός άξονας έχει γεωμετρία που περιορίζει το φαινόμενο torque steer διαθέτοντας ανασχεδιασμένους κάτω βραχίονες, οι οποίοι συμβάλουν συγχρόνως στην αύξηση της ακαμψίας της κατά 16%.
Πίσω, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η ιαπωνική εταιρεία υιοθετεί μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ η αύξηση της ακαμψίας του πίσω τμήματος του αμαξώματος κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο Civic βελτιώνει περαιτέρω τη σταθερότητα στις στροφές. Για να γίνει πιο άκαμπτο αμάξωμα, η Honda αύξησε σημαντικά την εφαρμογή δομικής κόλλας σε όλο το πλαίσιο – 3,8 φορές μεγαλύτερες ποσότητες σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στον περιορισμό του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, το οποίο συγκρατείται στα 1.429 κιλά. Εδώ, το αλουμινένιο καπό με το χαρακτηριστικό πλέον άνοιγμα είναι 43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο πάνελ του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η πέμπτη πόρτα από ρητίνη είναι 20% ελαφρύτερη από πριν.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21