Formula 1: GP Γαλλίας – Ανασκόπηση
Addio mondiale, αντίο πρωτάθλημα, είχε πει ακριβώς πριν 40 χρόνια τέτοιες μέρες λόγω ενός ατυχήματος ο Enzo Ferrari. Είναι ίδια περίπτωση φέτος;
Επικεφαλής στο Πρωτάθλημα Οδηγών με 63 βαθμούς διαφορά και 82 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών έφυγε η Red Bull από το Paul Ricard.
Λέει ο Christian Horner, μάνατζερ της ομάδας: «Αν μου λέγανε πέρσι ότι φέτος θα έχουμε στη μέση της σεζόν τέτοια βαθμολογική διαφορά, δε θα το πίστευα. Αυτό που συμβαίνει είναι πέρα από τις πιο άγριες προσδοκίες μου. Φέτος υπήρξε η μεγαλύτερη αλλαγή κανονισμών τα τελευταία 40 χρόνια, και επειδή είχαμε αφοσιωθεί στο περσινό Πρωτάθλημα, ίσως είμαστε η τελευταία ομάδα που στρέψαμε την προσοχή μας στην εξέλιξη του φετινού αυτοκινήτου. Στην Ουγγαρία ίσως έχει το πλεονέκτημα ξανά η Ferrari, ύστερα όμως από το θερινό διάλειμμα έρχονται κάποιες πίστες που μάλλον ευνοούν εμάς, και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το Πρωτάθλημα, καθώς μάλιστα η Mercedes παίρνει φόρα».
Στο οπλοστάσιο της η Red Bull, πέρα από την σοφή διοίκηση και διαχείριση της ομάδας από τον Christian Horner, έχει την ιδιοφυία του αεροδυναμιστή Adrian Newey, ο οποίος ερμήνευσε με τρόπο εξαιρετικά αποτελεσματικό τους κανονισμούς της αεροδυναμικής ground effect, και φυσικά τον Max Verstappen, που φέτος οδηγεί πιο ώριμα, πιο ουσιαστικά και πιο ψύχραιμα από ποτέ, χωρίς να έχει χάσει τίποτα από την ταχύτητα και τη μαχητικότητα που ανέκαθεν τον χαρακτήριζε.
Ο Max Verstappen την Κυριακή πήρε την 27η νίκη της καριέρας του, όσες δηλαδή και ο Sir Jackie Stewart, ενώ αυτός ήταν ο 130ος του αγώνας με τη Red Bull, πράγμα που τον κάνει τον μακροβιότερο οδηγό της ομάδας, ρεκόρ που κατείχε ο Mark Webber.
Επιπλέον, στο Paul Ricard είδαμε τον Max να συναισθάνεται το δράμα του αντιπάλου του, Charles Leclerc, και να ρωτά στην ενδοσυνεννόηση αν είναι καλά, μόλις είδε τη Ferrari καρφωμένη στα προστατευτικά λάστιχα. Πόσο διαφορετική εικόνα, αλήθεια, σε σχέση με την περσινή μάχη του με τον Lewis Hamilton, η οποία είχε αρκετές ιταμές στιγμές.
Από την εγκατάλειψη του Charles Leclerc έχει στοιχειώσει όλους μας η κραυγή του νεαρού οδηγού, και συνεχίζουν ως σήμερα από τον Τύπο τα σενάρια περί πιθανής μηχανικής βλάβης την οποία αποκρύπτει ύστερα από εντολή της Ferrari. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα, στο χθεσινό μας άρθρο.
Όταν τέτοιες μέρες πριν 40 χρόνια ο Enzo Ferrari πληροφορήθηκε τηλεφωνικά το ατύχημα του τότε οδηγού του, Didier Pironi, στις δοκιμές του Γερμανικού Grand Prix, είχε πει δύο μόνο λέξεις: «Addio mondiale», αντίο πρωτάθλημα. Ακριβώς αυτό το περιστατικό κι αυτές οι λέξεις ήταν οι πρώτες που μας ήρθαν στο νου, με μιας, βλέποντας τη Ferrari του Leclerc ακινητοποιημένη.
«Φέτος οδηγώ καλύτερα από ποτέ, αλλά αν κάνω τέτοια λάθη, τι νόημα έχει;», είπε στον Γαλλικό Τύπο ο Charles Leclerc. Κάποιοι θυμήθηκαν ότι, το 2018, ξανά στη μέση της σεζόν, από ένα ανάλογο οδηγικό λάθος, στο Γερμανικό Grand Prix, ήρθε τούμπα το Πρωτάθλημα που διεκδικούσε για τη Ferrari ο Vettel. Ο Leclerc, όμως, έχει διαμετρικά διαφορετικό χαρακτήρα από τον Vettel, και απομένει να δούμε πώς θα επεξεργαστεί μέσα του την ήττα του Paul Ricard, και αν ενδεχόμενα βγει πιο δυνατός από αυτή.
Απομένουν άλλοι 10 αγώνες, όπου τόσα μπορεί να συμβούν. Η Formula 1 μας έχει δώσει ανατροπές Πρωταθλητή ακόμη και στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα (για παράδειγμα, το 2008 ή το 2021). Ο Charles Leclerc έχει αντιμετωπίσει μεγάλες εντάσεις στη ζωή του κι έχει σταθεί όρθιος.
Όμως ακόμη και αν συνεχίσει να είναι πιο γρήγορος από τον Verstappen στις κατατακτήριες (ως εδώ φέτος έχει ήδη γράψει 7 pole) και δεν κάνει κάποιο λάθος και τον κρατά πίσω του στον αγώνα, πρέπει και το μοτέρ να μη σπάει, και η ομάδα της Ferrari να μην κάνει άλλα λάθη στρατηγικής και να έχει βοήθεια από τον Carlos Sainz.
Αυτό το τελευταίο δε διαφαίνεται. Ναι μεν στις κατατακτήριες του Paul Ricard ο Sainz προσέφερε πολύτιμη βοήθεια στον Leclerc, όμως εκεί ο ίδιος δε διεκδικούσε τίποτα, αφού ούτως ή άλλως θα εκκινούσε από το τέλος, λόγω εξαρτημάτων που χρειάστηκε να πάρει για το μοτέρ του. Αντιθέτως, μετά τον αγώνα, όπου μάλιστα έκανε δύο εκπληκτικές προσπεράσεις επί του Perez και του Russell, ο Sainz διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει στάτους πρώτου και δεύτερου οδηγού στη Ferrari.
Μάλιστα ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής Damon Hill, με δηλώσεις του στη Βρετανική τηλεόραση, είπε ότι θεωρεί τον Sainz πιο κατάλληλο να ηγηθεί της Ferrari από τον Leclerc, διότι ο Sainz επιλέγει ποιες εντολές υπακούει και ποιες όχι, ενώ ο Leclerc απλώς εκτελεί.
Στη Red Bull δε χρειάζεται καν να μας πουν ποιος είναι πρώτος και ποιος δεύτερος οδηγός. Μετά τη νίκη του στο Μονακό, βεβαίως, ο Sergio Perez έκανε δηλώσεις ότι πάει για Πρωτάθλημα, όσα όμως ακολούθησαν κάνουν τη σκέψη του να φαντάζει πολύ αισιόδοξη.
Στη Mercedes είχαν για πρώτη φορά φέτος και τους δύο οδηγούς στο βάθρο, με τον Lewis Hamilton να νικά για 4ο συνεχόμενο αγώνα τον George Russell. Στο στρατόπεδο των Ασημένιων Βελών επικρατεί ηρεμία και αισιοδοξία, καθώς εργάζονται μεθοδικά για την επάνοδό τους στην κορυφή, που ίσως δεν αργήσει, αν η Red Bull και η Ferrari χάσουν ταχύτητα με τις νέες ρυθμίσεις των κανονισμών για το πάτωμα μετά τις θερινές διακοπές.
Ο Lewis Hamilton άντεξε όλο το Γαλλικό Grand Prix χωρίς υγρά, από δυσλειτουργία του σχετικού μηχανισμού. Υπολογίζεται ότι, λόγω του καύσωνα, έχασε 3-4 κιλά στη διάρκεια του αγώνα. Αυτό φανερώνει την άριστη φυσική του κατάσταση ενώ οι δηλώσεις του για τους 300 αγώνες Formula 1 που συμπλήρωσε την Κυριακή έδειχναν να αισιοδοξεί ότι έχει πολλούς ακόμα μπροστά του.
Το ίδιο αισιόδοξα ήταν τα σημάδια για τον Fernando Alonso, που τερμάτισε 6ος ανεβάζοντας την Alpine στην 4η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, για τον οποίο η ομάδα του είπε ότι τον θέλουν να μείνει όσο αυτός επιθυμεί, παρά το γεγονός ότι μεθαύριο θα σβήσει τούρτα με 41 κεριά.
Μα κι ο τρίτος εν δράσει πολυπρωταθλητής, Sebastian Vettel, δε φαίνεται να πηγαίνει πουθενά, αντιθέτως ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την ανανέωση του συμβολαίου του με την Aston Martin.
Θα σταθούμε τέλος στον Lando Norris, που για άλλη μια φορά έκανε εξαιρετικά αξιοπρεπή εμφάνιση με τη McLaren, παίρνοντας την 5η θέση στις κατατακτήριες και την 7η στον αγώνα.
Ακολουθεί η Ουγγαρία, όπου η Ferrari οφείλει να νικήσει, ώστε να διατηρήσει ελπίδες για το Πρωτάθλημα.