Formula 1: Προεπισκόπηση Grand Prix Ιαπωνίας
Στη Suzuka, αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών, επιστρέφει η Formula 1. Θα έχουμε άραγε Παγκόσμιο Πρωταθλητή την Κυριακή;
Λόγω της σφιχτής πολιτικής των Ιαπώνων όσον αφορά την πανδημία, έχουν περάσει 3 χρόνια από την τελευταία φορά που η Formula 1 επισκέφτηκε τη Suzuka, αγαπημένο σιρκουί πολλών οδηγών.
Ήταν ιδέα του ίδιου του περίφημου Soichiro Honda, μηχανικού και βιομήχανου, αλλά και φίλου των αγώνων και της αυτοκίνησης, να φτιάξουν μια πίστα, όπου να δοκιμάζουν και να εξελίσσουν τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Αγοράστηκε ένα κομμάτι γης στα τέλη της δεκαετίας του ’50 στα νότια του Τόκιο και η σχεδίαση ανατέθηκε στον Ολλανδό John Hugenholtz, σχεδιαστή μεταξύ άλλων του Hockenheim, του Zolder και της Jarama, όλα γνωστά σιρκουί στους παλαιότερους φίλους της Formula 1.
Αποτέλεσμα το 1962 ήταν η πίστα της Suzuka, σε σχήμα 8, τόσο για να δοκιμάζονται εξίσου σε δεξιές όσο και σε αριστερές στροφές αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες όσο και για να εξοικονομηθεί γη, που στην Ιαπωνία είναι πολύ ακριβή.
Για την ακρίβεια, η Suzuka είναι η μόνη πίστα σχήματος 8 στον κόσμο, μαζί με το Fiorano της Ferrari, που έχει κορυφαίου επιπέδου άδεια (βαθμού 1) από την FIA.
Το Ιαπωνικό Grand Prix Formula 1 διοργανώθηκε εδώ πρώτη φορά το 1987, και από τότε διοργανώνεται εδώ, με εξαίρεση το 2007-08, που επέστρεψε στο σιρκουί του Fuji, και τα δύο χρόνια της πανδημίας.
Εδώ έγιναν κάποιες από τις πιο επικές μάχες ανάμεσα σε θρυλικούς οδηγούς (ποιος ξεχνά τις συγκρούσεις Prost – Senna το 1989 και το 1990) και χαρακτηρίζεται από μερικές από τις πιο απαιτητικές στροφές, όπως η περίφημη 130 R.
Αντίθετα με αυτό που νομίζουν κάποιοι, η στροφή αυτή δε διαρκεί 130 μοίρες αλλά περίπου 70. Ονομάστηκε 130 R επειδή η αρχική της ακτίνα (radius) ήταν 130 μέτρα. Μετά όμως το ατύχημα του Alan McNish το 2002, η στροφή ξανασχεδιάστηκε και η σύγχρονη ακτίνα της είναι μόλις 85 μέτρα (θα μπορούσε να λέγεται πλέον 85 R) ακολουθούμενη από μια πολύ ανοιχτή καμπή ακτίνας 340 μέτρων.
Λέει ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli: «Όταν ρωτάμε τους οδηγούς, ποιες είναι οι αγαπημένες τους πίστες, σχεδόν πάντα βάζουν μέσα τη Suzuka. Το σιρκουί αυτό έχει σταθερά υψηλές απαιτήσεις από τα λάστιχα και για αυτό φέρνουμε τις 3 σκληρότερες γόμες μας. Εδώ καταγράφουμε κάποια από τα υψηλότερα φορτία που δέχονται τα ελαστικά μας όλο το χρόνο. Λόγω της διαμόρφωσης σε σχήμα 8, φθείρει εξίσου τα δεξιά με τα αριστερά λάστιχα.»
Φέτος το FP2 θα διαρκέσει 90 λεπτά, καθώς οι ομάδες θα κάνουν εδώ τις πρώτες δοκιμές των ελαστικών του 2023, πράγμα που θα επαναληφθεί στο Grand Prix των ΗΠΑ.
Επανειλημμένα η Suzuka ανακήρυξε Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Θα ανακηρύξει άραγε και φέτος; Είναι πολύ πιθανό, αφού ο Max Verstappen προηγείται τόσο πολύ στη βαθμολογία, πράγμα που θα εορτασθεί αναλόγως, καθώς μάλιστα αναθερμάνθηκαν οι σχέσεις μεταξύ Red Bull και Honda, που εδώ βρίσκεται στην έδρα της.
Σε ώρες Κύπρου, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 7/10/2022 εκκινούν στις 06:00 και 09:00 το πρωί και του Σαββάτου 8/10/2022 στις 06:00. Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 09:00 το πρωί του Σαββάτου και ο αγώνας, το Grand Prix Ιαπωνίας, την Κυριακή 9/10/2022 στις 08:00 το πρωί.
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους