Lotus Eletre: Ηλεκτρική και πανίσχυρη με έως και 918 ίππους
Η Lotus αποκάλυψε πλήρως τις εντυπωσιακές, αν μη τι άλλο, προδιαγραφές και εκδόσεις της ηλεκτρικής Eletre – του πρώτου SUV της διάσημης βρετανικής φίρμας.
Η Lotus Eletre, γνωστότερη έως τώρα ως Type 132, σηματοδοτεί την ολική στροφή της βρετανικής εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, αποτελώντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, το πρώτο από τα τέσσερα νέα EV που πρόκειται να παρουσιάσει τα προσεχή χρόνια η διάσημη εταιρεία που ίδρυσε ο Colin Champan και πλέον βρίσκεται υπό τη σκέπη της κινεζικής Geely.
Από πλευράς μεγέθους, η αμιγώς ηλεκτρική Lotus Eletre έχει ανάλογο αποτύπωμα με την συμβατική Lamborghini Urus, με το μήκος της να φτάνει τα 5,105 μ., τα πλάτος τα 2,131 μ. και το ύψος τα 1,63 μ., ενώ το μεταξόνιο ξεπερνά τα 3 μ. Προς ώρας πάντως το βρετανικό EV… παίζει μόνο του στην αγορά μιας και ο ανταγωνισμός, επερχόμενος και μη, όπως η Ferrari Purosangue και η Lamborghini Urus δεν περιλαμβάνει στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.
Το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία φέρει την ονομασία Electric Premium Architecture (EPA). Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της, πρόκειται για ένα ευέλικτο δάπεδο που μπορεί να προσαρμοστεί προκειμένου να «εξυπηρετεί» αμαξώματα διαφορετικών μεγεθών και κατηγοριών, ενώ πρόθεση της Lotus, αλλά και της μητρικής Geely, είναι η διάθεσή του και σε άλλους κατασκευαστές που θα δείξουν ενδιαφέρον προκειμένου να το υιοθετήσουν ως βάση σε δικές τους προτάσεις.
Η Lotus Eletre θα είναι διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις (όλες τετρακίνητες), τις Eletre, Eletre S και Eletre R. Οι δύο πρώτες, αποδίδουν 450 kW, δηλαδή 611 ίππους, σε συνδυασμό με ροπή 710 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,5 δλ., με την ρεπρίζ «80-120» να πραγματοποιείται σε λιγότερο από 2,2 δλ.
Η κορυφαία έκδοση R εκτοξεύει την απόδοση στα 675 kW, ήτοι στους 918 ίππους, τιμή που συνοδεύεται από 985 Nm ροπής. Εδώ, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 2,95 δλ., ενώ η ρεπρίζ «80-120» λιγότερο από 1,9 δλ.
Όλες οι εκδόσεις της Lotus Eletre εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 112 kWh, η οποία γεμάτη εξασφαλίζει έως και 600 χλμ. αυτονομίας στις δύο πρώτες εκδόσεις και 490 χλμ. στην κορυφαία R. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης που υποστηρίζει είναι 420 kW, με τη φόρτισή της από το 10% έως και το 80% να διαρκεί μόλις 20 λεπτά σε όλες τις παραλλαγές του βρετανικού E-SUV.
Από εκεί και πέρα, όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν αερανάρτηση, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα καθώς και ενεργό σύστημα ρύθμισης του ύψους από το έδαφος. Σε αντίθεση, στον προαιρετικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται οι ενεργές αναρτήσεις, η τετραδιεύθυνση και το σύστημα torque vectoring, το οποίο θα «καθοδηγείται» μέσω ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού.
Lotus Eletre: Εντυπωσιακή
Η Lotus Eletre σχεδιάστηκε στο Lotus Technology Creative Centre (LTCC) στο Coventry, το οποίο αποτελεί τον «σχεδιαστικό κόμβο» της εταιρείας που εγκαινιάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια και τώρα απασχολεί 120 άτομα – τα σπορ αυτοκίνητα της μάρκας εξακολουθούν να σχεδιάζονται στα κεντρικά γραφεία της Lotus στο Hethel.
Οπτικά, το αυτοκίνητο έχει ένα δυναμικό παρουσιαστικό, με «ισχυρή» παρουσία και cub-forward σχεδίαση, μακρύ μεταξόνιο και πολύ κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το συμπαγές καπό που απηχεί, σύμφωνα με την Lotus, ουκ ολίγα στιλιστικά στοιχεία από μοντέλα του παρελθόντος με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική. Όπως συμβαίνει στην περίπτωση των Emira και Evija, ο αέρας διοχετεύεται κάτω από το μπροστινό άκρο του αυτοκινήτου βγαίνοντας μέσω δύο αεραγωγών στο καπό. Το «παρών» δίνουν επίσης αεραγωγοί πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών, πίσω από τους πίσω τροχούς και στην κορυφή της κολόνας D.
Στο πίσω μέρος, το φως πλήρους πλάτους είναι κόκκινο όταν το αυτοκίνητο κινείται – η απόχρωσή του μετατρέπεται σε πορτοκαλί ή πράσινη, υποδεικνύοντας τη φόρτιση της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, στην ουρά δεσπόζουν επίσης μια διαιρούμενη αεροτομή από ανθρακονήματα στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, με δυνατότητα ανάπτυξης σε τρία στάδια. Ιδιαίτερες είναι και οι 23άρες ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ ένα «σετ» ζαντών με διάμετρο 22 ίντσες θα είναι επίσης διαθέσιμες.
Οι τεχνολογίες της Lotus Eletre
Στο σώμα του ηλεκτρικού SUV της Lotus ξεχωρίζουν τόσο οι πτυσσόμενοι αισθητήρες lidar, που υποστηρίζουν χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και εκτείνονται από την κορυφή του παρμπρίζ και τους θόλους των τροχών, όσο και οι τρεις Electric Reverse Mirors, που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέπτες εντός και εκτός.
Στο εσωτερικό τα βλέμματα συγκεντρώνει η οθόνη των 15,1 ιντσών καθώς και η λεπτή φωτεινή λωρίδα/οθόνη που έχει πάχος μόλις 30 χλστ. και διατρέχει το πλάτος του ταμπλό προβάλλοντας βασικές λειτουργίες και ενδείξεις του οχήματος. Από εκεί και πέρα, προσφέρεται συνδεσιμότητα 5G, ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού καθώς και ένα πλήθος συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδηγήσης.
Η παραγωγή της Lotus Eletre
Η ηλεκτρική Lotus Eletre θα παράγεται κατ’ αποκλειστικότητα στην Κίνα, στην πόλη Wuhan, με έναν ρυθμό που αναμένεται να φτάσει τις 50.000 μονάδες σε ετήσια βάση.
Οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται, σύμφωνα με την Lotus, μέσα στο 2023.