Luca de Meo: Αργεί η εξίσωση τιμών ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα
Ο Luca de Meo, CEO της Renault, δεν προσβλέπει σε εξίσωση τιμών ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα. Τουλάχιστον σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δεν βλέπει την εξίσωση των τιμών πώλησης ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης να επιτυγχάνεται σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα.
«Δεν βλέπω αυτή την εξίσωση να πλησιάζει», είπε στους δημοσιογράφους ο CEO της Renault στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Παρίσι.
Ο Luca de Meo είπε ότι πριν από 8 χρόνια η βιομηχανία ανέμενε ότι το κόστος των μπαταριών θα μειωνόταν στα 100 δολάρια ανά kWh μέσα σε 5 χρόνια, κάτι όμως που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί.
Μολοταύτα, με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό της, η Renault σχεδιάζει να γίνει μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη έως το 2030, πέντε χρόνια πριν από την προβλεπόμενη απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ΕΕ.
«Κατευθυνόμαστε προς τα εκεί, αλλά τελικά θα είναι η αγορά και οι πελάτες εκείνοι που θα αποφασίσουν». δήλωσε χαρακτηριστικά ο Luca de Meo.
Η γαλλική εταιρεία έχει προγραμματίσει να λανσάρει το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025, δύο μικρά μοντέλα που αποτελούν την «ηλεκτρική αναβίωση» δύο εμβληματικών μοντέλων της.
Ο ισχυρός άνδρας της Renault δήλωσε στο Παρίσι ότι η ηλεκτρική πλατφόρμα των δύο αυτών οχημάτων κοστίζει 30%-35% λιγότερο από εκείνη που υιοθετείται σήμερα από το Megane E-Tech. Παρόλα αυτά, η τιμή των ηλεκτρικών R4 και R5 θα παραμείνει σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με αντιστοίχου μεγέθους αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Μπορώ να έχουμε καλύτερη χημεία μπαταριών και καλύτερα ηλεκτρονικά ισχύος, αλλά αυτά τα κέρδη θα εξαφανιστούν όταν η τιμή του κοβαλτίου διπλασιαστεί σε μόλις έξι μήνες», δήλωσε ο Luca de Meo.
Επί του παρόντος, οι πρώτες ύλες αποτελούν περίπου το 80% του κόστους μιας μπαταρίας, είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault.
«Από περιβαλλοντική άποψη, το να έχεις οχήματα με μπαταρίες 150 kWh έως 200 kWh είναι απλώς περιβαλλοντική ανοησία», προσέθεσε ο ιταλικής καταγωγής μάνατζερ του γαλλικού ομίλου.
Σύμφωνα με τον Luca de Meo, η δημιουργία καλύτερων υποδομών φόρτισης θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το μέγεθος της μπαταρίας – και συνεπώς την τιμή – των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων.