Οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις για την ποινή στην οποία συμβιβάστηκαν η FIA με την Red Bull, όσον αφορά την υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων του 2021, κυριάρχησαν την Παρασκευή στον κόσμο της Formula 1, στην πόλη του Μεξικού.
Οι περισσότερες φωνές εξέφρασαν ανησυχία ότι το οικονομικό πρόστιμο, το οποίο επεβλήθη, τελικά ωφελεί μόνο τα οικονομικά της Ομοσπονδίας, ενώ ενθαρρύνει νέες παραβιάσεις του ορίου εξόδων από τις πλουσιότερες ομάδες.
Ασφαλώς, αν γενικευθεί κάτι τέτοιο στον κόσμο της Formula 1, υπάρχει κίνδυνος στην ουσία να μετατρέψει το όριο εξόδων σε πλάγια πηγή εσόδων της FIA, μέσω των προστίμων που θα επιβάλλονται στις πλούσιες ομάδες για την συστηματική παραβίασή του.
Στο FP1 ταχύτερες ήταν οι Ferrari, με πρώτο τον Carlos Sainz, ακολουθούμενες από τις Red Bull και τον Lewis Hamilton.
Όπως και στο Austin, το FP1 αξιοποιήθηκε για την αξιολόγηση νέων ταλέντων. Ο Pietro Fittipaldi πήρε τη θέση του Kevin Magnussen στην Haas, όμως έμεινε με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα.
Ο Jack Doohan έκανε το ντεμπούτο του σε επίσημες δοκιμές της Formula 1 οδηγώντας την Alpine του Esteban Ocon, μα και αυτός έμεινε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος.
Οι εγκαταλείψεις έφεραν κόκκινες σημαίες οι οποίες εμπόδισαν τον Logan Sargeant, που οδηγούσε την Williams του Alexander Albon, να συμπληρώσει τα 100 χλμ στη διάρκεια του FP1, τα οποία απαιτούνται ώστε να λάβει τον επιπλέον βαθμό για την αγωνιστική του υπεράδεια.
Ο Liam Lawson οδήγησε την Alpha Tauri του Yuki Tsunoda ενώ ο Nyck De Vries την Mercedes του George Russell, αποχαιρετώντας την οικογένεια της Mercedes, δεδομένου ότι οδεύει στην Alpha Tauri, μόνιμος πλέον οδηγός Formula 1.
Το FP2 διήρκησε 90 λεπτά, καθώς ήταν αφιερωμένο, όπως και στο Austin, στην αξιολόγηση των ελαστικών του 2023. Κατ εξαίρεση οι 5 οδηγοί που έδωσαν στο FP1 τα αυτοκίνητά τους στα νέα ταλέντα μπόρεσαν στα 45 πρώτα λεπτά να κάνουν δοκιμές με τα φετινά ελαστικά.
Ταχύτερος όλων ήταν ο George Russell, ενώ επιπλέον χαμόγελα αισιοδοξίας ήρθαν στη Mercedes από το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος όλων με τα ελαστικά του 2023.
Αντίθετα, στη Ferrari ήρθε η ανησυχία όταν ο Charles Leclerc έχασε το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής 7, που είναι μια στροφή υψηλής ταχύτητας, και κατέληξε στα προστατευτικά της στροφής 8. Ο ίδιος φαίνεται καλά στην υγεία του, όχι όμως και το αυτοκίνητο.
Είναι φανερό ότι ο Leclerc υπεροδηγεί τη Ferrari, προσπαθώντας με το ταλέντο του να μπαλώσει τα κενά στην εξέλιξη, σε σχέση με τη Red Bull. Και όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο πάνω από τις δυνατότητες του, μοιραία κάνεις και λάθη.
Πάντως οι προσομοιώσεις αγώνα έδειξαν αυτή τη φορά την Ferrari ελάχιστα ταχύτερη από την Red Bull, κατά 3 εκατοστά του δευτερολέπτου ανά γύρο, με τη Mercedes να ακολουθεί 3 δέκατα πιο πίσω.
Ακόμα όμως μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διαφορές μεταξύ των 6 ομάδων που ακολουθούν, που βρίσκονται όλες σε 2 δέκατα του δευτερολέπτου, με τις Alpine, Alpha Tauri και Aston Martin ταχύτερες.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ FP2