Skoda RS: Μια διαχρονική ιστορία επιτυχίας
Πλησιάζουν τα 50 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση της ονομασίας RS για λογαριασμό της Skoda και αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για έναν λεπτομερή απολογισμό.
RS: Αυτά τα δύο γράμματα είναι συνώνυμα με το «Rally Sport» και τις υψηλές επιδόσεις για τα μοντέλα της Skoda για σχεδόν 50 χρόνια. Η Τσέχικη εταιρεία ετοιμάζεται να παραμείνει στην τροχιά των επιτυχιών της στην κατηγορία Rally2 με το Fabia RS Rally2, το νεότερο μέλος της οικογένειας RS της Skoda. Από το 2000, η ονομασία RS χρησιμοποιείται επίσης για να υποδηλώσει τα σπορ μοντέλα παραγωγής της εταιρείας. Η τρέχουσα γκάμα μοντέλων RS περιλαμβάνει τα Octavia RS και Octavia RS iV με plug-in υβριδικό σύστημα, καθώς και το Kodiaq RS SUV, όπως και το πλήρως ηλεκτρικό Enyaq Coupe RS iV. Τα μοντέλα RS καταδεικνύουν τη θέση της Skoda ότι τα οχήματα παραγωγής και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούν να επωφελούνται από την αμοιβαία μεταφορά τεχνολογίας μεταξύ τους.
RS – «made in Mladá Boleslav»
Αποτελώντας τη συντομογραφία του «Rally Sport», η Skoda εισήγαγε για πρώτη φορά την ονομασία «RS» στα πρωτότυπα για αγώνες ράλλυ Skoda 180 RS και 200 RS το 1974. Η Skoda παρουσίασε το θρυλικό 130 RS το 1975, το οποίο εξακολουθεί να κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της εταιρείας, λόγω των πολυάριθμων επιτυχιών του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εξελιγμένο για συμμετοχή σε αγώνες, το δίθυρο κουπέ που βασιζόταν στο μοντέλο της σειράς ŠKODA 110 R, ζύγιζε μόλις 720 κιλά χάρη στην ελαφριά κατασκευή του, με τμήματα αμαξώματος κατασκευασμένα από αλουμίνιο (στην οροφή και στο εξωτερικό κάλυμμα των θυρών) και πλαστικό GRP ενισχυμένο με ίνες γυαλιού (στα φτερά και στο μπροστινό καπό). Μέχρι το 1983, το πισωκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1,3 λίτρων και 140 ίππων είχε γιορτάσει πολλές επιτυχίες στις διεθνείς πίστες και στις ειδικές διαδρομές αγώνων ράλλυ. Το 1977, το ŠKODA 130 RS, που έγινε γνωστό και ως η «Porsche της Ανατολής», τερμάτισε πρώτο και δεύτερο στην κατηγορία του στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ κέρδισε επίσης την κατηγορία του και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Στους αγώνες πίστας, κέρδισε την πρώτη θέση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981.
Το FABIA RS Rally2 υπενθυμίζει τις επιτυχίες του 130 RS
Αρχίζοντας από το όνομα, το τρέχον FABIA RS Rally2 έρχεται να ανακαλέσει μνήμες από τις επιτυχίες του 130 RS και να επαναφέρει τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων στους αγώνες ράλλυ. Ο διάδοχος του FABIA Rally2 evo, του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου ράλλυ στην κατηγορία του, επωφελείται από την καλύτερη αεροδυναμική στην κατηγορία του τρέχοντος μοντέλου παραγωγής τέταρτης γενιάς του FABIA καθώς και από το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμά του. Ο νέος turbo κινητήρας 1,6 λίτρων βασίζεται στον 2.0 TSI της σειράς κινητήρων EA888 που η ŠKODA τοποθετεί επίσης στα OCTAVIA RS και KODIAQ RS.
Best-seller OCTAVIA: Το πρώτο μοντέλο παραγωγής RS
Για περισσότερες από δύο δεκαετίες, η ŠKODA χρησιμοποιεί επίσης την ονομασία RS και για τις σπορ εκδόσεις υψηλών επιδόσεων ορισμένων μοντέλων παραγωγής. Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της το 2000, η ŠKODA OCTAVIA RS διέθετε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων 132 kW (180 hp), σπορ ανάρτηση και εντυπωσιακή πίσω αεροτομή. Ήταν αρχικά διαθέσιμο ως sedan, ενώ δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε και η έκδοση COMBI. Έκτοτε, η ŠKODA προσφέρει σταθερά εκδόσεις RS και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος της OCTAVIA. Η δεύτερη γενιά OCTAVIA RS που παρουσιάστηκε το 2005, ήρθε με κινητήρα βενζίνης 2.0 TFSI που απέδιδε 147 kW (200 ίππους). Επιπλέον, η γκάμα επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει έναν κινητήρα ντίζελ 2,0 λίτρων 125 kW (170 hp). Η πρώτη φορά που ο 2.0 TDI των 135 kW (184 ίππων) ήταν διαθέσιμος σε συνδυασμό με τετρακίνηση ήταν στην τρίτη γενιά OCTAVIA RS που κυκλοφόρησε το 2013. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα 2.0 TSI αυξήθηκε από την αρχική 162 kW (220 ίππων) και ανέβηκε στα 180 kW (245 hp) κατά τη διάρκεια παραγωγής του μοντέλου. Η τέταρτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2020 έφερε μαζί της και την πρώτη OCTAVIA RS iV με plug-in υβριδικό σύστημα, προσφέροντας συνδυασμένη ισχύ 180 kW (245 hp).
Δείτε εδώ: USA GP preview - Όλα ξεκίνησαν με ντουφεκιές και καταναγκαστικά έργα | Speedzone Podcast EP17
Η ανάπτυξη των μοντέλων της γκάμας RS
Μετά την πρώτη επιτυχία της OCTAVIA RS, η ŠKODA επέκτεινε την οικογένεια RS το 2003 για να συμπεριλάβει το FABIA RS, με κινητήρα 1,9 TDI με ισχύ 96 kW (130 hp). Το 2010, η εταιρεία λάνσαρε την παραλλαγή RS της δεύτερης γενιάς FABIA. Ο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων των 132 kW (180 hp) είχε διπλή υπερτροφοδότηση μέσω συμπιεστή και τούρμπο, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα κιβώτιο DSG 7 σχέσεων στην μετάδοση. Το FABIA RS ήταν επίσης διαθέσιμο ως COMBI για πρώτη φορά. Το KODIAQ RS, που κυκλοφόρησε το 2018, έγινε το πρώτο SUV στην οικογένεια ŠKODA RS. Το επταθέσιο μοντέλο αρχικά εφοδιαζόταν με τον biturbo 2.0 TDI, αποδίδοντας 176 kW (240 hp). Μετά την ανανέωση του μοντέλου του 2021, το KODIAQ RS εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI 180 kW (245 hp). Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RS της μάρκας, το ENYAQ COUPÉ RS iV, μπήκε στην γκάμα της μάρκας το 2022. Με συνδυασμένη ισχύ συστήματος 220 kW (299 hp)*, είναι αυτή τη στιγμή το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής της ŠKODA. Και στο άμεσο μέλλον, η ŠKODA θα προσθέσει ακόμα ένα μοντέλο στην οικογένεια RS.
ENYAQ COUPÉ RS iV – Το σημερινό κορυφαίο μοντέλο RS της ŠKODA
Στην κορυφή της τρέχουσας γκάμας των μοντέλων της εταιρείας, το ENYAQ COUPÉ RS iV προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του Crystal Face με 131 LED που φωτίζουν τις κάθετες νευρώσεις της μάσκας της ŠKODA καθώς και μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων. Αυτοί έχουν την ικανότητα να επιταχύνουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RS της ŠKODA από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 180 km/h.
Τα Design Selections RS Lounge και RS Suite είναι διαθέσιμα για το εσωτερικό του ENYAQ COUPÉ RS iV. Τα μαύρα καθίσματα της σχεδιαστικής επιλογής RS Lounge είναι επενδυμένα με μικροϊνες Suedia και διαθέτουν διάκοσμο και ραφές σε πράσινο lime χρώμα. Στο ίδιο χρώμα είναι και οι ραφές στο θερμαινόμενο δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που φέρει το σήμα RS. Το μαύρο Suedia με διακοσμητικές ραφές εμφανίζεται επίσης και στο ταμπλό. Η προαιρετική Design Selection RS Suite προσθέτει οπτικά στοιχεία με μαύρο διάτρητο δέρμα, γκρι διακοσμητικά στοιχεία και ραφές, που εμφανίζονται όχι μόνο στα καθίσματα αλλά και στο σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Το ταμπλό με δερμάτινη εμφάνιση έχει και αυτό εξωτερικές ραφές σε όμορφη αντίθεση.
SKODA OCTAVIA RS: Το σπορ best seller
Το OCTAVIA RS τέταρτης γενιάς είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, diesel και, για πρώτη φορά, σε plug-in υβριδική έκδοση. Σπορ μοντέλο που προσφέρεται ως Sedan ή Combi και με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, με απόδοση που φθάνει έως τα 180 kW (245 hp). Διατίθεται με αποκλειστικές μαύρες πινελιές της γκάμας RS στο αμάξωμα και στο εσωτερικό
Το OCTAVIA RS προανήγγειλε την επιτυχία των μοντέλων RS της ŠKODA το 2000. Έκτοτε, η Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει πάντα μια έκδοση RS του best seller της σε κάθε γενιά μοντέλων, είτε ως Sedan είτε ως Combi. H γκάμα των κινητήριων μονάδων είναι πιο διαφοροποιημένη από ποτέ, περιλαμβάνοντας κινητήρες βενζίνης και diesel, καθώς και plug-in υβριδική έκδοση, σε συνολικά πέντε συνδυασμούς κινητήρων και μετάδοσης.
Για την τέταρτη γενιά του μοντέλου, τρεις επιλογές κινητήρα και πέντε συνδυασμοί κινητήρα-μετάδοσης είναι διαθέσιμες για το ŠKODA OCTAVIA RS για πρώτη φορά. Το OCTAVIA RS με βενζινοκινητήρα 2.0 TSI αποδίδει 180 kW (245 hp) και διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων. Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το OCTAVIA RS επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 250 km/h. Η ισχύς του 2.0 TDI στην τρέχουσα γενιά του μοντέλου είναι 147 kW (200 hp) σε συνδυασμό με ένα DSG 7 σχέσεων στάνταρ. Το OCTAVIA RS 2.0 TDI διατίθεται προαιρετικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή σε όλους τους τροχούς. Για πρώτη φορά, η ŠKODA προσφέρει επίσης το μοντέλο με plug-in υβριδική κίνηση. Ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI και ένας ηλεκτροκινητήρας παράγουν συνδυασμένη ισχύ συστήματος 180 kW (245 hp) για το OCTAVIA RS iV, με ένα 6-τάχυτο DSG που μεταδίδει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.
Η χαρακτηριστική μάσκα της Skoda με γυαλιστερές μαύρες πινελιές
Μια σειρά από οπτικές διαφοροποιήσεις και διακοσμητικά στοιχεία ξεχωρίζουν το ŠKODA OCTAVIA RS ως το σπορ μοντέλο στην κορυφή της γκάμας. Η μάσκα της ŠKODA και οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο πλαστικό, ενώ η πίσω ποδιά διαθέτει κόκκινο ανακλαστήρα σε όλο το πλάτος του οχήματος, αναδεικνύοντας το πραγματικό στυλ RS. Εκτός από το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση, που διατίθεται στάνταρ, υπάρχει σπορ ανάρτηση η οποία ενισχύει τη δυναμική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι 15 χιλιοστά χαμηλότερα. Ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου DCC διατίθεται προαιρετικά.
Σπορ εσωτερικό και έξτρα ασφάλεια με κεντρικό αερόσακο
Το μαύρο χρώμα και το carbon φινίρισμα κυριαρχούν στο εσωτερικό του OCTAVIA RS. Το τριάκτινο, πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με φινίρισμα από διάτρητο δέρμα φέρει το λογότυπο RS. Τα μπροστινά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα διατίθενται στάνταρ και είναι επενδυμένα με μαύρο ύφασμα. Οι κόκκινες ή γκρι ραφές προσθέτουν μια πολύχρωμη αντίθεση, τόσο στα καθίσματα όσο και στο ταμπλό. Εργονομικά σπορ καθίσματα με μικροΐνες Suedia και δερμάτινη επένδυση, ρύθμιση βάθους καθίσματος και λειτουργία μασάζ είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Ένας καινοτόμος κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα αποτρέπει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους σε περίπτωση ατυχήματος, ειδικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
SKODA KODIAQ RS: Το πρώτο SUV στην οικογένεια RS
Το 2018, η ŠKODA παρουσίασε το KODIAQ RS – το πρώτο SUV στην οικογένεια RS – με κινητήρα biturbo diesel 176 kW (240 hp). Το αυτοκίνητο έδειξε τις σπορ φιλοδοξίες του εκείνη την εποχή σημειώνοντας ρεκόρ γύρου για την κατηγορία των επταθέσιων SUV στο θρυλικό Nürburgring-Nordschleife. Μετά την ανανέωση του μεγάλου SUV το 2021, το KODIAQ RS είναι ακόμα πιο σπορ και πιο αποτελεσματικό. Ο τρέχων βενζινοκινητήρας 2.0 TSI έχει απόδοση 180 kW (245 hp) και είναι περισσότερο από 60 κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του.
Το καλοκαίρι του 2018, πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην αγορά, το ŠKODA KODIAQ RS ολοκλήρωσε έναν γύρο του Nürburgring-Nordschleife μήκους 20.832 χιλιομέτρων σε μόλις 9:29.84 λεπτά – χρόνος ρεκόρ για το επταθέσιο μοντέλο που έδειξε πόσο σπορ μπορεί να γίνει ένα μεγάλο SUV. Το πρώτο SUV της οικογένειας RS της ŠKODA χρησιμοποιούσε έναν biturbo diesel 2,0 λίτρων, τον πιο ισχυρό κινητήρα ντίζελ στην ιστορία της μάρκας με ισχύ 176 kW (240 hp). Ως στάνταρ, εφοδιαζόταν με ένα 7-τάχυτο κιβώτιο DSG που μετέδιδε την μέγιστη ροπή των 500 Nm και στους τέσσερις τροχούς. Από το 2021, το KODIAQ RS εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI που παράγει 180 kW (245 hp). Η νέα κινητήρια μονάδα είναι πάνω από 60 κιλά ελαφρύτερη από την προκάτοχό της, ενώ το νέο 7τάχυτο DSG εξοικονομεί επιπλέον 5,2 κιλά. Αυτό κάνει το τετρακίνητο SUV ακόμη πιο δυναμικό στην οδήγηση και βελτιώνει την απόδοσή του. Είναι ενδεικτικό ότι το KODIAQ RS επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 234 km/h. Η σπορ οδηγική συμπεριφορά υποστηρίζεται επίσης από σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση ως στάνταρ εξοπλισμό, σε συνδυασμό με το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC. Ενώ και η ηχητική παρουσία του κινητήρα είναι ιδιαίτερα πληθωρική χάρη στο σύστημα Dynamic Sound Boost.
SKODA FABIA RS Rally2: O πρωταγωνιστής της κατηγορίας αναβαθμίζεται
Το ŠKODA FABIA RS Rally2 βασίζεται στην τέταρτη γενιά του FABIA. Η ŠKODA Motorsport ανέπτυξε το αυτοκίνητο για αγώνες ράλλυ από την αρχή, βασιζόμενη στις πολλές αναβαθμίσεις που έγιναν στο μοντέλο παραγωγής. Για παράδειγμα, το FABIA RS Rally2 διαθέτει ένα εξαιρετικά αποδοτικό αεροδυναμικό πακέτο. Η ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή παράγει σχεδόν διπλάσια κάθετη δύναμη από τον προκάτοχό του. Η κατανομή βάρους έχει επίσης βελτιστοποιηθεί και στο FABIA RS Rally2. Παράλληλα το νέο αυτοκίνητο διαθέτει έναν πρόσφατα εξελιγμένο κινητήρα που βασίζεται στον 2.0 TSI από τη σειρά κινητήρων EA888. Με την πρώτη ματιά, η νέα βαφή Mamba Green της ŠKODA Motorsport έρχεται σε αντιστοιχία με τα μοντέλα παραγωγής RS OCTAVIA RS και Enyaq Coupe RS iV.
Το Skoda Fabia RS Rally2 εισάγει την εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα της τέταρτης γενιάς του FABIA στους αγώνες ράλλυ. Η αγωνιστική έκδοση διατηρεί τους επίπεδους, έντονα τραβηγμένους μπροστινούς προβολείς του οχήματος παραγωγής, οι οποίοι εκτείνονται στη μεγάλη, εξαγωνική μάσκα της ŠKODA. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα δημιουργούν μία έντονη και άμεσα αναγνωρίσιμη οπτική εντύπωση χάρη στην τεχνολογία LED που χρησιμοποιούν. Οι πλευρικές αεροδυναμικές «κουρτίνες» στον μπροστινό προφυλακτήρα και οι γραμμές της τσεχικής σημαίας στις εμπρός πόρτες αποτελούν επίσης μία σχεδιαστική αναφορά στο μοντέλο παραγωγής του Fabia. Η βαφή Mamba Green προσθέτει έναν οπτικό παραλληλισμό με το Octavia RS και το Enyaq Coupe RS iV.
Η νέα πίσω πτέρυγα δημιουργεί σχεδόν διπλάσια κάθετη δύναμη
Το Fabia RS Rally2 αντλεί σημαντικά τεχνολογικά πλεονεκτήματα από το μοντέλο παραγωγής. Ο καλύτερος συντελεστής οπισθέλκουσας στην κατηγορία αποτελεί ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για τους ειδικούς της ŠKODA Motorsport έτσι ώστε να αναπτύξουν το εξαιρετικά αποδοτικό αεροδυναμικό πακέτο. Χάρη στη σχολαστική σημασία στη λεπτομέρεια, έχει προστεθεί μία πρόσφατα εξελιγμένη πίσω αεροτομή η οποία παράγει σχεδόν διπλάσια κάθετη δύναμη σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Αυτό προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στην πίστα, καθώς η μεγαλύτερη κάθετη δύναμη δημιουργεί τις προϋποθέσεις για υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές. Το FABIA RS Rally2 επωφελείται επίσης από τις κουρτίνες αέρα εμπρός που είναι στάνταρ στην κατηγορία. Μαζί με το splitter στον μπροστινό προφυλακτήρα, εξασφαλίζουν βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση στο εμπρός μέρος, καθώς και ταχύτερη ροή αέρα και χαμηλότερη πίεση κάτω από το όχημα.
Νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων, σχεδιασμένος να λειτουργεί με 100% βιώσιμα καύσιμα
Το FABIA RS Rally2 τροφοδοτείται από έναν ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα με κυβισμό 1.620 cc. Ο νέος αυτός κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και νέο υπερσυμπιεστή και έχει αναπτυχθεί πρόσφατα με βάση τον 2.0 TSI της σειράς κινητήρων EA888, αποδίδοντας περίπου 214 kW (289 hp). Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η μέγιστη ροπή των 430 Nm του FABIA RS Rally2 είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύτερο φάσμα στροφών του κινητήρα και συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 5 ταχυτήτων το οποίο κατανέμει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 82,5 λίτρων είναι κατασκευασμένο από πλαστικό το οποίο είναι ανθεκτικό στην κρούση και είναι εξοπλισμένο με νέα βαλβίδα ασφαλείας εξαερισμού. Ένα κάλυμμα από συνθετικό υλικό Carbon και Kevlar εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη προστασία στο ρεζερβουάρ. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν 2022, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA (WRC) χρησιμοποιεί 100% βιώσιμη βενζίνη βασισμένη σε σύγχρονες πρώτες ύλες, καθώς και σε ανανεώσιμα υλικά υψηλής καθαρότητας. Τα αειφόρα καύσιμα προέρχονται από βιολογικά απόβλητα και συνθετικά e-fuels. Για την παραγωγή αυτών των αγωνιστικών καυσίμων χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που περιλαμβάνουν την ηλεκτρόλυση του «πράσινου» υδρογόνου καθώς και του CO2, το οποίο εξάγεται από τον αέρα και τις βιομηχανικές διεργασίες. Η 100% ανανεώσιμη βενζίνη κατασκευάζεται στη συνέχεια σε εργαστήριο χωρίς την προσθήκη συστατικών από ορυκτά καύσιμα.
Skoda Fabia RS Rally2: Αναβαθμισμένο πλαίσιο με καλύτερη κατανομή βάρους
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το FABIA RS Rally2 προσφέρει σημαντικά καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Το αγωνιστικό μοντέλο για ράλλυ επωφελείται από τη βελτιωμένη κατανομή βάρους και την ισορροπία που επιτυγχάνεται χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο που υπάρχει στο μοντέλο παραγωγής του FABIA. Το πλαίσιο και άλλα εξαρτήματα έχουν επίσης ενισχυθεί για να ανταποκρίνονται στις ειδικές απαιτήσεις των αγώνων ράλλυ.
Η ŠKODA Motorsport υπέβαλε το FABIA RS Rally2 σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών υπό διάφορες καιρικές συνθήκες, πολύ πριν από την επίσημη παρουσίασή του τον Ιούνιο του 2022. Χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος για να προετοιμαστεί το όχημα για χρήση σε αγώνες ράλλυ, σε μία ποικιλία καιρικών συνθηκών και σε άσφαλτο, χαλίκι και χιόνι . Από το καλοκαίρι του 2021 και μετά, οι δοκιμές αφορούσαν test drives στην Τσεχία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Κροατία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ισπανία, καθώς και σε ακραίες χειμερινές συνθήκες στη βόρεια Φινλανδία.
Το φαρδύτερο αμάξωμα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο επιτρέπουν καλύτερη κατανομή βάρους
Το πλαίσιο του νέου μοντέλου παραγωγής του FABIA επέτρεψε στη ŠKODA Motorsport να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά οδήγησης της έκδοσης για τους αγώνες ράλλυ. Το FABIA RS Rally2 επωφελείται από το πλάτος του αμαξώματος αυξημένο κατά 48 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και το αρκετά μακρύτερο μεταξόνιο, κατά 94 mm. Αυτό κάνει το όχημα πιο εύκολο στον χειρισμό και ταυτόχρονα βελτιώνει τη σταθερότητα στο πίσω μέρος. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει τοποθετηθεί σε νέα θέση και ο πρόσθετος χώρος που έχει απελευθερωθεί στον κινητήρα έχει χρησιμοποιηθεί για ένα μεγαλύτερο intercooler.
Νέα ρύθμιση στο πλαίσιο με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγώνων ράλλυ
Το πλαίσιο του FABIA RS Rally2 έχει αρκετές επεμβάσεις και νέες ρυθμίσεις έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αγώνων ράλλυ. Σε σύγκριση με το FABIA Rally2 evo, η διαδρομή επαναφοράς της ανάρτησης των αμορτισέρ είναι μεγαλύτερη και τα γόνατα MacPherson είναι πιο άκαμπτα. Επιπλέον, οι μηχανικοί έχουν μειώσει την τριβή στο εσωτερικό των αμορτισέρ. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο ώθησε επίσης στην ανάπτυξη νέας κινηματικής της ανάρτησης. Εκτός από τη σχεδίαση του διαφορικού, τα χαρακτηριστικά αλλαγής ταχυτήτων του κιβωτίου ταχυτήτων και η ανθεκτικότητα των διαφόρων εξαρτημάτων έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί έτσι ώστε να επιτευχθεί και μείωση του λειτουργικού κόστους, μεταξύ άλλων. Αυτά τα εξαρτήματα περιλαμβάνουν τους βασιλικούς πείρους, το σύστημα πέδησης και τις πλεξούδες καλωδίωσης. Δεδομένου ότι οι τεχνικοί κανονισμοί της FIA απαγορεύουν τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης για τη βελτίωση της πρόσφυσης, επιτρέπονται μόνο μηχανικά διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός και στον πίσω άξονα, ενώ δεν επιτρέπεται η ύπαρξη πρόσθετου κεντρικού διαφορικού.
Θετικές πρώτες εντυπώσεις από τους οδηγούς-δοκιμαστές
Η βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά εντυπωσίασε τους οδηγούς της SKODA Works, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στην ανάπτυξη του FABIA RS Rally2. Έχοντας φτάσει το FABIA RS Rally2 στα όριά του στους εξαιρετικά τραχείς χωματόδρομους του Fontjoncouse στη νότια Γαλλία, λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του, ο Νορβηγός Andreas Mikkelsen, σημερινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Οδηγών στο FIA WRC2 και Ευρωπαίος Πρωταθλητής Ράλλυ της FIA, δήλωσε: «Το νέο ŠKODA FABIA RS Rally2 είναι ταχύτερο και τουλάχιστον εξίσου αξιόπιστο με τον προκάτοχό του». Ο Mikkelsen οδήγησε επίσης το FABIA RS Rally2 ως αυτοκίνητο δοκιμών στο Ράλλυ Bohemia τον Ιούλιο του 2022.
Εύκολος χειρισμός χρησιμοποιώντας το touchpad και τα κουμπιά του τιμονιού
Μαζί με τη βελτιωμένη απόδοση, το FABIA RS Rally2 είναι πλέον πιο εύκολο στη χρήση. Μια μεγάλη κύρια οθόνη παρέχει στο πλήρωμα ακόμα καλύτερη επισκόπηση των ζωτικών ενδείξεων του αυτοκινήτου, ενώ εφοδιάζεται και με νέες δυνατότητες, όπως την αναπαραγωγή βίντεο. Το εσωτερικό επωφελείται επίσης από έναν νέο κεντρικό πίνακα ελέγχου με οθόνη αφής και ενσωματωμένη ενδοεπικοινωνία. Ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες απευθείας χρησιμοποιώντας κουμπιά στο τιμόνι. Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα είναι επίσης ενσωματωμένο στο τιμόνι, όπου μπορεί να προσπελαστεί γρήγορα εάν, για παράδειγμα, ο κινητήρας χρειάζεται επανεκκίνηση μετά από μια άτυχη στιγμή και απώλειας του ελέγχου του αυτοκινήτου.
Skoda Fabia RS Rally2: Τεχνολογία αιχμής και μέγιστη ασφάλεια
Η SKODA Motorsport εξέλιξε έναν νέο κινητήρα για το FABIA RS Rally2 και βελτιστοποίησε περαιτέρω το δοκιμασμένο στο χρόνο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Ο turbo κινητήρας των 1,6 λίτρων βασίζεται στον 2.0 TSI της σειράς κινητήρων EA888 με απόδοση περίπου 214 kW (289 hp). Η μέγιστη ροπή 430 Nm κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 5 σχέσεων. Η καλύτερη δυνατή προστασία για τον οδηγό και τον συνοδηγό διασφαλίζεται από ένα σωληνωτό χαλύβδινο roll cage συνολικού μήκους 35,8 μέτρων και ένα σύστημα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση κατασκευασμένο από διάφορα υλικά υψηλής τεχνολογίας.
Η ŠKODA Motorsport έχει εξελίξει έναν νέο κινητήρα για το FABIA RS Rally2. Οι κανονισμοί Rally2 της FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) ορίζουν έναν κινητήρα turbo 1,6 λίτρων ο οποίος πρέπει να βασίζεται σε κινητήρα παραγωγής για τα οχήματα αυτής της κατηγορίας. Η ŠKODA έχει βασίσει τον κινητήρα της στον 2.0 TSI με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής από τη σειρά κινητήρων EA888. Η ίδια σειρά κινητήρων χρησιμοποιείται στα KODIAQ RS και OCTAVIA RS. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει επανασχεδιασμένες θύρες εισαγωγής και εξαγωγής, βελτιστοποιημένα έμβολα και θαλάμους καύσης καθώς και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων για μια σημαντικά βελτιωμένη διαδικασία προετοιμασίας και καύσης του μείγματος. Το επανασχεδιασμένο και βελτιωμένο σύστημα λίπανσης εξασφαλίζει αποτελεσματική λίπανση του κινητήρα ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί και λιγότερο λάδι. Οι μηχανικοί αναθεώρησαν επίσης το σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων, το οποίο διαθέτει νέο turbo, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν ένα εξελιγμένο intercooler μαζί με ένα νέο κύκλωμα το οποίο διαθέτει μεγαλύτερη ικανότητα ψύξης. Το FABIA RS Rally2 επωφελείται επίσης από το νέο λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα. Η διάμετρος του περιοριστή αέρα του turbo είναι 32 χιλιοστά, ακολουθώντας τους τεχνικούς κανονισμούς της FIA για την κατηγορία Rally2. Όλα τα παραπάνω οδηγούν τον κινητήρα να αποδίδει ισχύ περίπου 214 kW (289 hp) και μέγιστη ροπή 430 Nm.
Μετάδοση ισχύος μέσω σειριακού κιβωτίου 5 σχέσεων
Το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση σε αγώνες ράλλυ, έχει πέντε σχέσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA και επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες σε χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας μόνο τον επιλογέα. Αν και το FABIA RS Rally2 διαθέτει μηχανικό συμπλέκτη, χρησιμοποιείται μόνο για εκκίνηση, στάθμευση ή όταν οδηγείται αργά. Ο συμπλέκτης αποσύνδεσης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα λειτουργεί πλέον ηλεκτροϋδραυλικά όταν τραβιέται το χειρόφρενο και κλειδώνει τους πίσω τροχούς μόνο όταν οδηγείται σε κλειστές στροφές στις ειδικές διαδρομές των αγώνων ράλλυ. Ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος είναι μια νέα τεχνολογία που αναπτύχθηκε για το FABIA RS Rally2. Ο προκάτοχός του είχε μόνο έναν υδραυλικά ελεγχόμενο συμπλέκτη αποσύνδεσης. Για βέλτιστη επιτάχυνση σε σφιχτές και γεμάτες στροφές ειδικές διαδρομές ενός αγώνα ράλι, το FABIA RS Rally2 έχει σχετικά κοντή σχέση μετάδοσης, προσφέροντας τελική ταχύτητα περίπου 200 km/h.
Κορυφαία προστασία για το πλήρωμα
Τα μέτρα και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούνται για την προστασία του οδηγού και του συνοδηγού σε ένα αυτοκίνητο αγώνων ράλλυ διαφέρουν σημαντικά από αυτά σε ένα μοντέλο παραγωγής. Εκτός από τα αγωνιστικά καθίσματα με ενσωματωμένη πλευρική προστασία κεφαλιού και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, περιλαμβάνουν μηχανικά χαρακτηριστικά όπως ένα roll cage και εξελιγμένη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Η προστασία αυτή αποτελείται από μία δομή απορρόφησης της ενέργειας από ειδικό αφρό σε συνδυασμό με συνθετικά υλικά τα οποία τοποθετούνται μεταξύ του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβλήματος της πόρτας. Η δομή των σύνθετων πάνελ είναι προκαθορισμένη: πέντε στρώματα από Carbon και ένα στρώμα από Kevlar. Το στρώμα από Kevlar είναι πιο κοντά στον οδηγό και τον συνοδηγό και τους προστατεύει από αιχμηρά θραύσματα της επένδυσης Carbon σε περίπτωση ατυχήματος. Ο απορροφητικός αφρός πρέπει να είναι εγκεκριμένος από τη FIA και να έχει τον ελάχιστο όγκο που καθορίζεται στους κανονισμούς προκειμένου να μειωθεί η ενέργεια πρόσκρουσης και συνεπώς η δύναμη που ασκείται στο ανθρώπινο σώμα. Για λόγους ασφαλείας, τα πλαϊνά παράθυρα του FABIA RS Rally2 δεν είναι κατασκευασμένα από γυαλί αλλά από ελαφρύ polycarbonate και μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.
Roll cage κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής chromoly χάλυβα
Οι μηχανικοί της SKODA Motorsport χρησιμοποίησαν εξελιγμένα προγράμματα υπολογιστών για να αναπτύξουν ένα νέο roll cage για το FABIA RS Rally2, κατασκευασμένο από συνολικά 35,8 μέτρα σωλήνων από χάλυβα υψηλής αντοχής από χρώμιο-μολυβδαίνιο. Αποτελείται από διαμήκεις, εγκάρσιους και διαγώνιους σωλήνες στα ανοίγματα των θυρών, κάτω από την οροφή, γύρω από το παρμπρίζ και πίσω από τα καθίσματα. Οι διαστάσεις και το υλικό του κλωβού ασφαλείας καθορίζονται από τεχνικούς κανονισμούς της FIA. Η ŠKODA Motorsport υπερβαίνει κατά πολύ αυτές τις απαιτήσεις στο FABIA RS Rally2. Σε περίπτωση ατυχήματος, το roll cage εξασφαλίζει τον χώρο επιβίωσης του οδηγού και του συνοδηγού, ακόμη και αν το αμάξωμα έχει υποστεί μεγάλη ζημιά. Το roll cage συγκολλάται στο σασί κατά τη συναρμολόγηση του αμαξώματος πριν τοποθετηθούν τα πλαϊνά πάνελ και η οροφή. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια κατασκευής, καθώς και καλύτερη εφαρμογή και σύνδεση με το αμάξωμα. Για την καλύτερη κατανομή των δυνάμεων που δημιουργούνται σε μια πλευρική σύγκρουση, και οι δύο πλευρές του αμαξώματος του FABIA RS Rally2 ενώνονται με τη δομή του βραχίονα του καθίσματος και μια πρόσθετη ράγα. Οι σωλήνες στα ανοίγματα των θυρών είναι επίσης πιο στιβαροί από ό,τι απαιτεί η FIA. Για τη βελτιστοποίηση της αντοχής των σημείων πρόσδεσης της ζώνης για τους ώμους, το FABIA RS Rally2 έχει εφοδιαστεί με έναν πρόσθετο σωλήνα στον κλωβό σε κάθε πλευρά του οχήματος.
Ιστορία της SKODA Motorsport: Μια σειρά από τίτλους και επιτυχίες
Δώδεκα τίτλοι Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για τη Skoda Motorsport και τις ομάδες πελατών της από το 2015 έως το 2022
Τα τελευταία 121 χρόνια, η SKODA ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη στις πίστες αγώνων και στα ράλλυ σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ των θρύλων στη μακρά ιστορία της μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το ŠKODA 130 RS, το οποίο πανηγύρισε μια διπλή νίκη στην κατηγορία του στο περίφημο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 1977, καθιερώνοντας την παράδοση της μάρκας RS. Από το 2015 έως το 2022, τα Rally2 και Rally2 evo κυριάρχησαν στην κατηγορία WRC2 στα ράλλυ. Με περισσότερες από συνολικά 1.900 νίκες, δώδεκα νίκες σε αγώνες Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και πολλούς άλλους περιφερειακούς και εθνικούς τίτλους, συγκαταλέγονται στα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλλυ της κατηγορίας τους σε όλο τον κόσμο.
Η ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της ŠKODA – όπως και η ιστορία της ίδιας της εταιρείας – ξεκίνησε με δύο τροχούς, με τη μοτοσικλέτα Slavia Type B. Τον Νοέμβριο του 1899, τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας, ο Václav Laurin και ο Václav Klement πρόσθεσαν τις πρώτες μοτοσυκλέτες στην παραγωγή τους μαζί με τα ποδήλατα. Τον Ιούνιο του 1901 ολοκλήρωσαν την πρώτη τους συμμετοχή, τον αγώνα μεγάλων αποστάσεων 1.196 χιλιομέτρων από το Παρίσι στο Βερολίνο, που διεξήχθη σε τρία στάδια. Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η μάρκα με έδρα την πόλη Mladá Boleslav εισήγαγε τα πρώτα της αγωνιστικά αυτοκίνητα και πέτυχε την πρώτη μεγάλη επιτυχία τον Ιανουάριο του 1936, όταν το SKODA POPULAR τερμάτισε δεύτερο στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην κατηγορία έως 1.500 cc.
Επιτυχίες στην μεταπολεμική περίοδο
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η ŠKODA επέστρεψε γρήγορα στις πίστες. Τον Ιούλιο του 1948, τρία αυτοκίνητα ŠKODA 1101 Tudor πανηγύρισαν μια τριπλή νίκη στην κατηγορία των αυτοκινήτων τουρισμού έως 1,1 λίτρα στην επιστροφή του 24ωρου αγώνα στο Spa του Βελγίου. Το πρώτο OCTAVIA κέρδισε την κατηγορία της τρεις συνεχόμενες φορές στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο από το 1961 έως το 1963.
Τα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα RS και το θρυλικό Skoda 130 RS
Τα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα RS της ŠKODA τη δεκαετία του 1970 σηματοδότησαν την αρχή ενός άλλου επιτυχημένου κεφαλαίου στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την εταιρεία. Το 1974 δημιουργήθηκαν δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα για αγώνες ράλλυ, τα ŠKODA 180 RS και 200 RS. Το 1975, το Skoda 130 RS αντικατέστησε αυτά τα δύο μοντέλα. Με το όνομα «Porsche of the East», «η Porsche της Ανατολής», γιόρτασε μια διπλή νίκη στην κατηγορία του στο Monte του 1977. Το κουπέ κέρδισε αργότερα την κατηγορία του τρεις φορές στο Ράλλυ Ακρόπολις (1978, 1979 και 1981). Το ŠKODA 130 RS ήταν επίσης εξαιρετικά επιτυχημένο σε αγώνες πίστας, κερδίζοντας τον τίτλο των κατασκευαστών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981. Το αναθεωρημένο ŠKODA 130 LR συνέχισε να αγωνίζεται σε διάφορους αγώνες ράλλυ μέχρι τη δεκαετία του 1980, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση Γενικής στο ράλλυ του Σαν Ρέμο του 1986 και συνολική νίκη στο Ράλλυ Τουρκίας – που τότε συμπεριλαμβανόταν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ – την ίδια χρονιά.
Τρεις δεκαετίες επιτυχίας στους αγώνες ράλλυ για τη Skoda
Η ŠKODA μπήκε στη δεκαετία του 1990 με πολλά νέα μοντέλα. Πρώτο, το FAVORIT πανηγύρισε τέσσερις συνεχόμενες νίκες στην κατηγορία του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, από το 1991 έως το 1994, με τις δύο τελευταίες μάλιστα να είναι διπλές νίκες. Ο διάδοχός του, το FELICIA, θριάμβευσε επίσης στο Monte το 1997. Με φόντο αυτές τις επιτυχίες, η ŠKODA αποφάσισε να εισέλθει στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυι με το OCTAVIA WRC, το πρώτο όχημα ράλλυ της ŠKODA με τετρακίνηση. Αντικαταστάθηκε το 2003 από το FABIA WRC, το οποίο βασίστηκε στην πρώτη γενιά FABIA. Η εταιρεία παρουσίασε τον διάδοχό του το 2009 με την παραλλαγή ράλλυ FABIA SUPER 2000. Το όχημα γιόρτασε μια νίκη στην κατηγορία Monte το 2013 και άλλους τέσσερις τερματισμούς στο βάθρο μεταξύ 2010 και 2015.
Fabia Rally2 και Rally2 evo: Τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλλυ στην κατηγορία τους
Το 2015, η SKODA παρουσίασε το FABIA R5, το οποίο έγινε το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο ράλλυ στον κόσμο στην κατηγορία του, κυριαρχώντας στην κλάση WRC2. Μετά από μια αλλαγή στους κανονισμούς, αυτό το τετρακίνητο μοντέλο που βασίζεται στην τρίτη γενιά FABIA μετονομάστηκε αργότερα σε FABIA Rally2. Το 2019, η ŠKODA Motorsport παρουσίασε το FABIA R5 evo (σήμερα γνωστό ως FABIA Rally2 evo), μια αναβαθμισμένη έκδοση του επιτυχημένου μοντέλου της. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, οι περισσότερες από τις 470 μονάδες συνολικά και των δύο μοντέλων που κατασκεύασε η ŠKODA Motorsport, είχαν πετύχει περισσότερες από 1.900 νίκες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων θριάμβων στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και 4.650 τερματισμούς στο βάθρο σε 14.440 εκκινήσεις αγώνων παγκοσμίως. Η ŠKODA Motorsport και οι ομάδες πελατών της έχουν γιορτάσει συνολικά δώδεκα τίτλους Παγκοσμίου Πρωταθλήματος σε κατηγορίες οδηγών και ομάδων με το FABIA R5/Rally2 και τις εκδόσεις του evo, μαζί με πολλούς άλλους τίτλους στην Ευρώπη, την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και σε εθνικά πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο.
Skoda Motorsport: Η Skoda δραστηριοποιείται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από το 1901, σημειώνοντας επιτυχία σε ράλλυ καθώς και σε αγώνες σιρκουί. Τα κυριότερα σημεία της μακράς πορείας της περιλαμβάνουν τη κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) του 1981 με το Skoda 130 RS.
Τα τελευταία χρόνια, η Skoda Fabia γιόρτασε πολλές επιτυχίες για την Τσέχικη εταιρεία στους αγώνες ράλλυ παγκοσμίως. Από το 2009 έως το 2014, το Skoda Fabia S2000 (ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0, τετρακίνηση) εξασφάλισε 50 διεθνείς τίτλους και εθνικά πρωταθλήματα ράλλυ. Το ŠKODA FABIA S2000 βοήθησε επίσης να κερδίσει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA (ERC) και το Διηπειρωτικό Ράλλυ Challenge (IRC) τρεις φορές το καθένα.
Το Skoda Fabia R5 (κινητήρας 1.6 turbo, τετρακίνηση) συνέχισε την ιστορία επιτυχίας του S2000 το 2015. Τα επόμενα χρόνια, οι εργοστασιακοί οδηγοί της ŠKODA Motorsport πήραν πολλούς τίτλους στην κατηγορία WRC2/WRC2 Pro του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA με τα μοντέλα ŠKODA FABIA R5 (Rally2) και ŠKODA FABIA Rally2 evo. Τίτλους κέρδισαν οι Jan Kopecký (CZE), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (SWE), Kalle Rovanperä (FIN)). Με την υποστήριξη της ŠKODA Motorsport, η Toksport WRT έγινε η ομάδα που κατέκτησε το πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2 το 2020.
Οι ιδιωτικές ομάδες πελατών της Skoda Motorsport έχουν επίσης εξασφαλίσει τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA (WRC), στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA (ERC) και στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Αφρικής της FIA (ARC), στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Βόρειας και Κεντρικής Αμερικής (NACAM), στο Νότο Πρωτάθλημα Ράλλυ Αμερικής (CODASUR) και στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασίας-Ειρηνικού (APRC). Το 2021, ο Andreas Mikkelsen (NOR, Toksport WRT) πήρε το Πρωτάθλημα Οδηγών WRC2 και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA στο το τιμόνι ενός ŠKODA FABIA Rally2 evo.
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα ŠKODA FABIA R5 (Rally2) και ŠKODA FABIA Rally2 evo είχαν εξασφαλίσει πάνω από 1.900 νίκες και περισσότερες από 4.650 θέσεις στο βάθρο σε 65 χώρες.