MotoGP: Τι μάθαμε από την πρώτη μέρα δοκιμών στο Misano
Επιστροφή για τον Marc Marquez, νέος κινητήρας για την Yamaha, αλλά και νέο αεροδυναμικό - και όχι μόνο - πακέτο για την Honda. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις βασικές ειδήσεις που βγήκαν μετά το πέρας της πρώτης ημέρας επίσημων δοκιμών των αναβατών στο MotoGP που ολοκληρώθηκαν σήμερα στο Misano.
Η πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες στο Misano έβγαλε αρκετές ειδήσεις. Όχι τόσο με τους χρόνους των αναβατών, που ελάχιστη σημασία έχουν στις δοκιμές εξέλιξης, αλλά με το τι νέο έφεραν τα εργοστάσια προς αξιολόγηση εν όψει 2023.
Αναμφίβολα, η επιστροφή του Marc Marquez στη σέλα της αγαπημένης του RC213V ύστερα από 100 ημέρες αποχής μετά την τέταρτη εγχείρηση που πραγματοποίησε στο δεξί του χέρι, αποτέλεσε ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για τον Ισπανό και την ιαπωνική ομάδα.
Από εκεί και πέρα, ο Marc Marquez, ο οποίος έμεινε μακριά από την κορυφή (λέγε με Francesco Bagnaia) κατά 1,1 δλ., δοκίμασε μια… μαυροντυμένη Honda που ξεχώριζε εμφανώς για τη νέα εισαγωγή αέρα και τα έντονα ducts στο πλαϊνό φέρινγκ, που ήταν παρόμοια με εκείνα που έχουμε δει να χρησιμοποιεί η Ducati τις τελευταίες δύο σεζόν. Η συγκεκριμένη λύση πιστεύεται ότι αυξάνει το φαινόμενο του groud effect «τραβώντας» τη μοτοσικλέτα στο έδαφος, δίνοντας έτσι περισσότερη ευστάθεια και μεγαλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον, η Honda δοκίμασε και ένα άλλο σετ νέων πλαϊνών φέρινγκ, που μοιάζουν οπτικά με εκείνα της Aprilia, τα οποία χαρακτηρίζονται από το διογκωμένο πλαϊνό τους τμήμα.
Εντούτοις, μεγαλύτερη σημασία στην περίπτωση της Honda πρέπει να δοθεί στο νέο πίσω ψαλίδι αλουμινίου που δοκίμασε ο Stefan Brandl, το οποίο είναι κατασκευασμένο από την Kalex. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια μεγάλη και… γενναία κίνηση για τη Honda, καθώς η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιήσει το δικό της carbon ψαλίδι εδώ και αρκετά χρόνια.
Επιπλέον, ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) δοκίμαε μια ολοκαίνουργια εισαγωγή αέρα σε μία από τις μοτοσικλέτες του – λίγο πιο φαρδιά και όχι τόσο ψηλή όσο η κλασσική εισαγωγή αέρα της RC213V.
Τα μεγάλα νέα για την Yamaha αφορούν την δοκιμή της πρώτης έκδοσης του νέου κινητήρα του 2023. Ο Fabio Quartararo, γράφοντας τον έκτο χρόνο σήμερα, είχε στα γκαράζ της ομάδας του τρεις μοτοσικλέτες, την «κανονική» του 2022, μια με νέο πλαίσιο και μία με τον νέο κινητήρα, τον οποίο δοκίμασε και ο Franco Morbidelli.
Αμφότεροι οι αναβάτες της Yamaha δήλωσαν ικανοποιημένοι από την απόδοση του νέου, εν σειρά κινητήρα. «Τα πρώτα βήματα με τη μοτοσυκλέτα του 2023 ήταν καλά. Λειτουργεί αρκετά καλά στους τομείς της επιτάχυνσης και της τελικής ταχύτητας, οπότε είμαι ευχαριστημένος. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα, ανυπομονώ για την επόμενη βελτίωση του κινητήρα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Fabio Quartararo, o οποίος σήμερα «έγραψε» 80 στο σύνολο γύρους.
Από τη μεριά του, ο Franco Morbidelli δοκίμασε επίσης και μια νέα εμπρός εισαγωγή αέρα στη δική του Yamaha M1. Επιπλέον, η ομάδα της Yamaha δοκίμασε μια νέα διάταξη στα εμπρός φτερά.
Ο δοκιμαστής της Aprilia, Lorenzo Savadori, έχει δύο μοτοσικλέτες για δοκιμή, ενώ πιστεύεται ότι το εργοστάσιο από το Noale δοκίμαζε επίσης μια διάταξη με νέα φτερά. Τόσο ο Aleix Espargaro, όσο και ο Maverick Vinales ολοκλήρωσαν την ημέρα στις θέσεις P3 και το P5, αντίστοιχα.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, δεν υπάρχουν πολλά να πούμε για την Ducati, η οποία δεν φαίνεται να δοκίμασε κάτι… ορατά νέο. Ο Francesco Bagnaia είχε αφήσει να εννοηθεί το Σαββατοκύριακο ότι δεν πίστευε ότι θα δοκίμαζε πάρα πολλά νέα πράγματα – αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν δοκίμασε τίποτα… Ωστόσο, ένα στοιχείο που εντόπισε ο φωτογραφικός φακός ήταν το φτερό του sidepod που εκτείνεται ελαφρώς πιο κάτω από το τυπικό που χρησιμοποιεί η Ducati εδώ και αρκετό καιρό.
Όσον αφορά τους χρόνους, έξι στο σύνολο Ducati τερμάτισαν μέσα στο top 10.
Στο στρατόπεδο της KTM, o Dani Pedrosa έπιασε ξανά δουλειά στη σέλα της RC16. Όμως, ήταν ο Brad Binder εκείνος που ήταν ο πιο γρήγορος ανάμεσα στους αναβάτες της αυστριακής ομάδας, με τον Νοτιοαφρικανό να τερματίζει στην P11, 0,624 δευτερόλεπτα μακριά από τον Francesco Bagnaia.
Στη Suzuki, και με τον Joan Mir να μένει εκτός λόγω τραυματισμού, η ιαπωνική ομάδα προσέφερε στον πρωταθλητή της MotoE, Dominique Aegerter, τη δυνατότητα να πάρει μια γεύση από τη μοτοσικλέτα του MotoGP της ιαπωνικής ομάδας. Τελικά, ο Ελβετός αναβάτης έγραψε χρόνο μόλις κατά 2,6 δλ. αργότερο από τον Ιταλό της Ducati, επίδοση που θεωρείται κάτι παραπάνω από ικανοποιητική με δεδομένη την… ανύπαρκτη έως τώρα εμπειρία του στη σέλα της GSX-RR.