Ποιά είναι η πρωταθλήτρια των πωλήσεων στα ηλεκτρικά στην Ευρώπη;
Ο αγώνας δρόμου για την κατάκτηση της κορυφής των πωλήσεων στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη καλά κρατεί.
Μπορεί η κρίση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου να συνεχίζεται, εντούτοις η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε αυτό το περιβάλλον, η Stellantis δείχνει να διαθέτει εξέχουσα δυναμική, μαζί ασφαλώς με το VW Group και την Tesla.
«Συνεχίζουμε να παλεύουμε για την πρώτη θέση όσον αφορά τις πωλήσεις BEV στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, μιλώντας σε αναλυτές της αγοράς.
Το πρώτο εξάμηνο, η Stellantis πούλησε 105.413 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ακριβώς πίσω από το VW Group, που πούλησε 116.307 EVs, και μπροστά από την Tesla, η οποία κατέγραψε 78.277 πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η εταιρεία δεδομένων Dataforce.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνουν νέες εγγραφές στις χώρες της ΕΕ συμπεριλαμβανομένου του Ην. Βασιλείου, της Ελβετίας, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας. Στοιχεία πωλήσεων για την Πορτογαλία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία δεν είναι διαθέσιμα.
Η ηλεκτρική ώθηση της Stellantis στην Ευρώπη είχε ως «οδηγό» το ηλεκτρικό Fiat 500, το οποίο ήταν το BEV με τις περισσότερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τον αναλυτή Matthias Schmidt. Το ηλεκτρικό «500» ήταν το EV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία το δεύτερο τρίμηνο, δήλωσε ο Carlos Tavares στους επενδυτές. Ένα άλλο ηλεκτρικό μοντέλο της Stellantis. το Peugeot e-208, κατέλαβε την πρώτη θέση στα EV στη Γαλλία.
Σε γενικές γραμμές, το σύνολο των πωλήσεων της Tesla επηρεάστηκε από τις διακοπές λειτουργίας του εργοστασίου της στη Σαγκάη της Κίνας, το οποίο κατασκευάζει τα Model 3 που προορίζονται για την Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία αυξάνει την παραγωγή του Model Y στο νέο της εργοστάσιο που βρίσκεται στα περίχωρα του Βερολίνου, το οποίο ξεκίνησε να διατίθεται τον Μάρτιο.
Ακόμα κι έτσι όμως, τα μοντέλα της Tesla εξακολουθούν να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με την Dataforce. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μισό του έτους, η Tesla πούλησε 39.969 Model Y, ενώ οι πωλήσεις του Model 3 μειώθηκαν κατά 25% στα 38.280. Το Fiat 500 ήταν τρίτο ΕV, με 32.315 πωλήσεις και το Peugeot e-208 το τέταρτο, με 21.918. Το EV του VW Group με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Skoda Enyaq, στην πέμπτη θέση, με 19.951 μονάδες.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι συνδυαστικές «ηλεκτρικές πωλήσεις» των Citroen, DS, Fiat και Opel ήταν υπερδιπλάσιες εκείνων της Tesla στη Δυτική Ευρώπη στο τελευταίο τρίμηνο (60.560 έναντι 25.140).
Ωστόσο, η Stellantis είναι πιθανό να αντιμετωπίσει ακόμα πιο ισχυρές εμπορικές πιέσει από την Tesla στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς τα lockdown στην Κίνα έχουν χαλαρώσει, ενώ την ίδια ώρα η παραγωγή της στο Βερολίνου επιταχύνεται. «Η Tesla είναι έτοιμη να επιστρέψει δυναμικά το τρίτο τρίμηνο. Αναμένουμε ότι η Tesla θα ενισχυθεί ξανά στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του έτους με εκτιμώμενες 200.000 μονάδες», δηλώνει ο Matthias Schmidt.