Formula 1: Ιταλικό Grand Prix – Προεπισκόπηση
Τριπλή γιορτή καθώς η Ferrari γιορτάζει 75 χρόνια, η Monza 100 και η Pirelli 150. Ο Verstappen είναι φαβορί, όμως στη Monza συχνά νικούν τα outsider.
Ο Max Verstappen και η Red Bull φτάνουν στη Monza αδιαφιλονίκητα ως φαβορί. Όχι μόνο προέρχονται από 4 συνεχόμενες νίκες, είναι και οι μεγάλες ευθείες της Monza που τους ευνοούν ενώ επιπλέον η Ferrari μοιάζει να έχει χάσει το βηματισμό της, έχοντας ενδεχόμενα μείνει πίσω στην εξέλιξη στους τελευταίους αγώνες.
Αλλά βέβαια, η ιστορία της Formula 1 είναι γεμάτη ανατροπές και η Monza ειδικά έχει παράδοση στη νίκη των outsider –να θυμίσουμε πέρσι τη νίκη του Daniel Ricciardo και πρόπερσι του Pierre Gasly.
Η Mercedes γνωρίζει πως θεωρητικά εδώ θα δυσκολευτεί να δείξει τόσο ανταγωνιστική όσο στις κλειστές στροφές του Zandvoort, υπόσχεται όμως πως θα είναι πιο γρήγορη από το Spa, αφού η Monza έχει πιο επίπεδη επιφάνεια, οπότε θα μπορέσουν να χαμηλώσουν το αυτοκίνητο, ενώ η θερμοκρασία των 26ο C που προβλέπεται για τις κατατακτήριες και τον αγώνα έχει αποδειχτεί σύμμαχός τους. Σημειώστε πως ο Lewis Hamilton θα υποχρεωθεί να εκκινήσει από τις πίσω θέσεις, λόγω αλλαγής του κινητήρα που έπαθε βλάβη στη σύγκρουση με τον Alonso στο Spa.
Αναμένεται αξιόλογη εμφάνιση από τις Alpine και τις Williams, που έχουν δείξει ταχύτατες στα σιρκουί με μεγάλες ευθείες.
Η Ferrari κατεβαίνει με αρκετές κίτρινες λεπτομέρειες στο αυτοκίνητο και τους οδηγούς να φορούν κίτρινες φόρμες, δεδομένου ότι κίτρινο (καναρινί, για την ακρίβεια) είναι το δεύτερο επίσημο χρώμα της Ferrari, ώστε να γιορτάσουν τα 75 χρόνια από τότε που οι πρώτες Ferrari κύλησαν στους δρόμους. Τόσο ο Charles Leclerc όσο και ο Carlos Sainz δήλωσαν απαισιόδοξοι όσον αφορά τις πιθανότητες νίκης, μα και οι δύο είπαν ότι σκοπεύουν να διασκεδάσουν στο γιορτινό κλίμα της Monza.
Διότι και η Monza γιορτάζει ακριβώς 100 χρόνια από τότε που διοργανώθηκε εδώ για πρώτη φορά το Ιταλικό Grand Prix. Για την ακρίβεια, ήταν 10 Σεπτεμβρίου 1922 όταν το αυτοκινητοδρόμιο της Monza υποδέχτηκε 23 συμμετοχές για έναν αγώνα 80 γύρων, 800 χιλιομέτρων, στην αρχική χάραξη που περιλάμβανε και το οβάλ τμήμα. Μόνο τρεις τερμάτισαν, με νικητές δύο Fiat 804 και 3η μια Bugatti. Οι τρεις Austro Daimler, σχεδιασμένες από τον Ferdinand Porsche, αποσύρθηκαν όταν έχασε τη ζωή του στις δοκιμές ένας από τους οδηγούς.
Γιατί η Monza έχει αποδειχτεί επίσης ιδιαίτερα επικίνδυνη. Όσον αφορά σπουδαία αστέρια της Formula 1, εδώ έχασαν τη ζωή τους ο Alberto Ascari το 1955, δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής με Ferrari, ο κόμης Wolfgang Von Trips, επίσης με Ferrari το 1961, τη μέρα που ήταν φαβορί να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ο Jochen Rindt με Lotus το 1970, που ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά θάνατον και ο Ronnie Peterson, επίσης με Lotus, το 1978. Ελπίζουμε στις γιορτές για τα 100 χρόνια της «μαγικής πίστας» να βρουν χρόνο ώστε να θυμηθούμε αυτούς τους θρυλικούς οδηγούς.
Όμως γιορτάζει και η Pirelli τα 150 χρόνια της, γεμάτα ένδοξες αγωνιστικές σελίδες. Φέτος φέρνει εδώ τις τρεις μεσαίες γόμες της. Λέει ο Mario Isola της Pirelli: «Αισθανόμαστε περήφανοι που σε αυτή τη διπλή γιορτή, δική μας και της Monza, εφοδιάζουμε με ελαστικά τα πιο σοφιστικέ αυτοκίνητα στην ιστορία της Formula 1. Στη Monza είναι σημαντικό να έχεις ένα αυτοκίνητο με τέλεια ισορροπία. Τα φετινά ελαστικά αναμένεται να παρουσιάσουν λιγότερη υπερθέρμανση στο πίσω μέρος, σε μια πίστα όπου τα αυτοκίνητα έχουν ρηχή γωνία στις πτέρυγες και συχνά αξιοποιούν το σλιπ στρίμινγκ για να κερδίσουν στις ευθείες».
Σε ώρα Ελλάδας, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 9/9/2022 εκκινούν στις 15:00 και 18:00 (3 και 6 το απόγευμα) και του Σαββάτου 10/9/2022 στις 14:00 (2 το μεσημέρι). Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 17:00 (5 το απόγευμα του Σαββάτου) και ο αγώνας, το Βελγικό Grand Prix, την Κυριακή 11/9/2022 στις 16:00 (4 το απόγευμα).
Αυτή τη στιγμή, μεσημέρι Πέμπτης, υπάρχει μικρότερη από 20% πιθανότητα βροχής το Σάββατο και την Κυριακή, μα και 60% πιθανότητα βροχής στις δοκιμές της Παρασκευής.