Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8: War games…
Με σεβασμό στο γερμανικό γκρουπ, στη Stellantis έχουν σοβαρές προτάσεις στα σύγχρονα χάτσμπακ, που όμως δεν επιστρέφουν. Οδηγούμε το Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 και σχολιάζουμε.
Καλά εξοπλισμένοι οι Γερμανοί, και απομονώνεις τα 5θυρά τους με οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά, όπως τα Leon σε FR και Cupra, τα οποία όμως δε σε εκπλήσσουν, ακολουθώντας το δρόμο της ήρεμης δύναμης, μέσα από τη σταθερή αξία των Golf και Α3, που πιέζονται και από τα δικά τους SUV, σε όλες τους τις εκδοχές. Γεγονός ότι με τα δικά μας μέτρα και σταθμά τα πάντα όλα πιέζονται από το Cupra Formentor, που έχει στριμώξει στο κανναβάτσο και την περιβόητη Tonale, ενώ με τον πλουραλισμό του αμφισβητεί και το «3008».
Ξεφύγαμε, όμως, και το σημείωμα αφορά το καλό «308» με τον hybrid, τύπου plug-in κινητήρα στην κορυφαία του εκδοχή με τους 225 ίππους, και μάλιστα σε μαύρο χρώμα. Δεν προσφέρεται για φωτογράφιση, παρά το κέφι του Γιάννη Κουσκούτη, δεν είναι το αυτοκίνητο που θα ταράξει ισορροπίες στην αγορά, αλλά θα σου προσφέρει ασφαλή, γρήγορη και σχετικά ευχάριστη μετακίνηση στην Τέλεια Διαδρομή…
Από εκεί και πέρα
Αυτοκίνητο που με τον sport εξοπλισμό του σε προκαλεί να το οδηγείς σε ρυθμούς σύγχρονου GT στο καλό οδόστρωμα, ενώ δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του στο κακό, λόγω βάρους και τροχών. Στο γλιστερό, απλώς Peugeot, και σε σχέση με το πλαίσιο, αυτός ο Γάλλος ξέρει, και άλλωστε για αυτό το αναζητάς· όταν δεν ονειρεύεσαι καθαρόαιμο GTi, ενώ δε σε καλύπτει το αντίστοιχο Astra τύπου επίσης GT με την αυστηρή, περισσότερο οικογενειακή προσέγγιση της Opel. Με γεγονός πως ο νέος συνδυασμός συντονισμού στον Όμιλο Συγγελίδη, με διδακτορικό στη leasing πρακτική, θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις και θα αναστατώσει την αγορά.
Δύσκολη άσκηση η τοποθέτηση των χάτσμπακ, λόγω SUV, αλλά πλέον η διαφορά προκύπτει από τη δυνατότητα και τους χρόνους παράδοσης. Άλλωστε, δε βλέπεις πλέον τυχαία με συμπάθεια το Corsa, σε σχέση με το απόλυτο, όπως παραμένει το «208», όταν επιτέλους «βλέπεις» Mokka, αλλά δεν είναι της παρούσης…
Κακά τα ψέματα
Περί χάτσμπακ της κατηγορίας C το σημείωμά μας, και είναι γαλλική η σύγχρονη Alfa Romeo! Μην ανησυχείτε, μην ταράζεστε, και το σύγχρονο «308» σε όλα του τα μεγέθη, αυτοκίνητο που συνολικά και ουσιαστικά το συγκρίνεις μόνο με τα αντίστοιχα Audi, θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη Giulietta, και με τον κωδικό «GTi», όπως σήμερα στο γαλλικό γκρουπ, χαρακτηρίζεις αποκλειστικά τη θεωρητική αλλά ουσιαστική DS 4 με τους 180 ίππους της ωραίας εποχής.
GΤI όπως είναι το Leon FR, θα πείτε, αλλά και το παραδοσιακό Golf στην αρχική εκδοχή με τους 240 ίππους, θα συμπληρώσουμε. Εξειδικευμένα αυτοκίνητα καρδιάς Leon και Golf GTI, και αυτό το Peugeot, το καλό «308», στο ράλλυ των πωλήσεων, στη leasing ειδική διαδρομή, θα αντιμετωπίσει το μικρότερο «308» με τους 180 ίππους, επίσης plug-in hybrid, την αντίστοιχη DS, στα ίσια το αντίστοιχο Α3 και μέχρι κάποιο σημείο την αντίστοιχη Α-Class. Με τον κωδικό «e250», που έχει τον δικό της προσανατολισμό. Η Mercedes, που βασίζεται περισσότερο στην GLA, όταν όσοι με άποψη επιλέγουν τη CLA. Πρόταση για την οποία ο συναγωνισμός διαθέτει μόνο τις DS ως απευθείας σύγκριση…
Opel vs Peugeot ή DS;
Ψυχραιμία, και μακριά από εμάς οι συνδυασμοί που δημιουργούν πληγή στο χαρακτήρα, ό,τι με πάθος αποφεύγουν στο Παρίσι. Sport premium το Peugeot, όπως το δικό μας «308», luxury premium η DS, που σε καθηλώνει σχεδιαστικά, ενώ σε ικανοποιεί οδηγικά. Όπου ακριβώς την ξεπερνάει το Peugeot στα σημεία, όντας πιο σφιχτό και πιο συμπαγές, ό,τι μπορεί να σε παρασύρει σε γρήγορο ρυθμό με ατού το πλαίσιο. Η τέλεια ισορροπία σε κάθε διαδικασία, και ειδικά στο καλό οδόστρωμα. Το Peugeot είναι λιγότερο εξειδικευμένο και περισσότερο καθιερωμένο, με την DS συνειδητά σε ένα σοβαρό περιθώριο κύρους, όπου συναντά τον αφρό της αγοράς, όπως εκφράζεται και ιστορικά.
Αντίστοιχα, το Astra έχει αναλάβει τη σκληρή, τη δύσκολη δουλειά, όντας απέναντι στον βασιλιά, στο Golf, αναμένοντας το Focus, και βέβαια την ανατολική ταξιαρχία, με την Toyota να υπερυψώνει την Corolla και με τιμή-ατού να αναζητά ανταγωνιστές σε όλα τα επίπεδα. Ατού για το Opel το αναγεννημένο Astra, με πλουραλισμό σε κινητήρες και έντιμους χώρους, απάντηση και σε καθιερωμένους παίκτες της αγοράς σε SUV διάσταση. Το Astra εναντίον όλων, λοιπόν, με σοφά τοποθετημένες κόκκινες γραμμές που το διαχωρίζουν από τον αρχηγό, το «308».
Σπαζοκεφαλιά;
Καμία σχέση. Όταν ξέρεις τι θέλεις, προσαρμόζεσαι στη διαθεσιμότητα και επιλέγεις, με γεγονός πως επί του προκειμένου, στα «θέλω» μας, δεν αποτελεί ατού η δυνατότητα κίνησης και μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, που αποδεικνύεται έντιμος όσο και χρήσιμος. Αν έχω τη δυνατότητα της φόρτισης σε καθημερινή βάση, αναμένω το ηλεκτρικό «308». Μέχρι τότε αξιοποιώ τα ατού της hybrid εκδοχής, απομονώνοντας την plug-in δυνατότητα, με σεβασμό σε όσους μπορούν και την αξιοποιούν._ Σ. Χ.