F1: Πέντε προβλέψεις για τη νέα σεζόν
Σε μία εβδομάδα ξεκινά το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, και οι προσδοκίες είναι υψηλές μετά το τέλος των δοκιμών. Προβλέπουμε πέντε πράγματα που περιμένουμε να συμβούν μέσα στο 2021.
1.Μάχη μέχρι τέλους
Το ‘talk of the town’ φεύγοντας από το Σακχίρ μετά τις δοκιμές της περασμένης εβδομάδας είναι -αναμφίβολα- η εικόνα της Red Bull RB16B, σε πλήρη αντιδιαστολή με την ιδιάζουσα περίπτωση της Mercedes W12.
Το αφήγημα, αν θέλετε, από την πλευρά της Mercedes είναι πως όσα είδαμε να κάνουν (ή να μην κάνουν) στο τεστ ήταν αληθινό. Καμία προσπάθεια απόκρυψης της πραγματικής τους απόδοσης, κανένα «παραπέτασμα» για να εφησυχάσει ο ανταγωνισμός – η ωμή πραγματικότητα.
«Θα έχουμε μία κλειστή σεζόν. Η Red Bull είναι δυνατός αντίπαλος, έχουν δυνατό πακέτο και έχουν ξεκινήσει πολύ, πολύ δυνατά τη χρονιά,» ανέφερε σε σημερινό βίντεο της ομάδας ο επικεφαλής στρατηγικής της, James Vowles.
«Μέσα στη σεζόν, κι ανάλογα την πίστα, θα μας δείτε κι εμάς πιο κοντά ή πιο μακριά σε σχέση με εκείνους.»
Αν αυτό ισχύει και η Mercedes βρίσκεται σε δυσμενή θέση ξεκινώντας το φετινό πρωτάθλημα, και με δεδομένο ότι είναι μία ομάδα που έχει αποδείξει πλειστάκις ότι μπορεί να ανατρέψει εις βάρος της καταστάσεις με πειστικό τρόπο, ίσως οδεύουμε προς την πιο ανταγωνιστική σεζόν της υβριδικής περιόδου του σπορ.
Προσθέστε σε αυτό και την παρουσία ενός δυνατού no.2 στην ομάδα, του σταθερού και αξιόπιστου SergioPerez, και ήδη δημιουργείται ένα ενδιαφέρον κράμα.
Ασφαλώς, εγείρεται το ερώτημα αν η Red Bull και ο ίδιος ο Max Verstappen είναι ικανοί να παραμείνουν σε υψηλό, πρωταθληματικό επίπεδο μέχρι τέλους, διότι και η διάρκεια καθορίζει τον πρωταθλητή. Θα φανεί στο χειροκρότημα.
2. Μία νίκη για τη McLaren
Ίσως η πρόβλεψη με την περισσότερη δόση επιφύλαξης στο παρόν κείμενο είναι αυτή που θέλει τη ΜcLaren να κερδίζει τουλάχιστον μία φορά τη φετινή σεζόν.
Η μετάβαση σε κινητήρες Mercedes φαίνεται να έχει επιτευχθεί με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία. Μοιάζει να έχει γίνει με γνώμονα την αξιοπιστία και τη σωστή ψύξη της Mercedes M12 E Performance, πράγμα που είναι υψίστης σημασίας σε αυτό το επίπεδο.
Η απόδοση και η ταχύτητα υπήρχαν και πέρυσι, και η MCL35Μ δεν είναι μία «επανάσταση» σε σχέση με την προκάτοχό της, αλλά μία εξέλιξη αυτής (evolution, not revolution, όπως το λένε και το επαναλαμβάνουν οι άνθρωποι της ομάδας).
Τούτων δοθέντων, η αισιοδοξία είναι διάχυτη στις τάξεις των Βρετανών. Μιλώντας με ανθρώπους που εργάζονται στο Woking, υπάρχει πίστη για μία νίκη φέτος. Το αν θα επιβεβαιωθεί, μένει να φανεί.
3. Η Ferrari θα ανακάμψει – αλλά όχι αρκετά
Η αίσθηση μετά το τεστ στο στρατόπεδο της Ferrari είναι πως έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα εμπρός. Ο κινητήρας είναι βελτιωμένος, πιο δυνατός και αποδοτικός, ενώ η οπισθέλκουσα (drag) δεν αποτελεί τον ίδιο «πονοκέφαλο» με πέρυσι. Συν τοις άλλοις, τα δεδομένα από το εργοστάσιο είναι παρόμοια με εκείνα που συνέλεξε η ομάδα από την πίστα, πράγμα κρίσιμο για την εξέλιξη του μονοθέσιου μέσα στη χρονιά.
Εντούτοις, σε ένα midfield στο οποίο όλοι έχουν λίγο-πολύ βελτιωθεί, η Scuderia ίσως βρει τον εαυτό της και πάλι κοντά στην 5η-6η θέση του grid.
Μετά από τις πρώτες αναλύσεις των μεγάλων runs της SF21 στις δοκιμές, έγινε εμφανές ότι η ομάδα βρίσκεται εκεί, κοντά στο μέσον του grid, πράγμα που την κατατάσσει -στην καλύτερη- ικανή για περιστασιακά βάθρα.
4. Καθίζηση για την Aston Martin
Μετά την περυσινή εξαιρετική -και αμφιλεγόμενη στις αρχές της- σεζόν, η ομάδα με έδρα του Silverstone, πλέον υπό την επωνυμία της Aston Martin, θέλει να χτίσει πάνω στις στέρεες βάσεις που έθεσε το 2020.
Παρόλα αυτά, το ξεκίνημά της σε αυτήν την τρομερά σημαντική καμπή της ιστορίας της δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όχι απλά ιδανική, αλλά ούτε η ενδεδειγμένη.
Κι αυτό, διότι προβλήματα αξιοπίστας και εμφανή ζητήματα ισορροπίας ταλάνισαν το πρόγραμμα των Vettel και Stroll στο Σακχίρ.
Η δυναμική υπάρχει στην AMR21, αλλά θα πρέπει να «ξεκλειδωθεί» για να φανερωθεί στην ολότητα της, και να είναι και πάλι ένα μονοθέσιο ικανό για βάθρα.
5. Βαθμοί για τη Williams
Για το τέλος, το «καλύτερο» - για κανέναν άλλον λόγο πέραν του προφανούς, που θέλει άπαντες του φίλους της F1 να χαίρονται με την ανάκαμψη (μερική, έστω) των πιο ιστορικών και επιτυχημένων ομάδων του σπορ.
Η Williams διανύει μία μεταβατική σεζόν, καθώς είναι η πρώτη της υπό την πλήρη ιδιοκτησία της Dorilton Capital, της ηγεσίας του Jost Capito και της απουσίας της οικογένειας Williams από αυτήν.
Αγωνιστικά, αυτό μεταφράζεται σε μία σημαντική ενίσχυση μέσω της αύξησης της ρευστότητας στα ταμεία της ομάδας, που πλέον κλείνει τα χρέη της, κι αφήνει πίσω το άσχημο πρόσφατο παρελθόν της.
Η FW43B χαρακτηρίστηκε δύστροπη και ευμετάβλητη από τους ανθρώπους της ομάδας, αλλά το ρεπορτάζ τους θέλει εξαιρετικά αισιόδοξους για συγκεκριμένα Grand Prix μέσα στη χρονιά, γεγονός που φανερώνει πως το Grove ελπίζει σε βαθμούς.
Με δεδομένο ότι η Haas θα είναι η τελευταία ομάδα, με το πιο αργό μονοθέσιο, Russell και Latifi θα πρέπει να βρεθούν στη σωστή θέση, τη σωστή στιγμή. Φρονούμε ότι θα το πετύχουν.