Formula 1: Προεπισκόπηση Grand Prix ΗΠΑ
Με το ενδιαφέρον να εστιάζεται πλέον στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Formula 1 επιστρέφει στην Αμερικανική ήπειρο.
Το Πρωτάθλημα Οδηγών κρίθηκε στη Suzuka υπέρ του Max Verstappen και, κακά τα ψέματα, ο πρώτος είναι Πρωταθλητής, τον δεύτερο δεν τον θυμάται κανείς. Το ενδιαφέρον λοιπόν εστιάζεται πλέον στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όχι μόνο στους πρωταγωνιστές αλλά και στις 10 θέσεις, αφού εκεί κάθε θέση που κερδίζει μια ομάδα παίζει σημαντικό ρόλο στο μοίρασμα των εκατομμυρίων.
Οι παλινωδίες των αγωνοδικών οδήγησαν αρθρογράφους της Formula 1 σε όλο τον κόσμο να χαρακτηρίσουν ως «φάρσα» τα δύο τελευταία Grand Prix.
Στη μεν Σιγκαπούρη ο νικητής προέκυψε 2 ώρες αργότερα, ύστερα από μια «ποινή» που δεν ήταν ποινή αφού δεν επηρέαζε το αποτέλεσμα στο παραμικρό, στη δε Ιαπωνία ο Max Verstappen, 10 λεπτά μετά τον τερματισμό, δε γνώριζε ότι είναι και πάλι Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1.
Ο Πρωταθλητής δεν το γνώριζε, η ομάδα του δεν το γνώριζε, η επίσημη Formula 1 δεν το γνώριζε, οι θεατές και οι τηλεθεατές δεν το γνώριζαν, το γνώριζε μόνο η FIA. Τέτοια φιάσκο δεν αρμόζουν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και μάλιστα σε μια σεζόν στην οποία είδαμε αξιόλογες μάχες.
Τώρα λοιπόν που το «άγχος» της ανακήρυξης Πρωταθλητή Formula 1 2022 έφυγε από το προσκήνιο, ελπίζουμε να δούμε τέσσερις ωραίους αγώνες ως τη λήξη της σεζόν, όπου να μην τα θαλασσώσουν ξανά οι Αρχές του αθλήματος, αρχής γενομένης αυτή την Κυριακή από την Αμερική και το Austin του Τέξας.
Η Pirelli φέρνει φέτος τις τρεις μεσαίες γόμες της. Λέει ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής της: «Το COTA έχει ισορροπημένη χάραξη όσον αφορά τις απαιτήσεις που θέτει στα αυτοκίνητα και στα ελαστικά στους τομείς της ελκτικής πρόσφυσης, του φρεναρίσματος και των πλευρικών φορτίων. Κυρίως όμως είναι μια πίστα με συνεχή ροή που αγαπούν οι οδηγοί. Έχει κάποια απαιτητικά σημεία τα οποία δεν πρέπει να υποτιμήσει κανείς. Κάποια μέρη της στρώθηκαν με νέα άσφαλτο το 2020 ενώ πέρυσι έγιναν εργασίες για να εξομαλυνθούν οι ανομοιομορφίες που υποχρεώνουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος.»
Να σημειώσουμε ότι από γεωλογικής πλευράς, το έδαφος του Τέξας είναι μαλακό και αυτό μοιραία οδηγεί διαρκώς στην εμφάνιση ανομοιομορφιών στην άσφαλτο. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η οβάλ πίστα του Τέξας, όπου φιλοξενούνται αγώνες Indycar και NASCAR. Στον αγώνα του NASCAR μάλιστα είδαμε φέτος ακόμα και κλαταρίσματα από τις ανομοιομορφίες της πίστας.
Η μάχη κατά των ανομοιομορφιών λοιπόν στην πίστα του Austin είναι διαρκής. Συνεχώς θα φτιάχνονται καινούργιες λακκούβες και αναπηδήσεις και συνεχώς θα γίνονται έργα για την αντιμετώπισή τους.
Η δε εξεύρεση της χρυσής τομής στο ύψος του πατώματος, αρκετά ψηλό ώστε να επιτρέπει το ασφαλές πέρασμα από τις ανομοιομορφίες και αρκετά χαμηλό για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, αναμένεται να αποτελέσει την κυρίαρχη πρόκληση των ομάδων στη διάρκεια των δοκιμαστικών.
Όπως και στη Suzuka, στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών έχουν δοθεί 90 λεπτά, ώστε να δοκιμάσουν οι ομάδες τα νέα σλικ ελαστικά που εξελίσσει η Pirelli για το 2023. Τα λάστιχα αυτά στη διάρκεια των δοκιμών θα ξεχωρίζουν από τα φετινά καθώς δεν έχουν χρωματισμό σιρίτι.
Σε αντίθεση με τη Suzuka, όπου λόγω βροχής δε στάθηκε δυνατή η δοκιμή των ελαστικών, το δελτίου καιρού για το Austin προβλέπει καλοκαιρία όλο το τριήμερο, οπότε αναμένεται να προχωρήσουν κανονικά οι δοκιμές των νέων ελαστικών.
Μετά το πέρας των δοκιμών του Austin, οι ομάδες θα κάνουν τις παρατηρήσεις και θα υποβάλουν τις προτάσεις τους στην Pirelli ώστε να διαμορφωθούν οι γόμες που θα δοκιμαστούν στο Abu Dhabi τον Νοέμβριο, από τις οποίες θα προκύψουν τα ελαστικά του 2023.
Σημειώνουμε το έντονο παρασκήνιο των προηγούμενων ημερών, καθώς διέρρευσε στο BBC η επιστολή του Zak Brown της McLaren προς την FIA, με την οποία εκφράζει την άποψη ότι η υπέρβαση του ορίου εξόδων από την Red Bull κατά το 2021 αποτελεί «εξαπάτηση» που πρέπει να αντιμετωπισθεί με ουσιαστικές ποινές.
Εν τω μεταξύ, η Αμερικανική ομάδα της Haas ανακοίνωσε ότι βρήκε από το 2023 και πέρα εύπορο χορηγό, την MoneyGram, και αυτό αναμένεται να αλλάξει αρκετά τις ισορροπίες, αφού πρόκειται για μια ευέλικτη ομάδα που έχει αποδείξει ότι μπορεί να αξιοποιεί τα έσοδά της.
Παράλληλα, ο νέος χορηγός ανοίγει ενδεχόμενα τον δρόμο στη Haas για την πρόσληψη ενός ταλαντούχου οδηγού, με υψηλό κασέ. Ακούγεται λοιπόν το όνομα του Daniel Ricciardo ως πιθανού αντικαταστάτη του Mick Schumacher.
Στο FP1 πρόκειται να κάνουν το ντεμπούτο τους ο 2ος στη βαθμολογία της Formula 2 Theo Pourchaire, με Alfa Romeo, ο 3ος στην ίδια βαθμολογία Logan Sargeant, με Williams, ο Πρωταθλητής Indycar 2021 Alex Palou, με McLaren και ο πρώην Πρωταθλητής Formula 3 Robert Shwartzman, με Ferrari.
Αναμένεται ρεκόρ θεατών, που θα ξεπεράσουν τις 400.000 στη διάρκεια του τριημέρου, το οποίο διανθίζεται επίσης με αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων Formula 1 και πολλές εμφανίσεις καλλιτεχνών κάθε βράδυ.
Σε ώρα Κύπρου, το FP1 εκκινεί στις 22:00 (10 το βράδυ) της Παρασκευής 21/10/2022, το FP2 στις 01:00 μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 22/10/2022 και το FP3 στις 22:00 (10 το βράδυ) του Σαββάτου. Οι κατατακτήριες εκκινούν στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής 23/10/2022 και το Grand Prix των ΗΠΑ την Κυριακή στις 22:00 (10 το βράδυ).
Δείτε ακόμη: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16