GP Ουγγαρίας: Νίκη του Verstappen και αυτοχειρία της Ferrari
Ο Max Verstappen παίρνει τη νίκη σε έναν ακόμα αγώνα που οι Tifosi θα προτιμούσαν να ξεχάσουν.
Εδώ και λίγο καιρό, κυκλοφορεί ένα ανέκδοτο: «Ποιος ήταν ο μεγάλος αντίπαλος του Senna; Ο Prost. Ποιος του Schumacher; O Hakkinen. Ποιος είναι ο μεγάλος αντίπαλος του Charles Leclerc; … Η Ferrari, η ίδια του η ομάδα».
Προσθέστε την Ουγγαρία στις χαμένες φετινές του νίκες. Πάμε να τις μετρήσουμε: μία έχασε από δικό του λάθος, στη Γαλλία. Δύο από σπασμένο μοτέρ, στην Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν. Και τρεις (3) του στέρησε η αλλοπρόσαλλη στρατηγική της Ferrari, στο Μονακό, την Αγγλία και άλλη μια σήμερα, στην Ουγγαρία. Το σύνολο, έξι (6) χαμένες νίκες, ενώ ήταν πρώτος χωρίς να απειλείται. Μα, 6 χαμένες νίκες είναι ολόκληρο χαμένο Πρωτάθλημα.
Δεν είναι απαραίτητο να είσαι στρατηγική ιδιοφυΐα, κοινή λογική να έχεις: Ήδη από την Παρασκευή, μάλιστα σε συνθήκες καύσωνα, έγινε φανερό ότι τα σκληρά λάστιχα, τα λευκά, παραείναι σκληρά, δεν έρχονται στη σωστή θερμοκρασία και οδηγούν σε προβληματικές καταστάσεις. Και αν την Παρασκευή με καύσωνα δεν ανέβαζαν θερμοκρασία, την Κυριακή με την ψύχρα, βάσει κοινής λογικής, θα ήταν καταστροφικά.
Τα λευκά λάστιχα λοιπόν που έχεις, τι τα κάνεις; Τα βάζεις στο αυτοκίνητό σου; Όχι, θα βάλεις οποιοδήποτε άλλο σετ εκτός από αυτό. Αυτά θα τα φορέσεις μόνο αν δεν έχεις άλλα λάστιχα, προκειμένου να μη στείλεις τον οδηγό σου έξω με γυμνές ζάντες.
Ε λοιπόν, η Ferrari έκανε ακριβώς αυτό που δε θα έκανε κανείς λογικός άνθρωπος: Ενώ ο Leclerc ήταν με άνεση πρώτος, μια πρωτιά που κέρδισε με το σπαθί του, ύστερα από εξαιρετική προσπέραση στον George Russell, και ενώ τα μεσαία του λάστιχα ήταν σε αξιοπρεπή ακόμα κατάσταση, δεδομένου ότι τα είχε φορέσει 4 γύρους μετά τον Carlos Sainz, του οποίου τα μεσαία λάστιχα ακόμα κρατούσαν, τον καλεί και του φορά αυτά ακριβώς τα ακατάλληλα σκληρά λάστιχα.
Ως αποτέλεσμα, ο Leclerc άρχισε να χάνει θέσεις, οπότε τον ξανακάλεσαν να του φορέσουν μαλακά λάστιχα, ρίχνοντάς τον στην 6η θέση του τερματισμού.
Αυτό που κάνει την επιλογή της Ferrari να φαντάζει ακόμα πιο παράλογη, είναι ότι του αντικατέστησαν τα μεσαία του λάστιχα πριν από του Sainz, μολονότι τα δικά του ήταν 4 γύρους πιο φρέσκα.
Στη συνέχεια, βλέποντας ότι ο Leclerc έχει πρόβλημα με τα σκληρά λάστιχα, στον Sainz φόρεσαν μαλακά και, παρά το γεγονός ότι η Ferrari, που στρίβει ουδέτερα, λόγω ψύχρας δυσκολευόταν να φορτίσει αποτελεσματικά τα λάστιχά της, σε αντίθεση με τη Red Bull (είχαμε δει το ίδιο πρόβλημα και στην Ίμολα) , τα λάστιχα του Sainz παρουσίασαν κοκκίωση (graining) μόλις στους τελευταίους 6 γύρους.
Άρα, αν είχαν βάλει τον Leclerc 4 γύρους μετά τον Sainz, που ήταν το λογικό, και έκαναν το ίδιο, του αντικαθιστούσαν δηλαδή τα μεσαία του λάστιχα με μαλακά, θα είχε πρόβλημα μόλις στους 2 τελευταίους γύρους, το οποίο ο Leclerc θα μπορούσε να διαχειριστεί και να πάρει τη νίκη.
Νικητής λοιπόν ήταν ο Max Verstappen, με τη Red Bull, που πήρε την 28η νίκη της καριέρας του, παρά το γεγονός ότι εκκίνησε 10ος και παρά την πιρουέτα 360 μοιρών που έκανε κάποια στιγμή.
Δεν είναι ότι ο Max δεν κάνει λάθη. Ο Leclerc και ο Verstappen είναι οι δύο ταχύτεροι σήμερα οδηγοί, που κάνουν κι αυτοί λάθη, όπως όλοι. Πιο σπάνια από άλλους, αλλά κάνουν. Η βασική τους διαφορά έγκειται στο ότι ο Max έχει μια άρτια ομάδα να τον στηρίζει ενώ ο Leclerc το θέατρο του παραλόγου. Η Formula 1 είναι ομαδικό άθλημα, και ως αποτέλεσμα ο Verstappen μετρά φέτος 8 νίκες ενώ ο Leclerc μόλις 3.
Το πόντιουμ συμπλήρωσαν και πάλι οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον Lewis Hamilton ξανά 2ο, αφού προσπέρασε τον Russell. Ο Sainz αρκέστηκε στην 4η θέση με τον Sergio Perez 5ο. Ο σύμβουλος της Red Bull, Dr. Helmut Marko, μιλώντας στη Γερμανική τηλεόραση, εκφράστηκε 2η φορά σε λίγες μέρες απαξιωτικά για τον Perez: «Οδηγεί σαν να άρχισε ήδη τις διακοπές του».
O Lando Norris έφερε τη McLaren στην αξιοπρεπή 7η θέση του τερματισμού, με τις δύο Alpine πίσω του (ο Alonso ήταν πάλι ταχύτερος του Ocon) και τον Sebastian Vettel να παίρνει τον τελευταίο βαθμό της ημέρας, αφού ο Ricciardo, ξανά εκτός κλίματος, κατέστρεψε τον αγώνα του Stroll.
Πριν τον αγώνα, ο Mattia Binotto δήλωνε ότι στην Ουγγαρία πάνε για το 1-2. Όμως φεύγουν από το Hungaroring για τις θερινές διακοπές με 80 βαθμούς πλέον διαφορά μεταξύ Verstappen και Leclerc. Τι περιμένει η Ferrari να κάνει τις δέουσες αλλαγές σε όσους πρέπει; Ακόμα και οι Tifosi πια γελούν με τις στενοχώριες που τους κερνά η αγαπημένη τους ομάδα.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις πιο σημαντικές στιγμές του αγώνα.