Πόσος χρόνος χρειάζεται για τη συναρμολόγηση μιας μπαταρίας;
Η Peugeot μας ξεναγεί στα μυστικά της συναρμογής των μπαταριών των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων της, όπως αυτή πραγματοποιείται σήμερα στα εργοστάσιά της σε Γαλλία, Σλοβακία και Ισπανία.
Όπως και στο σύνολο πλέον των mainstream κατασκευαστών, έτσι και στην Peugeot η διαδικασία εξηλεκτρισμού προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Εν προκειμένω, μέσα στο 2022, το νέο «408» έρχεται να ενισχύσει τις plug-in υβριδικές προτάσεις του Γάλλου κατασκευαστή, μαζί με εκείνες του «3008» και το νέου «308» που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Το 2022, περισσότερο από το 70% των μοντέλων της γκάμας Peugeot που πωλείται παγκοσμίως θα ειναι ηλεκτροκίνητο. Στην Ευρώπη, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% στο πρώτο εξάμηνο του 2022, από 1 στα 6 που ήταν το 2021.
Μέχρι το 2025, το 100% της σειράς μοντέλων του Γάλλου κατασκευαστή θα προσφέρει μια ηλεκτροκίνητη παραλλαγή, γεγονός που θα απαιτήσει μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των μπαταριών που παράγονται. Η Peugeot εκτιμά ότι θα συναρμολογεί έως και 10.000 μπαταρίες το μήνα για την γκάμα των αυτοκινήτων της μέχρι το επόμενο έτος και έως και 7.000 μπαταρίες το μήνα για τα LCV της.
Με αντίπαλο το χρονόμετρο
Χρειάζονται περίπου 60 λεπτά για τους τεχνικούς της γαλλικής εταιρείας προκειμένου να συναρμολογήσουν κάθε μονάδα μπαταρίας των 50 kWh (προσυναρμολογημένες κυψέλες και εξαρτήματα). Την ίδια ώρα, απαιτούνται 90 λεπτά για τις μεγαλύτερες μονάδες των 75 kWh. Η ομάδα υποβάλλει κάθε μπαταρία σε μια σειρά από δοκιμές, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές «διάρκειας ζωής» και αξιοπιστίας, όπως αυτές ορίζονται από την πολιτική εγγύησης της Peugeot των 8 ετών/160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητας φόρτισής της.
Η διαδικασία δοκιμής μιας έτοιμης μπαταρίας περιλαμβάνει διάφορα στάδια, όπως εκείνη που προσομοιώνει τη λειτουργία της σε ένα όχημα αλλά και την ηλεκτρική της «διέγερση» στο μέγιστο βαθμό. Η μονάδα μπαταρίας συμπιέζεται τέλος με αέριο για έλεγχο διαρροών παρακολουθώντας την απώλεια πίεσης. Αν μη τι άλλο, μία σωστή στεγανοποίηση θα αποτρέψει το νερό ή τη βρωμιά να εισχωρήσουν μέσα στις κυψέλες της μπαταρίας, κάτι που αναμφίβολα θα θέσει σε κίνδυνο την απόδοση και τη διάρκεια ζωής της.
Αυτή τη στιγμή, εξειδικευμένοι εργαζόμενοι συναρμολογούν μπαταρίες σε 5 εργοστασία του ομίλου Stellantis: στο Vigo και τη Saragossa (Ισπανία), στο Trnava (Σλοβακία) και στις πόλεις Sochaux και Mulhouse (Γαλλία) – και σύντομα στο Hordain της Γαλλίας.