Το τέλος των θερμικών κινητήρων ίσως να μην έρθει το 2035

Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της ΕΕ δηλώνουν ανοιχτά ότι η απόφαση απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη το 2035 θα πρέπει να επανεξεταστεί σύντομα. Ιδού το γιατί.

«Υποστηρίζουμε το στόχο απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη το 2035, αλλά το μέτρο πρέπει να επανεξεταστεί». Αυτός φαίνεται να είναι πλέον ο κεντρικός πυρήνας των έντονων ζυμώσεων αλλά και των συζητήσεων που πραγματοποιούνται ανοιχτά πλέον μεταξύ υψηλόβαθμων αξιωματούχων και στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα μάλιστα με τον Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, Thierry Breton, η ΕΕ θα μπορούσε ακόμα και να πατήσει φρένο στο σχέδιό της για σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων ρυπογόνων αυτοκινήτων έως το 2035, εάν η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν αναπτυχθεί εγκαίρως.

Euro 7

Σε συνέντευξή του στο Brussels Playbook που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, ο Thierry Breton είπε ότι ο πρόσφατα συμφωνημένος νόμος (και βασικό μέρος του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030) θα μπορούσε να επανεξεταστεί ξανά το 2026 προκειμένου να μετατεθεί προς τα εμπρός η ημερομηνία απαγόρευσης πώλησης των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων με στόχο να δωθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία ο απαραίτητος χρόνος για να αύξηση της παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων.

«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια ρήτρα αναθεώρησης… το συντομότερο δυνατόν, ώστε να έχουμε τον χρόνο να αντιδράσουμε εάν είναι απαραίτητο — γιατί προφανώς, μιλάμε για μια γιγαντιαία μετάβαση σε έναν ολόκληρο βιομηχανικό κλάδο», είπε ο Thierry Breton.

«Θα πρέπει να επανεξετάσουμε χωρίς ταμπού αυτήν την ημερομηνία το 2026», πρόσθεσε.

Ο Thierry Breton έθεσε μια ακόμα παράμετρο δηλώνοντας ότι για την παραγωγή των απαιραίτητων EV που θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά αυτοκίνητα «θα χρειαστούμε 15 φορές περισσότερο λίθιο έως το 2030, 4 φορές περισσότερο κοβάλτιο, 4 φορές περισσότερο γραφίτη και 3 φορές περισσότερο νικέλιο. Έτσι θα έχουμε τεράστια κατανάλωση πρώτων υλών και πρέπει να τα μελετήσουμε όλα αυτά».

Battery EV - BMW

Απηχώντας τα επιχειρήματα που προτάσσει η βιομηχανία αυτοκινήτου, ο Thierry Breton επεσήμανε επίσης ότι ο υπόλοιπος κόσμος θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης «για πολλές δεκαετίες» και πρότεινε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους καταναλωτές με τεχνολογίες θερμικών κινητήρων. «Ενθαρρύνω τις εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να παράγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης — όσες το επιθυμούν», δήλωσε.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ ο οποίος αναδεικνύει με δηλώσεις του το ζήτημα αναθεώρησης του στόχου για το 2035, αλλά και οι ίδιες οι κυβερνήσεις. Η Γαλλία, για παράδειγμα, ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο συνέχισης της εμπορικής παρουσίας των plug-in υβριδικών οχημάτων μετά το 2035, ενώ η Γερμανία υποστήριξε να επιτραπεί η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με e-fuels, ή αλλιώς, με συνθετικά καύσιμα που κατασκευάζονται με δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο.

Το σίγουρο σε κάθε περίπτωση είναι ότι το όλο ζήτημα αναφορικά με το πότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπουν οριστικά στο ράφι δεν έχει ακόμα κλείσει.

Καύσιμο

ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST: Ο ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΤΖΙΩΡΤΖΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ NASCAR KAI ΓΙΑ FORMULA 1

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο σπουδαιότερος πιλότος του χθες, του σήμερα και του αύριο

Δείτε ακόμη - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)