Formula 1: Ξανά στην Alpha Tauri o Tsunoda
Επιχειρούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τους λόγους που ο Yuki Tsunoda έχει και 3η ευκαιρία στη Formula 1.
Η Alpha Tauri ανακοίνωσε επίσημα την ανανέωση του συμβολαίου του Ιάπωνα οδηγού της Yuki Tsunoda, ώστε να οδηγήσει και 3η χρονιά μαζί τους στη Formula 1.
Το ερώτημα που πλανάται από χθες στους κύκλους του αθλήματος είναι, γιατί η Alpha Tauri κρατά τον οδηγό της για 3η χρονιά, ενώ φέτος όχι μόνο δε δείχνει να εξελίσσεται σε σχέση με πέρσι, αντιθέτως, έχει μόλις 11 βαθμούς σε σχέση με τους 32 που συγκέντρωσε πέρσι;
Μια πρώτη απάντηση είναι ότι επιθυμούν τη σταθερότητα και ότι φέτος το αυτοκίνητό τους δεν είναι όσο ανταγωνιστικό ήταν πέρσι και πρόπερσι. Και ο Pierre Gasly άλλωστε, ήδη νικητής Grand Prix Formula 1, υπολείπεται των αποτελεσμάτων που έφερε στα πρόσφατα χρόνια.
Ο ίδιος ο Franz Tost, επικεφαλής της μικρής Ιταλικής ομάδας, που στο παρελθόν ανέπτυξε τα ταλέντα των Παγκόσμιων Πρωταθλητών Sebastian Vettel και Max Verstappen, δήλωσε ότι απαιτούνται 3 χρόνια για την ανάπτυξη του ταλέντου ενός οδηγού στις απαιτήσεις της Formula 1.
Να θυμίσουμε ότι ο Yuki Tsunoda μπήκε στη Formula 1 έχοντας μόλις 2 χρόνια εμπειρία σε Formula 3 και Formula 2.
Είναι γεγονός επίσης ότι η ομάδα έχει επενδύσει πολλαπλά στην ανάπτυξη του Tsunoda, ο οποίος δεν αποτελεί τον πιο εύκολο χαρακτήρα: Είναι καλοφαγάς, ευέξαπτος, αθυρόστομος και αντιπαθεί τόσο το γυμναστήριο όσο και τη δουλειά στον εξομοιωτή. Έχουν προσλάβει λοιπόν ειδικό ψυχολόγο για να τον βοηθήσουν και τον υποχρέωσαν να μετακομίσει στην Ιταλία, κοντά στην έδρα της ομάδας, ώστε να τον ελέγχουν.
Όμως, παραμένει το παράδοξο ότι ο Yuki Tsunoda, που υπήρξε απλώς Πρωταθλητής Formula 4 στην Ιαπωνία και Τριταθλητής Formula 2 στην Ευρώπη, έχει και 3η ευκαιρία στη Formula 1, όταν οι 3 από τους 4 πρόσφατους Πρωταθλητές Formula 2, Mick Schumacher, Nyck De Vries και Felipe Drugovich, ως εδώ τουλάχιστον δεν έχουν καν συμβόλαιο για το 2023 ενώ ο τέταρτος, Oscar Piastri, πέρασε τέτοιες περιπέτειες ώσπου να λυθεί το δικό του ζήτημα.
Ο Tsunoda ήρθε στη Formula 1 ως οδηγός στου οποίου το ταλέντο πίστεψε και πιστεύει η Honda, πλην όμως η Honda, τύποις, αποχώρησε από τη Formula 1 στα τέλη του 2021, διατηρώντας μια ελάχιστη συμμετοχή στο πρόγραμμα μονάδων ισχύος της Red Bull.
Αν όμως κοιτάξουμε την επίσημη δήλωση του Yuki Tsunoda, στην ιστοσελίδα της ομάδας, θα δούμε ότι ο Ιάπωνας οδηγός ευχαριστεί για την ανανέωση του συμβολαίου του πρώτα τη Red Bull, ύστερα τη Honda και τελευταία την ομάδα του, την Alpha Tauri.
Εύλογα κανείς αναρωτιέται, μα η Honda, έχοντας επίσημα μια απειροελάχιστη πλέον συμμετοχή, πώς είναι δυνατό να επηρεάζει σε τέτοιο βαθμό μια από τις 20 όλες κι όλες θέσεις στη Formula 1, και μια από τις 4 όλες κι όλες θέσεις του ομίλου Red Bull, ώστε ο Tsunoda να την ευχαριστεί πριν κι από την ομάδα του;
Θυμίζουμε λοιπόν την πρόσφατη συνέντευξη του Christian Horner στο επίσημο δίκτυο της Formula 1 όπου, ενώ δήλωσε ότι είναι αυτάρκεις και δεν αναζητούν συνεταίρους, δεν απέκλεισε νέα συνεργασία με τη Honda: «Η Honda (…) επέλεξε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση. Θα μπορούσε να επιστρέψουν ως συνεργάτες μας στο ηλεκτρικό μέρος της υβριδικής μονάδας ισχύος.»
Η Formula 1 αποτελεί συνδυασμό ανθρώπου και μηχανής και έχει κατορθώσει, παρά τις αδυναμίες της, να παραμένει για δεκαετίες στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η συμμετοχή σπουδαίων κατασκευαστών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό και, αν κοιτάξουμε την ιστορία του αθλήματος, θα δούμε την Honda ξανά και ξανά σε κάποιες από τις πιο θρυλικές στιγμές στους 4 αλλά και στους 2 τροχούς.
Άραγε η ανανέωση του συμβολαίου του Yuki Tsunoda αποτελεί προάγγελο επίσημης επιστροφής της Honda, στον τομέα που πλέον θα εξειδικεύεται, για μεγάλες μάχες με τους άλλους σπουδαίους του αθλήματος; Αφήνουμε ανοιχτό παράθυρο, και ο χρόνος θα δείξει.