Ντίζελ και βενζίνη στο 55,8% στην Ευρώπη
Νέα πτώση στο μερίδιο των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2022 με ταυτόχρονη άνοδο για τα BEV, HEV και PHEV.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) συνέχισαν να αυξάνονται στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 9,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα plug–in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV) απέσπασαν το 8,7% του μεριδίου αγοράς, από 8,4% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, παρά τη μείωση του αριθμού των μονάδων που πωλήθηκαν.
Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα υπέστησαν σημαντικές απώλειες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, οδηγώντας σε συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς (55,8% για το ντίζελ και τη βενζίνη μαζί).
Βενζίνη και ντίζελ
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2022, τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ έχασαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση – και συγκεκριμένα από 62,0% το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε 55,8% το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε κατά πάνω από 3 ποσοστιαίες μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 38,5% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε στο 17,3% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων (από 20,2% την ίδια περίοδο το 2021).
Σε απόλυτα αριθμητικά μεγέθη, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 22,2% σε ολόκληρη την ΕΕ, μετρώντας 909.703 αυτοκίνητα. Το ντίζελ σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση (-27,7%), φτάνοντας συνολικά τις 409.174 μονάδες.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, φτάνοντας τις 233.413 μονάδες. Μεταξύ των βασικών χωρών, η Ισπανία και η Γαλλία συνέβαλαν στη θετική απόδοση των BEV, σημειώνοντας διψήφια κέρδη (+22,0% και +18,6% αντίστοιχα). Η Ιταλία, από την άλλη, σημείωσε σημαντική απώλεια (-19,6%), ενώ η Γερμανία σημείωσε μικρή μείωση (-0,5%).
Τα plug–in υβριδικά οχήματα (PHEV) διεύρυναν το μερίδιο αγοράς τους κατά τη διάρκεια της περιόδου, παρά τη διψήφια πτώση των μονάδων που πωλήθηκαν (-12,5% σε 206.501 αυτοκίνητα). Με εξαίρεση την Ισπανία (+11,3%), όλες οι βασικές αγορές σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις PHEV: Γαλλία (-17,4%), Γερμανία (-16,9%) και Ιταλία (-6,9%).
Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων (HEV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν κατά 2,2% κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, λόγω της σημαντικής πτώσης στις πωλήσεις αυτοκινήτων με συμβατικό καύσιμο, τα HEV διεύρυναν το συνολικό τους μερίδιο αγοράς (22,6%). Μικτά αποτελέσματα κατέγραψαν οι τέσσερις κύριες αγορές της περιοχής. Η Γαλλία και η Ισπανία σημείωσαν ανάπτυξη (+7,2% και +2,7%, αντίστοιχα). Η Ιταλία και η Γερμανία, από την άλλη, σημείωσαν πτώση (-9,3% και -6,5%, αντίστοιχα).
Οι εγγραφές οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν βουτιά που ποσοστιαία έφτασε το 62,9%, με 4.983 μονάδες που πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην «καθίζηση» στην Ιταλία, η οποία αντιπροσωπεύει τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων στην περιοχή. Αντίθετα, τα οχήματα με υγραέριο σημείωσαν αύξηση πωλήσεων (+7,9%), φτάνοντας τις 64.152 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Τρεις στις τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή σημείωσαν σημαντικά κέρδη: η Ισπανία (+57,6%), η Γαλλία (+21,9%) και η Γερμανία (+10,3%). Η Ιταλία από την άλλη σημείωσε πτώση (-5,1%).