Ξεκίνησε η παραγωγή της Mercedes-AMG One
Πέντε χρόνια μετά την εκπόνηση του όλου εγχειρήματος, ήρθε η ώρα ώστε η υβριδική Formula 1… δρόμου της Mercedes-AMG που ακούει στο όνομα One να αρχίσει να παράγεται.
Η Mercedes-AMG One είναι ένα hypercar βγαλμένο από τον κόσμο της Formula 1 που παίρνει σάρκα και οστά, έστω και με καθυστέρηση, χάρη στην αγαστή συνεργασία των ανθρώπων της Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Brixworth της M. Βρετανίας με την ομάδα της Mercedes-AMG Petronas Formula 1 στο Brackley.
Θυμίζουμε ότι το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και συνολικά τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο εκ των οποίων κινούν τους εμπρός τροχούς, που συνδυαστικά αποδίδουν μέγιστη ισχύ άνω των 1.000 ίππων.
Ο υβριδικός V6 βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και μονό στροβιλοσυμπιεστή που υποστηρίζεται ηλεκτρικά προέρχεται από την Formula 1 και μπορεί να περιστρέφεται έως και τις 11.000 σ.α.λ. Για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και χρήση στο… συμβατικό κόσμο, οι μέγιστες στροφές λειτουργίας του διατηρούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την πρωταθλήτρια μονάδα κίνησης του 2015.
Η παραγωγή της One ολοκληρώνεται στο χέρι σε συνολικά 16 διαφορετικούς σταθμούς συναρμολόγησης και δοκιμών. Σύμφωνα με την Mercedes-AMG «πολλά στάδια θυμίζουν την παραγωγή ρολογιών πολυτελείας υψηλής ποιότητας» με ορισμένα υποσυστήματα πρώτα να προ-συναρμολογούνται και να ελέγχονται για τη λειτουργία τους και μετά να αποσυναρμολογούνται ξανά προκειμένου να εγκατασταθούν οριστικά στο όχημα. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για το μονοκόκ από carbon καθώς και για όλα τα αποσπώμενα μέρη του αμαξώματος, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
Ο V6 κινητήρας 1,6 λίτρων, η μπαταρία υψηλής τάσης και το σύνολο των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων έχουν δοκιμαστεί προηγουμένως σε πάγκους δοκιμών στο Brixworth για να διασφαλιστεί η απόδοσή τους, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τις μονάδες ισχύος της Mercedes στην Formula 1. Φυσικά, η Mercedes-AMG High Performance Powertrains προμηθεύει τις αντίστοιχες μονάδες, ήτοι τον υβριδικό κινητήρα εσωτερικής καύσης eTurbo, την μπαταρία υψηλής τάσης του plug-in υβριδικού συστήματος, τον μπροστινό άξονα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τα ηλεκτρονικά ισχύος, συμπεριλαμβανομένου του μετατροπέα για κάθε ηλεκτροκινητήρα. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι το 75% των μερών έχουν ήδη συναρμολογηθεί πριν από την εγκατάσταση των εξαρτημάτων υψηλής τάσης.
Συνολικά, πάνω από 50 ειδικοί εργάζονται σε κάθε Mercedes-AMG One. Μετά από κάθε σταθμό, γίνονται εις βάθος έλεγχοι ποιότητας βάσει καθορισμένων χαρακτηριστικών, με αποτέλεσμα την εκτενή τεκμηρίωση της παραγωγικής διαδικασίας. Η σχολαστική διαδικασία κατασκευής συμπληρώνεται από τις πιο πρόσφατες μεθόδους παραγωγής του Industry 4.0, τις οποίες η Mercedes-AMG χρησιμοποιεί επίσης στο Affalterbach για την παραγωγή κινητήρων που φέρουν την υπογραφή της AMG.
Το τελικό στάδιο της παραγωγής δεν είναι άλλο από την δοκιμή της One σε μια κοντινή πίστα δοκιμών. Αμέσως μετά το τελικό «ΟΚ», στο όχημα «υποδέχεται» την κατάλληλη προστασία για τη μεταφορά με κλειστό φορτηγό στα κεντρικά γραφεία της Mercedes-AMG στο Affalterbach.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)