Formula 1: Grand Prix Σιγκαπούρης – Προεπισκόπηση και ωράριο
Ύστερα από 3 χρόνια, η Formula 1 επιστρέφει στους δρόμους της Σιγκαπούρης. Θα κατορθώσουν οι Ferrari και οι Mercedes να σπάσουν το σερί Red Bull-Verstappen;
Η αυστηρή πολιτική της Σιγκαπούρης στη διαχείριση της πανδημίας απαγόρευσε τη διοργάνωση του Grand Prix Formula 1 το 2020 και το 2021. Έχουν λοιπόν περάσει 3 χρόνια από την τελευταία φορά που ακούστηκε αγωνιστικό μοτέρ στους δρόμους γύρω από τη Marina Bay.
Στο μεταξύ, έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στα αυτοκίνητα (ground effect πια και μάλλον υποστροφικά), τα λάστιχα (18 ιντσών πλέον με τελείως διαφορετική γόμα και δομή σκελετού) αλλά και το σιρκουί, που στρώθηκε με νέα άσφαλτο, η οποία αποτελεί χρυσή τομή μεταξύ των αναγκών του αγώνα και της καθημερινής χρήσης από κοινά αυτοκίνητα όλο τον υπόλοιπο χρόνο.
Ο συνδυασμός όλων αυτών των αλλαγών κάνει τον Mario Isola, αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli, να μιλά στην ουσία για νέο αγώνα:
«Είναι σχεδόν σαν καινούργιος αγώνας. Στη Σιγκαπούρη και οι 23 στροφές είναι αργές, οπότε απαιτείται μεγιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης. Επελέγησαν λοιπόν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Καθοριστική θα είναι η προφύλαξη των πίσω ελαστικών. Η νέα γενιά αυτοκινήτων Formula 1 είναι υποστροφική, οπότε θα παίξει σημαντικό ρόλο η ισορροπία κρατήματος».
Το Grand Prix της Σιγκαπούρης συμπεριλήφθηκε πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 2008. Ήταν ιδέα του Bernie Ecclestone, στα πλαίσια της επέκτασης του αθλήματος στην αγορά της Ασίας.
Η Σιγκαπούρη, όμως, βρίσκεται σχεδόν στον Ισημερινό, οπότε δέχεται κατακόρυφα τις ακτίνες του Ήλιου όλο το χρόνο. Ένας αγώνας εκεί μια Κυριακή μεσημέρι θα ήταν ανυπόφορος για ανθρώπους και αυτοκίνητα.
Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του νυχτερινού αγώνα (ώστε επιπλέον να είναι βολικότερη η ώρα για τους Ευρωπαίους τηλεθεατές), μια ιδέα που στο μεταξύ έχουν υιοθετήσει και άλλα Grand Prix.
Ακόμα κι έτσι, ο συνδυασμός υγρασίας και σχετικής ζέστης κάνει τη Σιγκαπούρη εξαντλητική για τους αγωνιζόμενους, από τους οποίους απαιτεί άριστη φυσική κατάσταση. «Αν αντέξεις στη Σιγκαπούρη, αντέχεις παντού», λένε οι οδηγοί.
Ο Alexander Albon, λοιπόν, που επιθυμεί να επιστρέψει εδώ, ύστερα από την πρόσφατη περιπέτεια υγείας του, επέλεξε τον δύσκολο δρόμο.
Πάντως στο FP1 πρόκειται να οδηγήσει για την Williams ο πολλά υποσχόμενος νεαρός Αμερικανός Logan Sargeant, με πολλά μάτια στραμμένα επάνω του, αφού είναι από τα ονόματα που ακούγονται για την αντικατάσταση του Latifi.
Τελευταία φορά που έγινε Grand Prix στη Σιγκαπούρη, τη νίκη πήρε ο Sebastian Vettel με Ferrari. Ο Vettel παραμένει πολυνίκης εδώ, με 5 νίκες έναντι 4 του Hamilton. Αυτή πάντως ήταν και η τελευταία του νίκη.
Εδώ το 2008 ο Nelson Piquet Jr έριξε επίτηδες τη Renault στις μπαριέρες, οπότε βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην ιδανική στιγμή για τον ομόσταυλό του, Fernando Alonso, ο οποίος πήρε τη νίκη, ενώ ο Piquet Jr πήρε την ανανέωση του συμβολαίου του.
Ένα χρόνο αργότερα, που η ομάδα δεν του ανανέωσε ξανά το συμβόλαιο, ο Piquet Jr, ως νέος Σαμψών άφησε ουρανομήκη ιαχή, “αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων” (κοινώς, εμένα με τελειώσατε αλλά θα σας πάρω μαζί μου), άνοιξε το στόμα, και τα αποκάλυψε όλα, όσον αφορά το σκάνδαλο που καταγράφηκε στην ιστορία του αθλήματος ως crash–gate.
Ασφαλώς, σε ένα άθλημα δισεκατομμυρίων δε μπορεί όλα να είναι αγνά και άσπιλα (πολλά είναι αγνά και υπέροχα στη Formula 1, αλλά κάποια, μοιραία, δεν είναι) ενώ κάποιοι αναρωτήθηκαν, σε πόσες άλλες περιπτώσεις άραγε χειραγωγήθηκαν τα αποτελέσματα μα δεν το μάθαμε ποτέ. Ούτε εδώ θα το μαθαίναμε, αν είχαν ανανεώσει ξανά το συμβόλαιο του Piquet Jr.
Πίσω, στο 2022: Άραγε οι Ferrari θα επιστρέψουν εδώ στις νίκες; Η νίκη του Charles Leclerc στο Αυστριακό Grand Prix μοιάζει τόσο μακρινή, καθώς ακολουθήθηκε από πικρές ήττες.
Το ίδιο ερώτημα ισχύει και για τις Mercedes, που βήμα βήμα καλύπτουν τη διαφορά από την κορυφή.
Για τον Max Verstappen πάντως το μόνο ερώτημα είναι αν θα σφραγίσει εδώ τυπικά το Πρωτάθλημα, ύστερα από τις 5 απανωτές νίκες του, που περιλαμβάνουν ασφαλώς την επική του οδήγηση στο Ουγγρικό και το Βελγικό Grand Prix.
Ή μήπως έχουμε τη νίκη κάποιου outsider;
Η πρόγνωση καιρού, πάντως, δίνει θερμοκρασία 26-30 βαθμούς Κελσίου για το 3ημερο, 40% πιθανότητα βροχής την Παρασκευή και 60% πιθανότητα βροχής το Σάββατο και την Κυριακή. Την Κυριακή, μάλιστα, δεν αποκλείεται η καταιγίδα.
Σε ώρα Κύπρου, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 30/9/2022 εκκινούν στις 13:00 και 16:00 (1 και 4 το απόγευμα) και του Σαββάτου 1/10/2022 στις 13:00 (1 το μεσημέρι). Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 16:00 (4 το απόγευμα του Σαββάτου) και ο αγώνας, το Grand Prix της Σιγκαπούρης, την Κυριακή 2/10/2022 στις 15:00 (3 το απόγευμα).