Mauro Forghieri, 13 Ιανουαρίου 1935 – 2 Νοεμβρίου 2022
Αφιέρωμα στον σπουδαίο Ιταλό μηχανικό, που με δημιουργίες του η Ferrari πήρε 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών και 7 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών στη Formula 1.
Έφυγε χθες σε ηλικία 87 ετών ο σπουδαίος Ιταλός μηχανικός, Mauro Forghieri, τεχνικός διευθυντής της Ferrari για δύο δεκαετίες, που με δικές του δημιουργίες πήρε η Ferrari 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών και 7 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών Formula 1.
Γεννημένος στη Μόντενα, γιος ενός τορναδόρου της Ferrari, σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια και, μολονότι ονειρευόταν καριέρα αεροναυπηγού, προσελήφθη στη Ferrari πριν καλά καλά πάρει το πτυχίο του.
Ήταν 26 ετών όταν ο Carlo Chiti και ο Giotto Bizzarrini, δύο μηχανικοί στους οποίους βασιζόταν η Ferrari, την εγκατέλειψαν για να ανοίξουν τα δικά τους φτερά. Εκεί ο ίδιος ο Enzo Ferrari ζήτησε από τον Mauro Forghieri να αναλάβει την τεχνική διεύθυνση τόσο των αγωνιστικών αυτοκινήτων όσο και των αυτοκινήτων δρόμου.
Ο Mauro Forghieri έπεσε στα βαθιά και κολύμπησε! Υπό την δική του επίβλεψη, η Ferrari ολοκλήρωσε την περίφημη 250 GTO και δημιούργησε τη θρυλική σειρά P που έδρεψε δάφνες στο LeMans και γενικότερα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής. Ο ίδιος ο Forghieri, σε συνέντευξή του στο Sports Car Digest, δήλωσε ότι θεωρούσε την Ferrari 330 P4 του 1967 ως σπουδαιότερο από όλες του τις δημιουργίες.
Στη Formula 1 ο Mauro Forghieri σχεδίασε το πρώτο μονοκό αλουμινένιο σασί και δοκίμασε πρώτος την πίσω πτέρυγα, στο αυτοκίνητο του Chris Amon, στο Βελγικό Grand Prix του 1968.
Με τις δικές του δημιουργίες πήραν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών Formula 1 ο John Surtees (1965), o Niki Lauda (1975 και 1977) και ο Jody Scheckter (1979) ενώ η Ferrari πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982 και 1983.
Φεύγοντας από την Ferrari, εργάστηκε για την Lamborghini στον κινητήρα V12 που παραλίγο να φορέσει η McLaren στο αυτοκίνητο του Ayrton Senna το 1993, πριν βρεθεί στη Bugatti, όπου συμμετείχε στην εξέλιξη της ΕΒ110.
Το 2019 βρέθηκε ξανά στα pits της Formula 1, στη Monza, όπου ο Jody Scheckter, ο τελευταίος Παγκόσμιος Πρωταθλητής με αυτοκίνητο του Forghieri, γιορτάζοντας τα 40 χρόνια από το Πρωτάθλημά του, έβγαλε στην πίστα την Ferrari 312 του 1979. Κάνοντας κλικ εδώ μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο και να απολαύσετε τον ήχο του 12κύλινδρου επίπεδου μοτέρ.