Formula 1: Αναθερμαίνονται οι σχέσεις Red Bull – Honda
Η Honda δηλώνει ξανά παρούσα στη Formula 1, αναθερμαίνοντας τις σχέσεις με την Red Bull και την Alpha Tauri, αρχής γενομένης από το Grand Prix Ιαπωνίας.
Με ταυτόχρονα δελτία Τύπου, η Red Bull και η Alpha Tauri ανακοίνωσαν την ανασύσφιξη των σχέσεων με τη Honda.
Αρχής γενομένης από μεθαύριο στη Suzuka, για το Grand Prix της Ιαπωνίας, τα 4 αυτοκίνητα θα φέρουν εφ εξής εκ νέου το σήμα της Honda στο ρύγχος αλλά και το λογότυπο ευκρινώς στο κάλυμμα του κινητήρα, ενώ οι οδηγοί των δύο ομάδων θα λαμβάνουν μέρος σε εκδηλώσεις της Ιαπωνικής εταιρίας.
Αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωση ο Dr Helmut Marko: «Είμαστε βέβαιοι ότι η σχέση μας με τη Honda θα μας προσφέρει μεγαλύτερη επιτυχία στο μέλλον και τους ευχαριστούμε για την διαρκή στήριξη».
«Ο συνδυαστικός σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε κυρίαρχες μονάδες ισχύος, ώστε να συνεχίσουμε με τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στα επόμενα 3 χρόνια», πρόσθεσε ο Christian Horner.
Ο Franz Tost, εκ μέρους της Alpha Tauri, αναφέρθηκε στη νίκη που πήρε η μικρή Ιταλική ομάδα στη Monza με τον Pierre Gasly το 2020, με τα μοτέρ της Honda.
«Η Honda θα υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες που κάνουν αυτά τα μηχανήματα να είναι τα ταχύτερα στον κόσμο», ανέφερε ο Koji Watanabe, Πρόεδρος των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Honda.
Υπήρχαν αρκετά σημάδια που έδειχναν προς την αναθέρμανση της σχέσης.
Θυμίζουμε την πρόσφατη συνέντευξη του Christian Horner στο επίσημο δίκτυο της Formula 1 όπου, ενώ δήλωσε ότι είναι αυτάρκεις και δεν αναζητούν συνεταίρους, δεν απέκλεισε νέα συνεργασία με τη Honda: «Η Honda αποχώρησε από τη Formula 1 όταν επέλεξε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση. Θα μπορούσε να επιστρέψουν ως συνεργάτες μας στο ηλεκτρικό μέρος της υβριδικής μονάδας ισχύος.»
Έρχονται επομένως και βγάζουν νόημα όλα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό, είτε πρόκειται για την ακύρωση της πολυθρύλητης συμφωνίας μεταξύ Red Bull και Porsche, είτε για την ανανέωση του συμβολαίου του Υuki Tsunoda, προστατευόμενου της Honda, όπου αναφέραμε στο άρθρο μας:
«Αν κοιτάξουμε την επίσημη δήλωση του Yuki Tsunoda, θα δούμε ότι ο Ιάπωνας οδηγός ευχαριστεί για την ανανέωση του συμβολαίου του πρώτα (…)τη Honda και τελευταία την ομάδα του (…). Εύλογα κανείς αναρωτιέται, μα η Honda, έχοντας επίσημα μια απειροελάχιστη πλέον συμμετοχή, πώς είναι δυνατό να επηρεάζει σε τέτοιο βαθμό μια από τις (…) 4 όλες κι όλες θέσεις του ομίλου Red Bull, ώστε ο Tsunoda να την ευχαριστεί πριν κι από την ομάδα του; Αφήνουμε ανοιχτό παράθυρο, λοιπόν, η ανανέωση του συμβολαίου του Yuki Tsunoda να αποτελεί προάγγελο επίσημης επιστροφής της Honda.»
Και έτσι συνέβη. Η Honda έκανε μία φορά το λάθος να αποσυρθεί στα τέλη του 2008 από τη Formula 1, ενώ ο Ross Brawn υποσχόταν ένα αυτοκίνητο που θα ισοπέδωνε τον ανταγωνισμό.
Μάλιστα, η Honda μεταβίβασε τότε εκείνη την ομάδα στον Brawn έναντι συμβολικού ποσού, και το αυτοκίνητο όχι μόνο πήρε τα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών του 2009, το κατόρθωσε παρά το γεγονός ότι χρειάστηκε να μοντάρει στο σασί κινητήρα άλλου κατασκευαστή, της Mercedes.
Το πιθανότερο είναι πως η Brawn GP του 2009 θα ήταν ακόμα πιο γρήγορη με το μοτέρ της Honda, διότι για αυτό το μοτέρ εξελίχθηκε αρχικά. Η ομάδα εκείνη βεβαίως πωλήθηκε στη Mercedes, με την οποία στη συνέχεια σάρωσε τα Πρωταθλήματα της υβριδικής εποχής της Formula 1.
Θα αδικούσε η ίδια η Honda τον εαυτό της αν επαναλάμβανε το ίδιο λάθος αυτή τη φορά, και διέκοπτε τις σχέσεις με τη Formula 1, τώρα που η πολυετής της προσπάθεια στην υβριδική εποχή της Formula 1 όχι απλώς αποδίδει καρπούς, αλλά σαρώνει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Πέρα από την αναθέρμανση των σχέσεων με τη Red Bull και την Alpha Tauri στη Formula 1, θυμίζουμε ότι η Honda είναι βασικός προμηθευτής κινητήρων στο πρωτάθλημα Indycar ενώ προχθές, ως Acura, στέφθηκε Πρωταθλήτρια IMSA 2022.
Εν τω μεταξύ, ο Max Verstappen επισκέφθηκε σήμερα το μουσείο της Honda, όπου ξανακάθισε ύστερα από 23 χρόνια στο τιμόνι της Honda RA099, όπως τότε που οδηγούσε για την ομάδα ο πατέρας του.