Μου αρέσει!
Οδηγώντας, αναρωτιέσαι για τις προτεραιότητες και σχολιάζεις ποιο αυτοκίνητο σου αρέσει συνολικά, τι σε χαλάει κατά περίπτωση, και το σύνηθες «ούτε κρύο ούτε ζέστη» και, ακόμα παραπέρα, «είναι σαν να το έχω οδηγήσει ξανά».
Σπάνια εκπλήσσεσαι δυσάρεστα πλέον, όπως όλο και λιγότερο ευχάριστα. Ξεπερνάς το θετικό σοκ των επιταχύνσεων με ρεύμα τύπου Tesla Performance, που και στρίβει όταν μπορείς να οδηγείς, και δεν πιέζεις αναζητώντας ελαττώματα.
Αντίστοιχα, αναρωτιέσαι -θετικά έκπληκτος- για την αυτονομία των Kona, Niro, σε σημείο που να θεωρείς τις ενδείξεις λανθασμένες και να ανησυχείς… Απίστευτες τιμές, ακόμα και όταν πηγαίνεις γυρεύοντας και πιέζεις ώστε να αποδείξεις ότι απέχουν από τις τιμές του κατασκευαστή. Τις επαληθεύεις, και εδώ έχεις να κάνεις με έναν τίμιο Κορεάτη. Απογοητεύεσαι που τα κουκλιά όπως το «208» και το DS, που όμως ανανεώνονται, έχουν μικρή αυτονομία, ό,τι ισχύει και για τα Mini και για το αντίστοιχο Honda e. Χαλάλι η υψηλή τιμή, αλλά με κάτω από 200 χλμ. range ακόμα και αν προσεκτικά, ξεπερνάει και τους δημιουργούς.
Αντίστοιχα, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά και για την αυτονομία των plug-in, ακόμα και αν βρεις και αξιοποιήσεις τις υψηλές ιπποδυνάμεις του συνδυασμού. Είναι γεγονός πως λειτουργούν εξαιρετικά, και με υπομονή αξιοποιείς το ρεύμα στην πόλη. Μάλιστα, τα βάζεις με τον εαυτό σου, αφού τεμπελιάζεις και δε φορτίζεις και σε αγαπημένα που σε προκαλούν με τη συμπεριφορά τους, όπως τα plug-in Cupra Formentor και «3008» και «308» – ειδικά τα δύο χάτσμπακ, που πάνε αέρα και χάρη στο πλαίσιο και στο κιβώτιο, χωρίς την έξτρα ιπποδύναμη.
Σήμερα
Ενώ αναμένεις την X1 και μια Tonale με ακόμα πιο ισχυρό κινητήρα, θέλεις να οδηγήσεις και εκτός δρόμου την Corolla Cross με τον 2λιτρο hybrid. Όπως και στο C-HR, έχεις χαμηλή κατανάλωση εντός της πόλης και, το κυριότερο, δεν εκτοξεύεται εκτός, όπως τότε με εκείνα τα Lexus RX.
Όλοι ψάχνουν ένα Yaris Cross, αλλά είναι τόσο καλά δομημένος ο μηχανισμός της Toyota Ελλάς, που μπορείς να αποκτήσεις με 30 χιλ. αυτό το μικρότερο RAV και να απολαύσεις τα ατού που ξεπερνούν την αναμενόμενη αξιοπιστία. Ο επιμένων νικά εδώ, και δεν πίστεψαν και πιστεύουν τυχαία στο after sales, όπως τα σύγχρονα χρόνια και στη hybrid τεχνολογία. Προσφέρουν λοιπόν τα ατού τους με έντιμο τιμοκατάλογο, σπαζοκεφαλιά για τους ανταγωνιστές τους.
Ο ειδικός Τύπος τυχερός που διδάχτηκε «Τογιοτισμό», ενώ εμείς εδώ σε 4Τ τους οφείλουμε το «Γίνε Πρωταθλητής», και σήμερα αυτή η ομάδα στηρίζει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, εκτοξεύοντας και τα συναισθήματα στο πιστό κοινό τους, που ξεπερνάει σε όγκο τον ανταγωνισμό. Άλλωστε, η Toyota δε συμμετέχει τυχαία σε WRC και WEC, ενώ σε επίπεδο παραγωγής η σειρά GR απευθύνεται και στον petrolhead με ευφυή τρόπο…
Τέτοιες ημέρες
Περί hybrid έκφρασης η συζήτηση και, αφού κάθεσαι εξαιρετικά -προτεραιότητά μας δοκιμάζοντας-, ανακαλύπτεις ότι το νέο Honda Civic που δοκιμάσαμε είναι επιτέλους γνήσιο Honda. Με ό,τι αυτό σημαίνει για εμάς τους παλιούς. Γενιές που ανδρωθήκαμε παρακολουθώντας το σόου της Honda στην F1, και όχι μόνο. Άλλωστε, όπως σχολιάζουν αναλυτές, αν αυτόν τον Ιάπωνα κατασκευαστή εκπροσωπούσε στη χώρα μας το εργοστάσιο, η αγορά μας θα ήταν διαφορετική. Κατασκευαστής, στο παρελθόν αριστούχος και σε επικοινωνία, έργο του αείμνηστου Γιώργου Παππά, που δημιουργούσε αποτελεσματικά με πενιχρά μέσα, αλλά με σεβασμό στα Μέσα και στους ανθρώπους τους.
Ας απομονώσουμε λοιπόν τα αντικειμενικά κριτήρια, ειδικά όταν πρόκειται για το Civic, που έχει τη σημασία του ως ιστορία και ως προοπτική.
Νέο Honda Civic
Επιτέλους, είναι όμορφο φλερτάροντας με τα όρια του κλασικού. Σε σύγχρονη εφαρμογή, με 5θυρο, περίπου χάτσμπακ αμάξωμα. Στις οριακά σωστές εξωτερικές διαστάσεις για το ελληνικό περιβάλλον.
Το εσωτερικό λάμπει και, αφού τα απαραίτητα είναι σωστά δομημένα, είναι η εξαιρετική θέση οδήγησης που σε προκαλεί να μετακινηθείς. Αθόρυβο, με τα όργανα να κρατούν το μάτι και να ερεθίζουν τον εγκέφαλο, δίνοντας τα σωστά μηνύματα σε σωστό χρόνο.
Η συνέχεια από την ουσία κάθε δοκιμής, παραδοσιακά συνδεδεμένη με την οδική συμπεριφορά. Με την άνεση της ανάρτησης στην πόλη, που επιβάλλεται να ανταποκρίνεται εκτός. Όπου και αξιοποιείς ένα ευρωπαϊκό σύστημα διεύθυνσης, γάντι με τον 2λιτρο κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο. Σταυροκοπιέσαι και χαμογελάς. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό σύνολο που το κοιτάς με ενδιαφέρον, το απολαμβάνεις οδηγώντας, ενώ αναστατώνει και τις αναμνήσεις σου. Φορτωμένες με VTEC και άλλα σημαντικά στοιχεία.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο Honda, που επιτέλους προκαλεί και τον πιστό της ευρωπαϊκής σχολής, και αυτή η φιλοσοφία της Honda έχει ρίζες με το Accord τη δεκαετία του 1980. Απομονώνεις λοιπόν τον τιμοκατάλογο, το κατατάσσεις ψηλά, από το πώς πατάει και το πώς ανταποκρίνεται στις εντολές. Εγκρίνεις τους χώρους, χαμογελάς και ψιθυρίζεις: «επιτέλους».
Η Honda, διαχρονικά με στοιχεία Alfa και με σημαία την ιαπωνική της ποιότητα, θέλεις ως «αρμόδιος» να είναι πρωταγωνιστής. Όπως είναι το νέο Civic, και ας φαίνεται περιθωριακό λόγω κυβισμού και τελικής τιμής με το πλήρες πακέτο που του ταιριάζει.
Επιτέλους, αξιολογείς όπως άλλοτε, και αφήνεις τον αγοραστή να το κατατάξει με τις δυνατότητες απόκτησης και μέσω leasing.
Κακά τα ψέματα
Με αυτοκίνητα όπως το Civic και τις αντίστοιχες προτάσεις της Stellantis, σχολιάζεις: «Φτάνει με τα SUV!». Ανάγκη, ως θεραπεία και της ψυχής, η επιστροφή στο «οδηγώ και απολαμβάνω από χαμηλά»._ Σ. Χ.