Formula 1: Αν ζούσε ο Enzo Ferrari…
Μια φράση βρίσκεται στα χείλη πολλών Tifosi από το απόγευμα της περασμένης Κυριακής: Αν ζούσε ο Enzo Ferrari…
Σε συνέντευξη που έδωσε στο επίσημο δίκτυο της Formula 1 ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, το απόγευμα της Κυριακής, αμέσως μετά το Grand Prix Ουγγαρίας, και η οποία βγήκε σήμερα στον αέρα, ρωτήθηκε, πότε κατάλαβε ότι ο οδηγός του, Max Verstappen, θα νικούσε τον αγώνα;
Ο ίδιος ο Charles Leclerc, ενώ οδηγούσε τον αγώνα, είπε στην ενδοσυνεννόηση ότι είναι ικανοποιημένος από τα μεσαία του λάστιχα και θέλει να τα κρατήσει αρκετούς ακόμα γύρους, γιατί είχαν ζωή μέσα τους. Όμως όχι, η ομάδα του επέμενε να του βάλει τα λευκά λάστιχα, χωρίς βραδυπορίες. Του τα έβαλε και καταστράφηκε ένας ακόμα αγώνας.
Και τι έκανε εκεί ο Mattia Binotto, επικεφαλής της Ferrari; Έδωσε εξηγήσεις για την, για πολλοστή φορά, αλλοπρόσαλλη στρατηγική της ομάδας; Όχι. Αντιθέτως δήλωσε στο αποσβολωμένο ακροατήριο: «Δε φταίει η στρατηγική μας, και γι αυτό δε θα κάνουμε καμία αλλαγή στην ομάδα, το αυτοκίνητο φταίει».
Δεν είναι οι πρώτες παράδοξες φετινές δηλώσεις του Binotto. Να θυμίσουμε ότι και στο Βρετανικό Grand Prix, μετά την ανάλογου επιπέδου καταστροφική στρατηγική, έκανε δηλώσεις πέρα από λογική «δεν υπήρχε τρόπος να κερδίσει ο Leclerc τον αγώνα» (ενώ ήταν πρώτος) αλλά και τον Μάιο (ενώ ακόμα ήταν μπροστά στη βαθμολογία) δήλωσε, «δεν πάμε για Πρωτάθλημα φέτος αλλά για νίκες».
Μα αν δεν πας για Πρωτάθλημα τη χρονιά που έχεις το πιο γρήγορο αυτοκίνητο και ο ένας από τους δυο σου αντιπάλους, η Mercedes, έχει χάσει προσωρινά το βηματισμό του, πότε θα πας; Του χρόνου ίσως δεν έχεις πια το ταχύτερο αυτοκίνητο, αλλά απλώς ένα από τα ταχύτερα, και θα χρειαστεί να αντιμετωπίσεις και τη Red Bull αλλά και τη Mercedes, και ποιος ξέρει ποια άλλη ομάδα θα έχει στο μεταξύ αποκωδικοποιήσει τα μυστικά της αεροδυναμικής ground effect.
Στις δηλώσεις του πάντως της Κυριακής, ότι δεν έφταιγαν τα ακατάλληλα λάστιχα που φόρεσαν στον Leclerc αλλά το αυτοκίνητο για την απώλεια της νίκης, ο Binotto βρήκε σύμφωνο τον Carlos Sainz, μολονότι δύο αργά πιτ στοπ της Ferrari του κόστισαν θέση στο βάθρο. Πολλά λέγονται εδώ και μήνες ότι, αν και ο Leclerc είναι ο αγαπημένος των Tifosi, ο Sainz είναι ο αγαπημένος της ηγεσίας της Ferrari, και αυτός είναι ο λόγος που δεν ορίστηκε πρώτος και δεύτερος οδηγός στην ομάδα, ήδη από τον Απρίλιο.
Αντί άλλου σχολίου, καθώς μια εικόνα, χίλιες λέξεις, σας δείχνουμε αυτή τη συγκλονιστική φωτογραφία του Enzo Ferrari, που του τράβηξε ο βραβευμένος Ιταλός φωτογράφος, Ercole Colombo, στην Ίμολα το 1985, τελευταία φορά που τον είδαν σε πίστα Formula 1. Ο Ingegnere (μηχανικός) Enzo Ferrari κάθεται μόνος στο βάθος του πιτ της Ferrari, ανάμεσα στα ανταλλακτικά και τα βαρέλια. «Έτσι έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του», λέει ο Colombo, «μόνος με τα θρυλικά του αυτοκίνητα».