Νέα Maserati GranTurismo: Kαι ηλεκτρική με 760 ίππους
Η νέα Maserati GranTurismo είναι διαθέσιμη με θερμικό V6 κινητήρα καθώς και σε ηλεκτρική έκδοση με απόδοση 760 ίππων.
Η νέα Maserati GranTurismo που αποκαλύφθηκε χθες αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα στην 75χρονη ιστορία της διάσημης ιταλικής τρίαινας και συνάμα ένα σημείο καμπής για την εταιρεία καθώς διατίθεται για πρώτη φορά και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή.
Από αισθητικής άποψης, ο σχεδιασμός της νέας GranTurismo πρεσβεύει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ κομψότητας και λειτουργικότητας, χωρίς περιττά «στολίδια». Με αναμφισβήτητα μοναδικές και άμεσα αναγνωρίσιμες γραμμές, διαθέτει ένα καθαρό σχήμα αλλά και τις κλασικές αναλογίες των αυτοκινήτων της μάρκας, με το μακρύ καπό και τη γραμμή οροφής να «σβήνει» δυναμικά στο πίσω μέρος για να τονίσει την καμπύλη της πίσω κολόνας που διαθέτει το εμβληματικό λογότυπο Trident.
Εναλλακτικά, η νέα GranTurismo θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρική, με την ονομασία Folgore, η οποία υιοθετεί ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και ηλεκτρικό 800 volt. Αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι κίνηση παρέχεται όχι από έναν, ούτε από δύο, αλλά από τρεις ισχυρούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη με ισχύ ο καθένας που φτάνει τα 300 kW – δύο στον πίσω άξονα και έναν στον εμπρός.
Η μπαταρία έχει ονομαστική χωρητικότητα 92,5 kWh και ικανότητα εκφόρτισης 560 kW, ενώ η συνδυαστική ισχύς που φτάνει στους τροχούς ανέρχεται στους 760 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η διάταξη της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση του ύψους του οχήματος στα 1.353 χλστ., χωρίς να διακυβεύεται ο σπορ χαρακτήρας της, παρά τα 2.260 κιλά του συνολικού βάρους του αμαξώματος (1.795 για τις συμβατικές με τον V6 κινητήρα). Το σχήμα του πακέτου μπαταριών, γνωστό ως «T-bone», αποτελεί μέρος της προσέγγισης «μηδενικού συμβιβασμού» της Maserati που αποφεύγει την τοποθέτηση των μονάδων μπαταρίας κάτω από τα καθίσματα.
Όσον αφορά την υπόλοιπη τεχνική αρχιτεκτονική, η νέα GranTurismo αποτελεί το αποτέλεσμα ενός καινοτόμου project της Maserati που κάνει εκτενή χρήση ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο, σε ποσοστό 65%, και το μαγνήσιο, σε συνδυασμό με χάλυβα υψηλής αντοχής.
Αυτή η προσέγγιση συνδυάζεται με τη νέα ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Atlantis High, που βασίζεται σε μηνύματα canFD που αποστέλλονται με ταχύτητες έως και 2 ms. Το σύστημα διαθέτει επίσης προηγμένες δυνατότητες κυβερνοασφάλειας επιπέδου 5 και over-the-air ενημερώσεις λογισμικού. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλα τα επιμέρους συστήματα της νέας GranTurismo ελέγχοντα κεντρικά από το Vehicle Domain Control Module (VDCM).
Στο εσωτερικό, η μοντέρνα καμπίνα της Maserati GranTurismo είναι εξοπλισμένη με καινοτόμα συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων Maserati Intelligent Assistant (MIA), της τελευταίας τεχνολογίας infotainment της εταιρείας, μιας οθόνης που συνδυάζει τις κύριες λειτουργίες σε μια ενσωματωμένη διεπαφή, ένα ψηφιακό ρολόι καθώς και Head-up Display, προαιρετικά.
Η νέα GranTurismo (σ.σ.: όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες) προσφέρει επίσης μια «ολοκληρωμένη εμπειρία ήχου», που εγγυάται ο χαρακτηριστικός ήχος του V6 κινητήρα της Maserati. Στην ηλεκτρική έκδοση, η ηχητική εμπειρία ολοκληρώνεται από το καθηλωτικό σύστημα ήχου Sonus faber 3D. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από Ιταλούς τεχνίτες στον ήχο, το ηχοσύστημα προσφέρει δύο επίπεδα προσαρμογής, διαθέτοντας 19 ηχεία και ήχο 3D με ισχύ έως και 1.195 W.
Κατά την κυκλοφορία της, το GranTurismo είναι επίσης διαθέσιμη στην PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition, μια περιορισμένη σειρά με αποκλειστικό περιεχόμενο και αφιερωμένη στην πρόσφατη 75η επέτειό της.