«Ηλεκτρίζει» η νέα Rolls-Royce Spectre
Η νέα Rolls-Royce Spectre είναι τα πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Βρετανού κατασκευαστή που υπόσχεται μηδενικές εκπομπές και συμπεριφορά ανάλογη του ονόματος του δημιουργού της.
Ακόμα και η Rolls-Royce ενστερνίζεται το ηλεκτρικό δόγμα της εποχής μας παρουσιάζοντας σήμερα με πάσα επισημότητα τη νέα Spectre, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιστορία της βρετανικής μάρκας που ξεπερνά τον έναν αιώνα.
Η νέα Spectre, η οποία βασίζεται στην αλουμινένια πλατφόρμα Architecture of Luxury της Rolls-Royce (σ.σ.: καμία σχέση με τις αντίστοιχες αρχιτεκτονικές της «μαμάς» BMW) έρχεται στο φως 11 χρόνια μετά την αποκάλυψη του ηλεκτρικού πρωτοτύπου 102EX που με τη σειρά του «πατούσε» στο δάπεδο της Phantom VII. Ωστόσο, το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής των Βρετανών δεν υιοθετεί στοιχεία από το συγκεκριμένο, one-off concept car της εταιρείας.
Όπως είναι προφανές, η νέα Spectre είναι ένα Ultra-Luxury Electric Super Coupe και σχεδιαστικά είναι αναμφισβήτητα μια «τυπική» Rolls-Royce, χάρη στη διευρυμένη και φωτιζόμενη μάσκα χρωμίου (σ.σ.: η πιο φαρδιά που έχει εγκαταστήσει ποτέ η εταιρεία), τις αρθρωτές στο πίσω μέρος πόρτες και τους λεπτούς προβολείς LED. Ωστόσο, το εμπρός τμήμα ειναι ελαφρώς πιο στρογγυλεμένο απ’ ότι συνηθίζει ο Βρετανός κατασκευαστής, γεγονός που χαρίζει στη νέα Spectre έναν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,25. Για το λόγο αυτό, το Spirit of Ecstasy, σήμα κατατεθέν της Rolls-Royce, έχει επανασχεδιαστεί διακριτικά για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπό του στη ροή του αέρα πάνω από το καπό.
Χάρη στις διόλου ευκαταφρόνητες διαστάσεις της (ΜήκοςxΎψοςxΠλάτος: 5.435×2.080×1.559, μεταξόνιο: 3.210 μ.), η νέα Spectre ζυγίζει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 2.975 κιλά, παρά την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο πλαίσιό της, το οποίο έχει να επιδείξει μια ενισχυμένη κατά 30% ακαμψία. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι τα υλικά ηχομόνωσης που ενσωματώνει το αμάξωμα της Spectre υπερβαίνουν σε βάρος τα 700 κιλά.
Στο εσωτερικό, η Spectre είναι εντυπωσιακά ευρύχωρη, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, αλλά συνάμα διακοσμημένη με μια σειρά από περίπλοκα και τεχνολογικά προηγμένα μοτίβα εμπνευσμένα από τον νυχτερινό ουρανό. Τα προαιρετικά πάνελ θυρών Starlight, για παράδειγμα, περιέχουν 5.876 μικροσκοπικά φώτα LED που αντιπροσωπεύουν τα… αστέρια, ενώ ο διαδραστικός πίνακας μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού εμφανίζει το όνομα του αυτοκινήτου που περιβάλλεται από ένα σύμπλεγμα περισσότερων από 5.500 εικονιδίων αστεριών όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Η νέα Spectre εφοδιάζεται με μια νεότερη εκδοχή της ανάρτησης Planar Suspension της Rolls-Royce που είδαμε στην Ghost, η οποία χρησιμοποιεί μια σειρά από επεξεργαστές υψηλής ταχύτητας για την παρακολούθηση της κατάστασης του δρόμου προκειμένου να προσφέρει μια… μαγική ποιότητα κύλισης που άλλωστε αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Rolls-Royce. Αυτή η ανάρτηση μπορεί να αποσυνδέσει αυτόματα τις αντιστρεπτικές δοκούς, για να επιτρέψει σε κάθε τροχό να ενεργεί ανεξάρτητα, αλλά και να σκληραίνει τα αμορτισέρ στην πιο επιθετική οδήγηση.
Προς το παρόν, η Rolls-Royce δεν ανακοινώνει τα πλήρη τεχνικά στοιχεία της νέας Spectre καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ακόμα το τελικό στάδιο πιστοποίησης – η εμπορική του διάθεση αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη περίπου του 2023. Ωστόσο, το εργοστάσιο ανακοινώνει ήδη ότι η εκτιμώμενη αυτονομία της Spectre με μια φόρτιση της μπαταρίας των 120 kWh θα φτάνει τα 520 χλμ., με τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης να ανέρχεται στα 430 kW (585 ίπποι) και τα 900 Nm. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, το «0-100» θα ολοκληρώνεται σε περίπου 4,5 δλ.