Formula 1: Christian Horner – είμαστε επιθετική ομάδα
Ο επικεφαλής της Red Bull μιλά στο επίσημο δίκτυο της Formula 1 για το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον, ενώ η ομάδα του καλπάζει για το νταμπλ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ είναι πλέον ο αρχαιότερος όλων των εν ενεργεία team manager της Formula 1, παραμένει στα 48 του νεότερος από όλους τους σε ηλικία.
Χθες λοιπόν το επίσημο δίκτυο της Formula 1 μας έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του, από την οποία σας μεταφέρουμε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές.
Είμαστε επιθετική ομάδα, βρίσκεται στο DNA μας. Πιστεύουμε ότι η καλύτερη μορφή άμυνας είναι η επίθεση, είναι μέρος της κουλτούρας μας.
Δεν πάμε απαραίτητα για Πρωτάθλημα. Πάμε για την νίκη σε κάθε αγώνα ξεχωριστά, δε θεωρούμε τίποτα δεδομένο, και ύστερα οι βαθμολογικοί πίνακες ας μας δείξουν πρώτους.
Ο Daniel Ricciardo είναι σπουδαίος οδηγός που έχασε το δρόμο του, αλλά θέλω να μείνει στη Formula 1. Ελπίζω να έχει άλλη μια ευκαιρία και να τον βοηθήσουν στη νέα του ομάδα να ανακτήσει τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, η οποία είναι πολύ σημαντική σε κάθε άθλημα.
Το 2021 οσμιστήκαμε την ευκαιρία να πάρουμε Πρωτάθλημα. Έτσι είμαστε η τελευταία ομάδα που επικεντρωθήκαμε στο αυτοκίνητο του 2022. Όμως στη διάρκεια του χειμώνα οι άνθρωποί μας έφτιαξαν ένα υπεραυτοκίνητο, την RB18, ο Max βρήκε ένα ακόμη ανώτερο επίπεδο απόδοσης και ο Perez αισθάνεται πιο άνετα μαζί μας.
Μετά την Αυστραλία, που βρεθήκαμε πολύ πίσω στη βαθμολογία, σκεφτόμουν ότι ίσως φτάσουμε τη Ferrari προς τα τέλη της χρονιάς, όμως είναι αξιοσημείωτο πόσο απότομα γύρισε το Πρωτάθλημα.
Η Ferrari έχει πολύ πολύ δυνατό αυτοκίνητο φέτος και δύο εξαιρετικούς οδηγούς, όμως εκμεταλλευτήκαμε όλα της τα λάθη.
Τη Mercedes την περιμέναμε πιο δυνατή, γιατί επικεντρώθηκαν νωρίς στην εξέλιξη του φετινού αυτοκινήτου.
Το επίπεδο ανταγωνισμού σήμερα είναι πιο υψηλό από ποτέ και δεν περιμένουμε να κυριαρχήσουμε τόσα πολλά απανωτά χρόνια, όπως στο διάστημα 2010-13.
Οι νέοι κανονισμοί πέτυχαν στο να επιτρέπουν τις κλειστές μάχες. Αν θυμηθούμε τις μονομαχίες του Max με τον Leclerc στο Bahrain και την Jeddah, ή τις νίκες του Max στην Ουγγαρία από τη 10η θέση και στο Spa από την 14η.
Ο Toto Wolff πάντα μας θεωρούσε απειλή. Τα ρεκόρ του Hamilton είναι αξιοθαύμαστα και ίσως δε σπάσουν ποτέ, όμως για όλους έρχεται κάποια στιγμή που θα νικηθούν από άλλον.
Ο Max σέβεται τον Hamilton, όμως δεν άκουσα ούτε μία φορά τον Hamilton να αναγνωρίζει τις ικανότητες του Max. O σεβασμός μεταξύ Max και Leclerc είναι αμοιβαίος, και γι αυτό, παρά τις σκληρές τους μάχες, δεν άγγιξαν ποτέ.
O τερματισμός της Monza, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν ήταν ωραίος. Μετά το Abu Dhabi, ο Masi πέρασε καταστάσεις που δεν αξίζουν σε κανέναν, δεχόταν απειλές κατά της ζωής της οικογενείας του.
Στο Abu Dhabi o Max πέρασε τον Hamilton στον 1ο γύρο, ο Hamilton ανάκτησε τη θέση του κόβοντας το σικέιν αλλά δεν τιμωρήθηκε γι αυτό.
O Oscar Piastri φαίνεται πως είναι ένα σπουδαίο ταλέντο και μετανιώνουμε που δεν το πήραμε στη Red Bull, όσο είχαμε την ευκαιρία.
Σημείωση: Ο Piastri έτρεχε στη Formula 4 και την Formula Renault με την Arden, ομάδα που ανήκει στον Christian Horner και τον πατέρα του.
Με τη Honda είχαμε εξαιρετική συνεργασία, όταν όμως αποφάσισαν να φύγουν, βρεθήκαμε στο δίλημμα, ή επιστρέφουμε πίσω ως πελάτες σε κάποιον κατασκευαστή κινητήρων ή φτιάχνουμε τον δικό μας κινητήρα. Η Mercedes δε θα μας έδινε μοτέρ και η Ferrari ή η Renault δε θα είχαν εμάς ως προτεραιότητα, όπως η Honda, αλλά τη δική τους ομάδα.
Ήταν τεράστιο το ρίσκο μας, ένας κατασκευαστής ενεργειακών ποτών να φτιάξουμε δικούς μας κινητήρες, και μάλιστα που να ανταγωνίζονται τη Mercedes ή την Ferrari και τη Renault. Όμως επιλέξαμε να πάρουμε τη μοίρα μας στα χέρια μας.
Δεν είμαστε αρνητικοί σε μια κατάλληλη συνεργασία, όμως δε χρειαζόμαστε συνεταίρο. Φτιάχνουμε πλέον τα δικά μας μοτέρ, έχουμε κάποιους από τους καλύτερους μηχανικούς και εξαιρετικές εγκαταστάσεις.
Ο Dietrich Mateschitz είναι πολύ περήφανος για τους κινητήρες μας. Όταν πήρε εμπρός ο πρώτος μας κινητήρας, υπήρξαν τεχνικοί που άρχισαν να κλαιν από συγκίνηση.
Η Honda αποχώρησε επειδή επέλεξε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση. Θα μπορούσε ενδεχόμενα να επιστρέψουν ως συνεργάτες μας στο ηλεκτρικό μέρος της υβριδικής μονάδας ισχύος.
Η Formula E δεν έχει αρκετό πάθος, σε αντίθεση με τη Formula 1. Προς το παρόν δεν έχουμε κάποιο σχέδιο συμμετοχής στα Indycar. Έχουμε πάντως εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό στο America’s Cup.
Σημείωση: Το America’s Cup θεωρείται η Formula 1 της θάλασσας. Πρόκειται για ιστιοφόρα αεροδιαστημικής τεχνολογίας, που ξεπερνούν τα 100 χλμ/ώρα, με μόνη κινητήρια δύναμη τον άνεμο.
Εξελίσσουμε ένα υποβρύχιο για 3 άτομα καθώς και την RB 17, που θα είναι το απόλυτο υπεραυτοκίνητο για track days.
Σχεδιασμένη από τον μάγο της αεροδυναμικής Adrian Newey, και κατασκευασμένη από τη Red Bull Advanced Technologies, η Red Bull RB 17 θα είναι ένα διθέσιο ground effect, με 1110 ίππους και κόστος περίπου 6 εκατομμύρια.