Maserati MC20 Cielo
Cielo στα ιταλικά σημαίνει «ουρανός» και η νέα «ξεσκούφωτη» Maserati MC20 προσφέρει άφθονη θέα σε αυτόν.
Η νέα Cielo είναι η δεύτερη από τις τρεις εκδοχές της Maserati MC20 – η πρώτη είναι η κουπέ εκδοχή της και η τρίτη η επερχόμενη αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή της.
Σύμφωνα με την Maserati, πρόκειται για μια ηλεκτροχρωμική οροφή από γυαλί που μπορεί να μετατραπεί άμεσα από διαφανή σε αδιαφανή με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική οθόνη, χάρη στην τεχνολογία υγρών κρυστάλλων με διασπορά πολυμερών (PDLC).
Σε σχέση με την MC20, το βάρος της Cielo υπερβαίνει κατά τι τους 1,5 τόνους, με την επιπλέον «επιβάρυνση» της ζυγαριάς να περιορίζεται στα μόλις 65 κιλά. Σχεδιαστικά, η κληρονομία σε σχέση με την «κλειστή» MC20, ακόμα και στις χαρακτηριστικές πόρτες, είναι κάτι παραπάνω από διακριτή.
Και αυτή η Maserati εξελίχιηκε στο Maserati Innovation Lab και παράγεται στο ιστορικό εργοστάσιο στο Viale Ciro Menotti, στη Μόντενα, όπως και η έκδοση κουπέ.
Από αισθητική άποψη, η έκδοση λανσαρίσματος της Cielo διαθέτει ένα νέο μεταλλικό χρώμα τριών στρωμάτων, γνωστό ως Acquamarina, το οποίο είναι διαθέσιμο ως μέρος του προγράμματος εξατομίκευσης Maserati Fuoriserie. Πρόκειται για ένα χρώμα που αλληλεπιδρά με το φως – η βάση είναι ένα παστέλ γκρι εμπνευσμένο από τους αγώνες, που παραπέμπει το σπορ DNA της MC20.
Maserati MC20 Cielo: Με τη δύναμη του Ποσειδώνα
Στον τομέα των βασικών τεχνικών μερών του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με την MC20 Coupe. Ως εκ τούτου, το πρώτο «ξεσκούφωτο» μοντέλο της Maserati μετά την GranCabrio που αποχώρησε από το portfolio της ιταλικής μάρκας, παίρνει κίνηση από ένα σύνολο με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V, περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Διαθέτοντας τεχνολογία ξηρού κάρτερ, ο twin-turbo κινητήρας της Maserati αποδίδει 630 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. (το μέγιστο όριο περιστροφής θα είναι 8.000 σ.α.λ.) και ροπή 730 Nm ήδη από τις 3.000 σ.α.λ. έως και τις 5.000 σ.α.λ.
Η σχέση συμπίεσης του Nettuno (βλ. Ποσειδώνας), όπως επισήμως ονομάζεται ο V6 των Ιταλών της Maserati, έχει ήδη οριστεί στην αναλογία 11:1 και η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων στα 82 και 88 χλστ. αντίστοιχα. Η καρδία του σε τεχνολογικό επίπεδο είναι ένα σύστημα καύσης του μίγματος στον προθάλαμο με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Εδώ, ένας θάλαμος καύσης τοποθετείται μεταξύ του κεντρικού ηλεκτροδίου και του παραδοσιακού θαλάμου καύσης και συνδέεται με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οπών.
Το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση τροφοδοσίας που φτάνει έως και τα 350 bar. Σύμφωνα με την Maserati, η συγκεκριμένη επιλογή επιφέρει μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας του 6κύλινδρου στις πολύ χαμηλές στροφές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις, ζυγίζει λιγότερο από 220 κιλά, οι δε διαστάσεις του (μήκος, πλάτος, ύψος) ορίζονται στα 1.000, 650 και 600 χλστ., αντίστοιχα.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)