Το πρότυπο Euro 7 ωφελεί τους Κινέζους κατασκευαστές
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis πιστεύει ότι η προδιαγραφή Euro 7 αποτελεί… εκτροπή από την προσπάθεια των ευρωπαίων κατασκευαστών να αποκρούσουν τους Κινέζους. Σωστό ή λάθος;
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη για το ακριβές… περιεχόμενο της επερχόμενης οδηγίας Euro 7 που αφορά τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων επόμενη γενιάς δίνει στους Κινέζους ανταγωνιστές ένα επιπλέον πλεονέκτημα. Κα αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά ο Διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.
Πιο συγκεκριμένα, ο επικεφαλής του ομίλου είπε ότι το πρότυπο Euro 7 της ΕΕ, το οποίο αυστηροποιεί από το 2025 τα όρια εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, αποτελεί «εκτροπή από τον κύριο στόχο της ηλεκτροκίνησης».
«Δεν νομίζω ότι η Ευρώπη χρειάζεται το Euro 7… θα εκτρέψει μέρος της ερευνητικής και αναπτυξιακής μας δύναμης σε κάτι που δεν χρειαζόμαστε, ενώ οι Κινέζοι ανταγωνιστές μας εισέρχονται στην αγορά με την ενιαία τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία», δήλωσε ο Carlos Tavares. Και προσέθεσε:
«Γιατί να χρησιμοποιούμε τους πόρους μας για μια τεχνολογία που θέλουμε να απαγορεύσουμε; Δεν έχει λογική», δήλωσε ο Tavares την Τρίτη στο συνέδριο Automobilwoche στο Βερολίνο.
Ο Carlos Tavares είχε ζητήσει μια υποχώρηση αναφορικά με την απόφαση της Ευρώπης να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα το 2035, προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι θα προκληθεί κοινωνική αναταραχή εάν απαγορευθούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης πριν τη διάθεση οικονομικών EV.
Μιλώντας στο συνέδριο Automobilwoche, ο Carlos Tavares προέβλεψε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία θα καταστούν πιο προσιτά σε πέντε έως έξι χρόνια.
Ερωτηθείς για το ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία το 2023, ο CEO της Stellantis επεσήμανε τον κίνδυνο η τελευταία να μείνει πίσω από τους Κινέζους.
«Αν υπάρχει ένα πράγμα που πρέπει να φοβόμαστε, αυτό είναι η εξασθένιση του Δυτικού κόσμου. Πρέπει να εργαστούμε πιο αποτελεσματικά για να νικήσουμε τους Κινέζους όχι μόνο στην τεχνολογία αλλά και στην ποιότητα, την τιμή, την εξυπηρέτηση… αυτό είναι το μείζον ζήτημα που έχουμε μπροστά μας», δήλωσε ο Carlos Tavares.
Δείτε ακόμη - USA GP: Όλα ξεκίνησαν με ντουφεκιές και καταναγκαστικά έργα | Speedzone Podcast EP17